Pukkelpop 2026

Maar aan de andere kant is het ook een enorm festival waar enorme namen staan. En vind ik dat we het de laatste tijd enorm lopen te onderschatten.

Tyler zou voor bijna iedereen hier 'te duur' zijn om een of andere reden, twerwijl het dé grootste kanshebber was (in werkelijkheid gooien ze er nog Zara Larsson en Sombr bij). Deftones en Florence zouden beide een eigen dag dragen. Nu ineens Turnstile als headliner 'wel genoeg'.
Welke revival maakt Deftones op een jaar tijd van een platte sub voor RW naar een dagdragende headliner zelfs?

• Thinking
Waarderingen: Golski
Spot on deze! We waren PKP al de hele tijd aan het onderschatten, dan gaan die ook niet Turnstile opeens tot headliner bombarderen.
Het budget voor de gehele affiche staat vast, dus net omdat ze nu al 'meer' geboekt hebben dan verwacht, lijkt het me logisch dat de laatste dag wat goedkoper geboekt zal zijn.

Ja, helemaal akkoord, maar wie zie je daar nog bij komen? Als NBT, Fontaines, Yungblud en Charli schijnbaar uitgesloten zijn via verschillende bronnen.
Nog een klein beetje hoop op Lorde hier? Leuk combootje met Lily Allen. Zet Charlotte erachter.

Zeker. Maar misschien dat ze er zelf verveeld mee zitten dat begin juli niet kan doorgaan?
Zou mooi geregeld zijn. Trek je wel de dagen interessant voor de dagjestoerist wat aan flarden maar overall is het een upgrade. De zaterdag krijgt dan nog iets dansbaars lijkt me?

Turnstile - Lily Allen - Lorde
Deftones - Florence - X
Zara Larsson - Sombr - Tyler the Creator.

• Winning
  • Metal!
Waarderingen: jonveras en mattman
Zou mooi geregeld zijn. Trek je wel de dagen interessant voor de dagjestoerist wat aan flarden maar overall is het een upgrade. De zaterdag krijgt dan nog iets dansbaars lijkt me?

Turnstile - Lily Allen - Lorde
Deftones - Florence - X
Zara Larsson - Sombr - Tyler the Creator.
Yes maar nood breekt wet? Lijkt me ook dat ze zaterdag dan maar 2 namen bekend maken om zo Deftones nog meer het gevoel te geven dat het rond hen draait.
Herken er in elk geval alle signalen van gepuzzel en geschuif in.

Maar aan de andere kant is het ook een enorm festival waar enorme namen staan. En vind ik dat we het de laatste tijd enorm lopen te onderschatten.

Tyler zou voor bijna iedereen hier 'te duur' zijn om een of andere reden, twerwijl het dé grootste kanshebber was (in werkelijkheid gooien ze er nog Zara Larsson en Sombr bij). Deftones en Florence zouden beide een eigen dag dragen. Nu ineens Turnstile als headliner 'wel genoeg'.
Tyler is veruit de duurste headliner van de geruchten. Jij vond dat logisch, ik toch iets minder. Pukkelpop boekt al enkele jaren met wat rem op qua headliners. Het geld dat ze ooit het raam hebben uitgegooid voor pakweg Rihanna om hen dan in een financiële kater achter te laten, doen ze niet snel meer. En om dan te denken dat ze zich met A$AP Rocky weer hebben laten vangen. Afijn.

Headliners zijn de laatste jaren iets beredeneerder (Tame Impala, Post Malone, Arctic Monkeys, TOP) of zijn namen die al on the rise waren (Billie, Anne-Marie, Chappell, Yungblud...) en dus een iets lagere gage zullen hebben gehad ttv toen ze x-aantal maanden op voorhand werden geboekt. Turnstile kán in dat rijtje passen, maar ik denk qua mainstream succes dat het nog wat te weinig zal zijn.

Nooit begrepen waarom Deftones hier als headliner werd geopperd. Succes of niet, het blijft wel een beetje een niche band - zelfs binnen het genre. Pukkelpop richt zich de laatste jaren ook op dat vlak meer en meer op het brede publiek: welke act kan de weide vol krijgen? En welke act (pakweg Vampire Weekend van de laatste editie bv) kunnen we beter kwijt in een tent? Vind Deftones op dat vlak vrij vergelijkbaar met Slipknot enkele jaren terug: ballsey en imo wel wat uit hun comfortzone.

