Pukkelpop 2026

Tyler gezien in een fluojasje op BKS enkele jaren geleden. Niets voor mij. Andere namen zeggen mij ook niets. Ik zal het maar nog een kans geven, zeker.
Hopelijk komen de andere voorspellingen +- ook uit.
Die show op BKS was vet, maar wel heel uitgekleed. Zelfs zijn DJ was er niet eens haha. Dat gaat nu wel anders zijn.

De Boiler was de afgelopen twee jaar naar mijn mening teleurstellend en ik hoop op een betere, fatsoenlijke line-up dit jaar. Misschien zien we ook een andere indeling.

Mijn grootste hoop is dat de Booth weer dezelfde indeling krijgt als in 2024 (maar dan groter). De indeling van vorig jaar heeft het verpest; het ging van het beste podium naar het slechtste.

Wat de Boiler-dj's betreft, ik ben er vrij zeker van dat Josh Baker en Chris Stussy zullen draaien tijdens de housemuziekavond.
Chris Stussy net aangekondigd voor Dour.

• Haha
Waarderingen: jimmywe en DDave
Nation of Language zitten het weekend na Pukkelpop in Spanje. Die hebben een album uitgebracht in september dat ze zeker moeten komen promoten in Kiewit. Mijn persoonlijke favoriet van de 2024 editie.

• Leuk
Waarderingen: festibob en Chimme
Nation of Language zitten het weekend na Pukkelpop in Spanje. Die hebben een album uitgebracht in september dat ze zeker moeten komen promoten in Kiewit. Mijn persoonlijke favoriet van de 2024 editie.
Ook mijn nummer 1 toen. Die mogen zeker terugkomen!!!

Tyler en Sombr zijn perfecte en goede Pukkelpop namen. Zara Larsson daar komen ze tien jaar te laat mee af.

Ik heb ook gewoon nog maar weinig hip hop shows gezien die mij echt kunnen bekoren. Ik heb niets tegen het genre op zich, alleen heb ik een absolute hekel aan playbacken met af en toe er wat over roepen of zaken die niets meer met muziek te maken hebben. De hele tijd het publiek hypen, dat bedoel ik onder andere met zaken die niets meer met de muziek te maken hebben.
De hip hop shows die ik wel de moeite vond, off the top of my head, zou ik zeggen Vince Staples op BKS enkele jaren geleden.
Kendrick Lamar zag ik eens in de namiddag op Pukkelpop ergens in 2013. Dat was toen geweldig. Ik heb de twee andere passages op Pukkel ook gezien en dat vond ik dan weer niets.
In 2013 ook Eminem gezien en dat was mijn grote held tijdens mijn jeugd. Ik ben toen weggegaan bij TNGHT omdat ik bericht kreeg dat het plein ruim op voorhand afgesloten ging worden wegens volzet. Ik ben halverwege naar Crystal Fighters gaan kijken omdat meneer ook te lui was om meer dan 50% van de set live te doen.
Snoop Lion / Snoop Dogg heb ik ook gezien, vond ik matig/niet mis maar die neemt zichzelf ook niet serieus maar zijn act wel - wat helpt.
Er zijn er nog een paar die mijn argument verdedigen, zoals NERD tweemaal, Lil Nas X en zo zijn er wel nog een paar die ik gewoon vergeet. Ohja, 50 cent, die was ook zo slecht dat het grappig was. En natuurlijk Denzel Curry die afgelopen vrijdag nog mijn avond verpestte waarna Deftones het gelukkig helemaal goedmaakte. Stormzy vind ik ook maar niets maar ik durf dat hier bijna niet zeggen.

