BKS & DTRH HURT/HEAL

Pixies saai..? :oops:
Je kunt veel van The Pixies zeggen, maar toch zeker niet dat ze saai zijn?
Dat zijn letterlijk (een van de) grondleggers van genres als alternatieve rock, grunge en alle indie.
Festivals als BKS/DTRH zouden er niet eens zijn zonder The Pixies (allicht toch niet in hun huidige vorm).
Zelfs artiesten als David Bowie, Kurt Cobain en Thom Yorke zijn/waren groot fan van The Pixies.

Bekijk bijlage 18368
De historie van Pixies staat buiten kijf, maar live is daar weinig meer aan. Het zegt ook genoeg dat ze inmiddels zijn 'gedegradeerd' tot kleinere zalen in Nederland.

Volgens mij het standaard ding dat men vindt dat ze te vaak touren. Zelf erg fan van Impossible
Ja, ik heb ze ook vaker gezien als toekomstig headliner op Pinkpop op Werchter. Denk nu dat ze idd wat veel langskomen en beetje de Editors kant opgaan.
Ik vind de match met DTRH/BKS gewoon niet echt aanwezig. Waar ik Fred Again bijvoorbeeld juist wel een goede match vind. Ik begrijp niet dat hij een beetje de jojo is en Moderat bijvoorbeeld geruisloos in het lijstje blijft.

Ze hebben wel goede nummers natuurlijk en vond ze in hun hoogtijdagen niet saai, maar ik zag toevallig vorig jaar een registratie van een live performance en dat vond ik echt niet goed. Instrumentaal nog wel, maar die zang vond ik persoonlijk niet om aan te horen.
Ja ok, dat kan natuurlijk.
Maar zelfs als Frank Black zo vals als een kraai is en ook de rest het laat afweten, zijn ze nog steeds niet saai. ;)

Ik luister persoonlijk liever een uurtje naar kraaien, maar dat is echt een persoonlijke voorkeur 😄 de leukste dieren op aarde.

crow GIF

@MetalLimbo laten we de saaiheidsdiscussie laten rusten. Er zullen ook genoeg mensen zijn die Damien Rice saai vinden en dat vind ik dan weer niet.

De historie van Pixies staat buiten kijf, maar live is daar weinig meer aan. Het zegt ook genoeg dat ze inmiddels zijn 'gedegradeerd' tot kleinere zalen in Nederland.
Ligt dat dan niet vooral aan het publiek?
Ik begrijp dat indie publiek over het algemeen altijd graag op zoek is naar vernieuwing, en daardoor wellicht ook relatief snel uitgekeken raakt op bands.
We zijn natuurlijk alweer bijna 40 jaar verder sinds hun legendarische albums, dus in die zin begrijp ik het wel, inclusief de lagere plekken.

En vals zingen was (mede) een argument om GNR er heel snel uit te knikkeren in de metalversie van dit spel…

• On fire
Waarderingen: Piebe71
Laten we maar gewoon doorgaan met de lijst:

Anderson.Paak & The Free Nationals - 95
Anohni - 75
Aphex Twin - 123
Arctic Monkeys - 111
Beck - 105
Bon Iver - 112
Christine and the Queens - 63
Damien Rice - 97
Damon Albarn - 95
Editors - 103
Eefje de Visser - 94
Elbow - 103
Fleet Foxes - 100
Florence + The Machine - 100
Foals - 58
Franz Ferdinand - 30
Fred Again... - 49
Gorillaz - 103
Iggy Pop - 108
Jack White - 125 (+5)
Jamie xx - 76
Janelle Monáe - 105
Justice - 102
Kraftwerk - 100
LCD Soundsystem - 170
Little Simz - 105
Massive Attack - 100
Michael Kiwanuka - 90
Moderat - 86
Nick Cave and the Bad Seeds - 110
Noel Gallagher's High Flying Birds - 40
Paolo Nutini - 95
Pixies - 90
PJ Harvey - 140
Queens of the Stone Age - 150 (+5)
Radiohead - 110
Run The Jewels - 60
Sigur Rós - 137
Soulwax - 91
The Chemical Brothers - 130
The Libertines - 85
The National - 140
The Strokes - 110
The War On Drugs - 110
The xx - 108
Underworld - 90

