Best Kept Secret 2026

Heb je 'm al ooit live gezien? Als dat niet het geval is zou ik je toch zeker aanraden 'm (op z'n minst van een afstandje) de kans te geven.
Maar ja ik ben dan ook best een fanboy, hoewel ik ook wel snap dat het niet ieders kopje thee is.
Ja zeker en vast. Ik was voor ik Nick Cave live zag ook geen fan, maar hij heeft me al 2x compleet weggeblazen. Niet te missen!

• Leuk
Waarderingen: swami
Mijn vrienden waren er voor Fontaines DC & Deftones, dus zeker niet de meest objectieve bronnen, maar ook de media leek echt hyperkritisch te zijn (in zowat elke Belgische krant stonden ze bij grootste teleurstellingen van het weekend). Maar zoals we allemaal wel weten zijn reviews compleet waardeloos, dus gewoon zelf gaan kijken en een eigen opinie vormen.
Mogen we wel afgaan op een fan op een forum als die zegt dat het wél een goed optreden was?

Een namentelling:

Vorig jaar op vrijdag 23 namen, nu 22 aangekondigd.
Vorig jaar op zaterdag 29 namen, nu 26 aangekondigd.
Vorig jaar op zondag 26 namen, nu 24 aangekondigd.

(gaat om de One, Two, Secret (Three), en Cashbah (Five). neem voor de secret wel de DJ naam mee, voor de cashbah niet.)
Tel jij Muziekgieterij niet mee? Ik heb daar toch wat aardige optredens gezien afgelopen jaren (vridag 4 namen, zaterdag 5 en zondag 5).

Superblij met Sudan Archives, Dressed like boys. Allebei in mijn wensenlijstjes en bovenaan in het eindejaarspelletje hier op het forum. En volgens @AngieH voor gebeden 🙏

Anne von Hauswolff heel benieuwd naar en de la Soul stond bij mij nergens op een lijstje maar vind ik een leuke boeking.

Verder klinken Naïka en supermodel* ook veelbelovend.

Tel jij Muziekgieterij niet mee? Ik heb daar toch wat aardige optredens gezien afgelopen jaren (vridag 4 namen, zaterdag 5 en zondag 5).
Laatste jaren heeft Muziekgieterij 6 unieke namen. De rest in muziekgieterij zijn tweede optredens van bands die er al staan. Dus ik verwacht wel dat bij die 30 namen minstens 6 bands zijn.

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo en dfrvanloon
Niet echt een wow-worp.

Dacht bij The Positive Force in eerste instantie aan een andere band (van We Got The Funk), maar met Kuti ook een interessante naam.

O die namen zijn zeker de moeite waard! Maar ze werden afgelopen jaren altijd 'apart' aangekondigd, dus of in een losse drop of onder een los kopje. Eigenlijk net zoals de namen van The Floor en Coney Island. Om het overzicht te houden hoeveel namen waar nog te verwachten, vind ik het dus makkelijker om deze niet mee te tellen, aangezien ik ervanuit ga dat tussen de namen die nu zijn aangekondigd geen Muziekgieterijnamen zitten.

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo
Heb je 'm al ooit live gezien? Als dat niet het geval is zou ik je toch zeker aanraden 'm (op z'n minst van een afstandje) de kans te geven.
Maar ja ik ben dan ook best een fanboy, hoewel ik ook wel snap dat het niet ieders kopje thee is.
Dat niet. Misschien ga ik een klein stukje kijken. Vind enkele van zijn nummers, zoals Bright horses, wel mooi.

Tel jij Muziekgieterij niet mee? Ik heb daar toch wat aardige optredens gezien afgelopen jaren (vrijdag 4 namen, zaterdag 5 en zondag 5).

Nu hoorde ik dus pas het gerucht (van een kennis van een vriend van een kind, in de waarste zin van het woord dus) dat de Muziekgieterij er niet zou zijn dit jaar. Als het zou kloppen mag ik hopen dat het enkel om de host gaat en niet om het podium en programmering. Heerlijke plek altijd inderdaad

• Wow
Waarderingen: yeaghi en Ferraroo
Gaaf! Vorig jaar Seun, dit jaar Femi Kuti. Dat wordt weer knallen. Ook heel blij met Elmer. Clubshow was echt knettergoed. Trots dat mijn favo festival een podium biedt aan zo'n artiest, en überhaupt het brede spectrum aan acts dat nu op de poster staat.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
In volgorde van interesse:

A-sides:
Good Flying Birds
Anna von Hausswolff
Madra Salach
Femi Kuti & The Positive Force
Sudan Archives

B-sides (de maybe's):
De La Soul
SERVO
Etta Marcus
Dressed Like Boys
Supermodel*

Die plaats van het Muziekgieterij-podium zou een ideale setting zijn voor mark william lewis.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi
Ik blijf toch een beetje op mijn honger zitten met deze namen. De La Soul, Femi Kuti en Hiqpy zijn best leuke toevoegingen en ik ben blij dat ik een herkansing krijg na het moeten missen van Lime Garden en Sudan Archives voorbije edities door clashes. Maar de rest van de nieuwe namen doet me voorlopig weinig. Bij namen als Anna von Hausswolf en Madra Salach die hier de hemel ingeprezen worden voel ik het (voorlopig?) nog niet echt.

Langs de andere kant ook niet slecht. Mijn lijstje met must-sees voor zaterdag en zondag begon al aan de lange kant te worden 😅

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dutchman en yeaghi
Ik blijf toch een beetje op mijn honger zitten met deze namen. De La Soul, Femi Kuti en Hiqpy zijn best leuke toevoegingen en ik ben blij dat ik een herkansing krijg na het moeten missen van Lime Garden en Sudan Archives voorbije edities door clashes. Maar de rest van de nieuze namen doet me voorlopig weinig. Bij als Anna von Haussewolf en Madra Salach die hier de hemel ingeprezen worden voel ik het (voorlopig?) nog niet echt.

Langs de andere kant ook niet slecht. Mijn lijstje met must-sees voor zaterdag en zondag begon al aan de lange kant te worden 😅
Ja, same here. Niet zo bijzondere drop voor mij persoonlijk.

• Leuk
Waarderingen: Dutchman
Anna von Hausswolff was afgelopen vrijdag echt fenomenaal in Paradiso, ga dat checken mensen! Another Country $$$$ een stukje mee kunnen pikken op Zeitgeist en dat was toen heerlijk als afsluiter, voor het kwartiertje dat we nog mee konden pikken. Allerlei soorten dromerige experimentele elektronische muziek met bijbehorende visuals en live drums.

De La Soul en Sudan Archives beide ook top natuurlijk. Kumo 99 net voor het eerst aangezet en dat klinkt tot nu toe ook heel fijn! Op wat lokale acts na verder nog veel onbekends.

Users who are viewing this thread

• Joss