Album releases 2026

Ik ben de dag vrolijk begonnen met het album van Mika - Hyperlove.
Typisch Mika geluid, belooft een feest te worden volgende maand. Wil hem nog vaker opzetten, om ook de liedjes wat beter te leren kennen.

Al wat dingen geluisterd, nieuwe van PVA vind ik heel gaaf, meer mijn ding dan hun debuut (lijkt niet iedereen het mee eens te zijn wat ik zie online). IDK kende ik niet zo goed maar zijn nieuwe mixtape is ook heel erg goed, heel sterke features van Black Thought en Joey Valence & Brae. En Searows heeft ook een heel mooit nieuw album, doet me beetje denken aan Phoebe Bridgers

Tot nu toe dit jaar nog niet echt omver geblazen door een album.
Behalve door Julianna Barwick & Mary Lattimore -Tragic Magic (Ambient / klassiek). Die staat hier dagelijks wel een keer helemaal volledig aan. Wat een fijn album om bij weg te dromen zeg.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Nog even mijn zegje doen.

Alan Morse - So Many Words (progressieve rock)
Backengrillen - Backengrillen (avant-gardejazz)
Danny Bryant - Nothing Left Behind (bluesrock)
Julian Lage, Kenny Wollesen, Jorge Roeder & John Medeski - Scenes From Above (jazzfusion, kamerjazz)
Lucinda Williams - World's Gone Wrong (rock)
New Miserable Experience - Gild the Lily (alternatieve rock)
NOHMI - Brightness & Darkness (jazz)
Megadeth - Megadeth (heavy metal, thrashmetal)
Pelican - Ascending (EP) (post-metal)
Poppy - Empty Hands (alternatieve metal)
Textures - Genotype (progressieve metal)
Van Morrison - Somebody Tried to Sell Me a Bridge (blues)
YĪN YĪN - Yatta! (neo-psychedelische rock)

Even een paar uit mijn lijstje eruit lichten:

Hot Face – Automated Response: Een heerlijke combi van garagepunk en noiserock met een lekker plat Engels dialect. ‘Liar’, ‘Pink Liquor’, ‘Cavern Killer’ en ‘I Love You’ zijn mijn favoriete nummers.

Julinko - Naebula: Ik moet zeggen dat ik dit ook best een aardig artrock/psychrock-album vind van het Italiaanse Julinko (Giulia Parin Zecchin). Op deze plaat maakt ze een heerlijke combi van zware psychedelica, slowcore en dark ambient. Ik vind vooral ‘Peace Of The Unsaid’, ‘Skin Dress’ en ‘Kiss The Lion’s Tongue’ erg aangenaam.

Kæry Ann - Moonstone: Een meer dan prima psychrock/stonerplaat. Ik hou hier wel van en dan met name van de nummers ‘Todeslied’, ‘Hero And Leander’, Shores In Flames’ en ‘White Dress’.

Kovtun - Black Goat: Een Braziliaanse herriemaker (Raphael Mandra) die een combi maakt van dark ambient, post-industrial en avant-garde metal. Hij experimenteert er rustig op los en maakt, plat gezegd, inderdaad herrie. Rustige momenten worden afgewisseld met iets van alle instrumenten tegelijkertijd. ‘Wounds & Revelations’, ‘When The Black Goat Sleeps’, ‘The Light That Never Comes’ en ‘Stargaze’ zijn de fijnste nummers.

Zo, Poppy gaat wel hard met momenten; lekker hoor! Mika ook al beluisterd en meestal schenk ik (te) weinig aandacht aan de lyrics, maar nu kon ik er helaas niet omheen hoe saai/slecht die waren 😅 Zu vond ik heel sterk starten, maar tweede deel van het album minder mijn ding; hetzelfde geldt eigenlijk voor Kid Kapichi. A$AP Rocky vond ik maar matig, terwijl Madison Beer me dus zoals eerder al aangegeven aangenaam verrast heeft. Tot slot word ik steeds hetzelfde kunstje van Sleaford Mods wat beu en was Shaking Hand net wat te weinig mijn genre. Nog 4 albums van afgelopen vrijdag op de luisterlijst 👀

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai

Users who are viewing this thread