Nooit begrepen waarom Deftones hier als headliner werd geopperd. Succes of niet, het blijft wel een beetje een niche band - zelfs binnen het genre.
Iedereen was hier wel gewoon akkoord dat ze geen volwaardige headliner zijn hoor. Maar waren tot nu toe enkel als headliner aangekondigd op andere festivals + hun arenatour verkocht als zoete broodjes. Dus de verwachting was dat ze niet tevreden zouden zijn met minder.

Mocht Lorde dan effectief op vrijdag komen met Turnstile en Lily overweeg ik sterk een combi, terwijl het nu globaal gezien net wat te min is voor mij en ook een dag trekt me voorlopig nog niet. Ik wacht sowieso tot het pakketje om te beslissen.

• Leuk
Waarderingen: Inaaaa
Grote fan van Turnstile, maar ik vind het een jaar te laat om ze op de hype train naar de top van de affiche te zetten. En zelfs dan nog, zie ik niet in waarom je Sombr niet als headliner hebt geboekt, maar dan wel Turnstile een dag laat headlinen. Veel hoger dan een spot tijdens de zonsondergang zou ik ze niet verwachten, zeker als je ziet hoe breed de top van de andere dagen al is.

Tyler is veruit de duurste headliner van de geruchten. Jij vond dat logisch, ik toch iets minder. Pukkelpop boekt al enkele jaren met wat rem op qua headliners. Het geld dat ze ooit het raam hebben uitgegooid voor pakweg Rihanna om hen dan in een financiële kater achter te laten, doen ze niet snel meer. En om dan te denken dat ze zich met A$AP Rocky weer hebben laten vangen. Afijn.

Headliners zijn de laatste jaren iets beredeneerder (Tame Impala, Post Malone, Arctic Monkeys, TOP) of zijn namen die al on the rise waren (Billie, Anne-Marie, Chappell, Yungblud...) en dus een iets lagere gage zullen hebben gehad ttv toen ze x-aantal maanden op voorhand werden geboekt. Turnstile kán in dat rijtje passen, maar ik denk qua mainstream succes dat het nog wat te weinig zal zijn.

Nooit begrepen waarom Deftones hier als headliner werd geopperd. Succes of niet, het blijft wel een beetje een niche band - zelfs binnen het genre. Pukkelpop richt zich de laatste jaren ook op dat vlak meer en meer op het brede publiek: welke act kan de weide vol krijgen? En welke act (pakweg Vampire Weekend van de laatste editie bv) kunnen we beter kwijt in een tent? Vind Deftones op dat vlak vrij vergelijkbaar met Slipknot enkele jaren terug: ballsey en imo wel wat uit hun comfortzone.
Jij was duidelijk niet in Vorst afgelopen vrijdag. Zelden zoveel tieners gezien bij een metalconcert in feite, met gegil toe. Echt vreemd wat voor evolutie die gemaakt hebben met tiktok.

Aleja, wel goed geboekt deze dag.

Jij was duidelijk niet in Vorst afgelopen vrijdag. Zelden zoveel tieners gezien bij een metalconcert in feite, met gegil toe. Echt vreemd wat voor evolutie die gemaakt hebben met tiktok.

Aleja, wel goed geboekt deze dag.
Sure, maar Vorst plat spelen is nog iets anders dan 60.000 naar de main krijgen. Je moet iédereen kunnen aanspreken. Doechii was op dat vlak eigenlijk ook wel een dikke gok van hen - met succes weliswaar maar toch.

• Leuk
Waarderingen: TheGloaming
Grote fan van Turnstile, maar ik vind het een jaar te laat om ze op de hype train naar de top van de affiche te zetten. En zelfs dan nog, zie ik niet in waarom je Sombr niet als headliner hebt geboekt, maar dan wel Turnstile een dag laat headlinen. Veel hoger dan een spot tijdens de zonsondergang zou ik ze niet verwachten, zeker als je ziet hoe breed de top van de andere dagen al is.
Ik denk dat de meeste mensen hier Turnstile ook zien als een ideale band als 3de laatste op de main, dus in de avond bij zonsondergang.

• Leuk
Waarderingen: Mjz
Gezien het feit dat de kaartverkoop de afgelopen twee jaar pas begon toen er al 40-50 namen bekend waren gemaakt, en dat perfect werkte... Denk je dat er een kans is dat ze aanstaande donderdag meer namen bekendmaken, of dat ze volgende week meerdere aankondigingen doen?

Users who are viewing this thread