Hangt er vanaf waar je van houdt. Ze hebben hun sound behoorlijk door ontwikkeld namelijk.
Mijn persoonlijke favorieten zijn Suicide Season en Count Your Blessings uit hun deathcore era. Waren daar echt de crème de la crème.
Met There Is A Hell Believe Me I’ve Seen It. There Is A Heaven Let’s Keep It A Secret en Sempiternal zijn de daarop volgende albums een stuk toegankelijker. Beetje stevige alt/emo metal, met nog wel Oli z’n welbekende vocals.
Met Sempiternal (ook wel bekend als Sandpit Turtle) en Amo zijn ze een nog breder publiek gaan aanspreken. Amo klinkt echt volledig anders dan de debuutalbums. Zoals gezegd, waar te beginnen hangt af van je smaak.
De meer recente albums - de Post Human albums - combineren verschillende vormen van metal met hyperpop, behoorlijk vooruitstrevend. Kwalitatief nog rete sterk. Op Post Human NeX GEn hoor je overigens een geluid dat in een aantal nummers weer wat meer naar een harder BMTH beweegt.
Verder is BMTH de laatste jaren ook live weer een feestje. Oli, de zanger, heeft z’n vocalen tegenwoordig geweldig onder controle. Was vroeger wel een dingetje. Qua show pakken ze overigens ook enorm uit. Zowel qua decor, als licht show, interactie. Alles wat je van een headliner mag verwachten.
Edit: mocht je nog benieuwd zijn hoe hun laatste show op Graspop was. Daar toevallig een review over geschreven destijds:
https://festileaks.com/2024/06/bring-me-the-horizon-lost-verwachtingen-in-op-graspop-2024/