Even een paar uit mijn lijstje eruit lichten:
Hot Face – Automated Response: Een heerlijke combi van garagepunk en noiserock met een lekker plat Engels dialect. ‘Liar’, ‘Pink Liquor’, ‘Cavern Killer’ en ‘I Love You’ zijn mijn favoriete nummers.
Julinko - Naebula: Ik moet zeggen dat ik dit ook best een aardig artrock/psychrock-album vind van het Italiaanse Julinko (Giulia Parin Zecchin). Op deze plaat maakt ze een heerlijke combi van zware psychedelica, slowcore en dark ambient. Ik vind vooral ‘Peace Of The Unsaid’, ‘Skin Dress’ en ‘Kiss The Lion’s Tongue’ erg aangenaam.
Kæry Ann - Moonstone: Een meer dan prima psychrock/stonerplaat. Ik hou hier wel van en dan met name van de nummers ‘Todeslied’, ‘Hero And Leander’, Shores In Flames’ en ‘White Dress’.
Kovtun - Black Goat: Een Braziliaanse herriemaker (Raphael Mandra) die een combi maakt van dark ambient, post-industrial en avant-garde metal. Hij experimenteert er rustig op los en maakt, plat gezegd, inderdaad herrie. Rustige momenten worden afgewisseld met iets van alle instrumenten tegelijkertijd. ‘Wounds & Revelations’, ‘When The Black Goat Sleeps’, ‘The Light That Never Comes’ en ‘Stargaze’ zijn de fijnste nummers.