Het is ook maar mijn mening hé, maar dit is gewoon het genre dat mij meest teleurstelt als ik het een kans geef. Er zijn vast dingen die ik goed vind die iemand anders dan weer zou afbreken. Tyler zal wel een nieuwe kans van mij krijgen en dan kan ik er mijn boeiende mening weer over geven. Who gives a shit.
Uiteindelijk zal de mening van de portefeuille van Chokri / Live Nation het hardst doorwegen.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook gewoon nog maar weinig hip hop shows gezien die mij echt kunnen bekoren. Ik heb niets tegen het genre op zich, alleen heb ik een absolute hekel aan playbacken met af en toe er wat over roepen of zaken die niets meer met muziek te maken hebben. De hele tijd het publiek hypen, dat bedoel ik onder andere met zaken die niets meer met de muziek te maken hebben.
De hip hop shows die ik wel de moeite vond, off the top of my head, zou ik zeggen Vince Staples op BKS enkele jaren geleden.
Kendrick Lamar zag ik eens in de namiddag op Pukkelpop ergens in 2013. Dat was toen geweldig. Ik heb de twee andere passages op Pukkel ook gezien en dat vond ik dan weer niets.
In 2013 ook Eminem gezien en dat was mijn grote held tijdens mijn jeugd. Ik ben toen weggegaan bij TNGHT omdat ik bericht kreeg dat het plein ruim op voorhand afgesloten ging worden wegens volzet. Ik ben halverwege naar Crystal Fighters gaan kijken omdat meneer ook te lui was om meer dan 50% van de set live te doen.
Snoop Lion / Snoop Dogg heb ik ook gezien, vond ik matig/niet mis maar die neemt zichzelf ook niet serieus maar zijn act wel - wat helpt.
Er zijn er nog een paar die mijn argument verdedigen, zoals NERD tweemaal, Lil Nas X en je zal er zo nog wel een paar die ik gewoon vergeet. Ohja, 50 cent, die was ook zo slecht dat het grappig was. En natuurlijk Denzel Curry die afgelopen vrijdag nog mijn avond verpestte waarna Deftones het gelukkig helemaal goedmaakte. Stormzy vind ik ook maar niets maar ik durf dat hier bijna niet zeggen.

Het is ook maar mijn mening hé, maar dit is gewoon het genre dat mij meest teleurstelt als ik het een kans geef. Er zijn vast dingen die ik goed vind die iemand anders dan weer zou afbreken. Tyler zal wel een nieuwe kans van mij krijgen en dan kan ik er mijn boeiende mening weer over geven. Who gives a shit.
Uiteindelijk zal de mening van de portefeuille van Chokri / Live Nation het hardst doorwegen.
Ik was bij bijna alle shows die je noemt en ik ben het met bijna al je meningen eens, hoewel ik NERD in 2009 geweldig vond. Outkast en Doechii (afgezien van de irritante MC) zijn waarschijnlijk de enige echt goede rapoptredens die ik op Pukkelpop heb gezien. Ik denk gewoon niet dat rap live zo goed werkt. Snoop Lion gaf een van de slechtste shows die ik ooit in welk genre dan ook heb gezien!

Ik zag Tyler op Primavera Sound 2022 en was niet echt onder de indruk. Hij sprong een uur lang maar wat rond op zijn berg, niet erg boeiend, hoewel ik moet toegeven dat ik niets van zijn muziek kende, wat natuurlijk niet hielp.

• Leuk
Waarderingen: yannickd en koolket
Ik was bij bijna alle shows die je noemt en ik ben het met bijna al je meningen eens, hoewel ik NERD in 2009 geweldig vond. Outkast en Doechii (afgezien van de irritante MC) zijn waarschijnlijk de enige echt goede rapoptredens die ik op Pukkelpop heb gezien. Ik denk gewoon niet dat rap live zo goed werkt. Snoop Lion gaf een van de slechtste shows die ik ooit in welk genre dan ook heb gezien!

Ik zag Tyler op Primavera Sound 2022 en was niet echt onder de indruk. Hij sprong een uur lang maar wat rond op zijn berg, niet erg boeiend, hoewel ik moet toegeven dat ik niets van zijn muziek kende, wat natuurlijk niet hielp.
Ik was Outkast vergeten. Die staat ook op het lijstje van de goede optredens!

En ik vrees dat, als ik naar Tyler zijn muziek luister of livefragmenten opzoek, dezelfde mening als jij zal hebben.

Jurassic 5, Doechii en Outkast zijn de rap-optredens die mij bijgebleven zijn op Pukkelpop, in de positieve zin van het woord dan. En Cypress Hill, maar dat is nog net ietsje anders.

DODODODODO DOECHIIII

Toch heel veel goede hiphopshows gezien nochtans. Jay-Z all the way back op Rock Werchter 2018 en Anderson Paak tien jaar later waren beide erg sterk. Kendrick Lamar in het Sportpaleis was waanzinnig, op Pukkelpop 2013 idem. Little Simz, Loyle Carner en Stormzy leveren ook altijd. Run The Jewels. Vince Staples. Brockhampton. The Roots. Tyler The Creator op Primavera 2022 blies me omver. Outkast en Snoop Dogg waren ook gewoon degelijke sets.

Users who are viewing this thread

• jopo