Graspop Metal Meeting 2026

Copenhell heeft Alestorm (op die geblurde plek 🧐), Gaerea, Black Oak Country en Ice Nine Kills toegevoegd op de affiche

En dan in bijlage de nieuwe namen voor Sweden Rock Festival

Bijlagen

• Screenshot_20260127_123232_Chrome.jpg
    Screenshot_20260127_123232_Chrome.jpg
    201,6 KB · Weergaven: 77
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jimmeh07
Copenhell heeft Alestorm (op die geblurde plek 🧐), Gaerea, Black Oak Country en Ice Nine Kills toegevoegd op de affiche

En dan in bijlage de nieuwe namen voor Sweden Rock Festival
Dan Down en Clawfinger maar doorsturen. Maar Clawfinger staat al op Alcatraz dacht ik?

• Leuk
Waarderingen: won666
Eigenlijk wel vreemd dat Floor Jansen nooit op Graspop heeft gestaan met haar solo project, die is toch al jaren iedere zomer aan het touren.

Zou ik nog wel een leuke toevoeging vinden, neemt geen hoge spot in lijkt me dus kan altijd nog

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en MetalLimbo
Nieuwe namen voor Jera,
Niet veel nieuws bij zover ik zie.

Voor de geĆÆnteresseerden hier alle nieuwe namen voor Jera
Nieuw op de line-up: Ice Nine Kills, Madball, Turbonegro, Dog Eat Dog, We Came As Romans, Haywire, Bob Vylan, Destroy Boys, Melrose Avenue, Free Throw, ALLT, Belvedere, Nevertel, Quicksand, Boundaries, Rain City Drive en Sugar Spine.

qua namen en ticketverkoop lopen we voor op vorig jaar.
even wat verdere data van vorig jaar.

15 jan. donderdag uitverkocht
22 jan. zaterdag headliner NIN
29 jan. zondag headliner Judas priest
30 jan. pakket met 28 namen

12 feb. metaltown, devils lake en metalpark uitverkocht

13. mrt. start verkoop skullies
16 mrt. zaterdag uitverkocht
20 mrt. laatste 16 namen

22 apr. timetable
22 apr. vrijdag uitverkocht

28 mei start verkoop trein en parkeertickets
30 mei voorverkoop merch.

4 jun. festival map
16 jun. questions & answers
16 jun. signing sessions
17 jun. combi's uitverkocht
20 jun. graspop volledig uitverkocht. (tijdens het festival)

Laatst bewerkt:
Alle dagen en ieder optreden in de marquee normaal gezien. En allicht enkele crew shirts, eten en drinken als compensatie en crewcamping en parking. (Langs en tegenover metaltown als ik het goed heb)
Klopt. Ik weet niet of het in de Marquee ook zo is maar aan de main stage zijn het ook lange dagen. Daar moet je 's morgens tussen 9 en 10 aanwezig zijn en heb je pas gedaan na je 's nachts mee iedereen van het plein begeleid hebt en de frontstage proper is. 's Nachts heb je ongeveer vier uur slaap. Crowdsurfers vangen is een techniek die, wanneer correct toegepast, niet te zwaar is voor je rug omdat je ondersteund wordt door een tweede (of bij +100 kg een derde) persoon. Het meest vermoeiende is dat je lang stil staat op je vierkante meter en constant het publiek in de gaten moet houden want je wil uiteraard niemand laten vallen die plots voor je opdaagt. Verder ben je wel lekker gratis op Graspop :cool:

• Leuk
Waarderingen: Projunk en Valthys
Klopt. Ik weet niet of het in de Marquee ook zo is maar aan de main stage zijn het ook lange dagen. Daar moet je 's morgens tussen 9 en 10 aanwezig zijn en heb je pas gedaan na je 's nachts mee iedereen van het plein begeleid hebt en de frontstage proper is. 's Nachts heb je ongeveer vier uur slaap. Crowdsurfers vangen is een techniek die, wanneer correct toegepast, niet te zwaar is voor je rug omdat je ondersteund wordt door een tweede (of bij +100 kg een derde) persoon. Het meest vermoeiende is dat je lang stil staat op je vierkante meter en constant het publiek in de gaten moet houden want je wil uiteraard niemand laten vallen die plots voor je opdaagt. Verder ben je wel lekker gratis op Graspop :cool:
En je krijgt nog een financiƫle vergoeding neem ik aan?

Users who are viewing this thread