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Anohni - 75
Aphex Twin - 123
Arctic Monkeys - 111
Beck - 105
Bon Iver - 112
Damien Rice - 97
Damon Albarn - 95
Editors - 103
Eefje de Visser - 94
Elbow - 103
Fleet Foxes - 100
Foals - 58
Franz Ferdinand - 30
Fred Again... - 49
Gorillaz - 103
Iggy Pop - 108
Jack White - 125
Jamie xx - 76
Janelle Monáe - 105
Justice - 102
Kraftwerk - 100
LCD Soundsystem - 170
Little Simz - 105
Massive Attack - 100
Michael Kiwanuka - 90
Moderat - 86
Paolo Nutini - 95
Pixies - 90
PJ Harvey - 140
Queens of the Stone Age - 150
Radiohead - 110
Run The Jewels - 60
Sigur Rós - 137
Soulwax - 91
The Chemical Brothers - 140 (+10)
The Libertines - 85
The National - 140
The Strokes - 110
The War On Drugs - 110
The xx - 108
Underworld - 90

Anohni - 75
Aphex Twin - 123
Arctic Monkeys - 111
Beck - 105
Bon Iver - 112
Damien Rice - 97
Damon Albarn - 95
Editors - 103
Eefje de Visser - 94
Elbow - 103
Fleet Foxes - 100
Foals - 58
Franz Ferdinand - 30
Fred Again... - 49
Gorillaz - 103
Iggy Pop - 108
Jack White - 125
Jamie xx - 76
Janelle Monáe - 105
Justice - 102
Kraftwerk - 100
LCD Soundsystem - 170
Little Simz - 105
Massive Attack - 100
Michael Kiwanuka - 90
Moderat - 86
Paolo Nutini - 95
Pixies - 90
PJ Harvey - 140
Queens of the Stone Age - 150
Radiohead - 110
Run The Jewels - 60
Sigur Rós - 137
Soulwax - 91

The Chemical Brothers - 140
The Libertines - 85
The National - 130 (-10)
The Strokes - 110
The War On Drugs - 110
The xx - 108
Underworld - 90

• Wow
  • Grrr
Waarderingen: BlackwaterPark en Oasiss
Dat lijkt me wel heel veel eer.
Uhh, nee.
Sommige bands hebben nu eenmaal zo veel invloed op een bepaald genre gehad, dat zo'n genre (en de daarbij behorende festivals) er ofwel nooit zou zijn geweest, ofwel zich heel anders zou hebben ontwikkeld.
Toegeven, dat zullen we nooit met zekerheid kunnen weten, maar het lijkt me niet ver gezocht.
The Pixies is weliswaar zelf nooit echt een grote band geworden, maar hebben wel enorme invloed gehad op meerdere genres (net als bv. ook The Velvet Underground).

• Leuk
Waarderingen: Blommie
Alle respect voor het verleden van die band, maar die waren ten tijden van hun BKS show al zo gedateerd als het bankstel van m'n oma.
Zoals ik al zei, iets met aandachtsspanne.. ;)
In bv. heavy metal zie je juist veel meer dat oude legacy bands nog steeds zeer gerespecteerd en gewaardeerd worden (ook niet door iedereen natuurlijk).

Ligt dat dan niet vooral aan het publiek?
Ik begrijp dat indie publiek over het algemeen altijd graag op zoek is naar vernieuwing, en daardoor wellicht ook relatief snel uitgekeken raakt op bands.
We zijn natuurlijk alweer bijna 40 jaar verder sinds hun legendarische albums, dus in die zin begrijp ik het wel, inclusief de lagere plekken.
Wat mij betreft niet. Zowel de laatste albums als de live optredens van de laatste jaren zijn inspiratieloos.

En vals zingen was (mede) een argument om GNR er heel snel uit te knikkeren in de metalversie van dit spel…
Aan de andere kant zingt Winston van Parkway Drive ook vals (als ie niet schreeuwt), en die eindigen dan weer als 4e (en terecht).. ;)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71

Users who are viewing this thread