Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
Bring Me The Horizon - 140
Gojira - 129
Iron Maiden - 166
Korn - 119 (+5)
Machine Head - 92
Nine Inch Nails - 175
Parkway Drive - 185
Slipknot - 193
System Of A Down - 117
Tool - 70 (-5)

• Thinking
  • Wow
Waarderingen: Paddy en elo
Als je 100 scenario's in je hoofd uitdenkt voor die top 10, is toch in geen enkel scenario Tool een logische volgende?

Dit spel blijft me verbazen
Voor mij is Tool de band van de 10 overgebleven die ik het minst graag nog eens hoef te zien. Op de voet gevolgd door Maiden maar die zijn nog even onaantastbaar. Vermoed dat er meer mensen zo over zullen denken.

Bring Me The Horizon - 134 (-6)
Gojira - 129
Iron Maiden - 166
Korn - 115 (-4)
Machine Head - 92
Nine Inch Nails - 175
Parkway Drive - 185
Slipknot - 193
System Of A Down - 117
Tool - 70

Wat gaat het plots snel!

Ik vind die laatste albums dan weer echt geweldig. Ze hebben zichzelf helemaal opnieuw uitgevonden, of iets dergelijks!
Ik vind aantal nummers van oude bands proberen na te maken nou echt jezelf uitvinden. Ghost is binnen een paar jaar van een van mijn favoriete bands naar een 13 in een dozijn geluid gegaan

• Leuk
Waarderingen: JK79 en Joslittel
Nee dat eerste minpunt had @Rockbeer vannacht al gegeven, de boef. Blijf het overigens vreemd vinden te lezen dat mensen tegen bands stemmen die ze zelf goed vinden en live concerten van opzoeken @luluasas, maar goed, ieder zijn ding.
Ga ze zien in het voorprogramma van Metallica dus niet speciaal voor hen een kaart gekocht, eerste keer was op een festival. Helpt ook niet mee dat ik de volledige lijst live heb gezien op SOAD na en alles goed vind. Pluspunten is het voor mij te laat in het spel voor, tenzij Iron Maiden eruit lijkt te vliegen.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik durf wel een gokje te wagen dat de mensen die zeggen dat Korn één van de volgende is hun twee headline shows op Graspop in 2022 en 2025 niet hebben meegemaakt. Korn heeft zich ergens rond covid echt herpakt en is een fantastische Graspop headliner. Jonathan Davis is loepzuiver en één van de sterkste metalzangers. Ook hun nieuwe werk komt live goed over en iedereen gaat erop los in het publiek. Ook hier op het forum geen negatief bericht gezien over die twee headline shows. Als ik een top 3 moet maken van alle post covid headline shows (4x8 zijn er nogal wat) dan zou Korn niet één maar twee keer in die top 3 staan. Deze band is in topvorm en heeft de legacy met het festival ook zeker onder zijn arm, dus verdiend in mijn ogen gewoon een hoge notering.

Bring Me The Horizon - 134
Gojira - 129
Iron Maiden - 166
Korn - 125 (+10)
Machine Head - 92
Nine Inch Nails - 175
Parkway Drive - 185
Slipknot - 193
System Of A Down - 117
Tool - 70

Gojira - 129
Iron Maiden - 166
Korn - 125
Machine Head - 82 (-10)

Nine Inch Nails - 175
Parkway Drive - 185
Slipknot - 193
System Of A Down - 117
Tool - 70

Ga ze zien in het voorprogramma van Metallica dus niet speciaal voor hen een kaart gekocht, eerste keer was op een festival. Helpt ook niet mee dat ik de volledige lijst live heb gezien op SOAD na en alles goed vind. Pluspunten is het voor mij te laat in het spel voor, tenzij Iron Maiden eruit lijkt te vliegen.
Ahhh okay dan snap ik het beter, dank voor de toelichting :)

• Leuk
Waarderingen: luluasas
Bring Me The Horizon - 144 (+10)
Gojira - 129
Iron Maiden - 166
Korn - 115
Machine Head - 82
Nine Inch Nails - 175
Parkway Drive - 185
Slipknot - 193
System Of A Down - 117
Tool - 70

De wat mij betreft beste overgebleven band maar even plussen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en JamieLv91
Bring Me The Horizon - 144
Gojira - 129
Iron Maiden - 166
Korn - 115
Machine Head - 82
Nine Inch Nails - 180 (+5)
Parkway Drive - 180 (-5)

Slipknot - 193
System Of A Down - 117
Tool - 70

Ik durf wel een gokje te wagen dat de mensen die zeggen dat Korn één van de volgende is hun twee headline shows op Graspop in 2022 en 2025 niet hebben meegemaakt. Korn heeft zich ergens rond covid echt herpakt en is een fantastische Graspop headliner. Jonathan Davis is loepzuiver en één van de sterkste metalzangers. Ook hun nieuwe werk komt live goed over en iedereen gaat erop los in het publiek. Ook hier op het forum geen negatief bericht gezien over die twee headline shows. Als ik een top 3 moet maken van alle post covid headline shows (4x8 zijn er nogal wat) dan zou Korn niet één maar twee keer in die top 3 staan. Deze band is in topvorm en heeft de legacy met het festival ook zeker onder zijn arm, dus verdiend in mijn ogen gewoon een hoge notering.

Gojira - 129
Iron Maiden - 166
Korn - 125 (+10)
Machine Head - 92
Nine Inch Nails - 175
Parkway Drive - 185
Slipknot - 193
System Of A Down - 117
Tool - 70
Heb ze wel gezien, maar gezien de concurrentie gaan ze binnenkort toch minpunten van mij krijgen.

• Wow
Waarderingen: Loek123
Ik verschiet er van hoe populair BMTH is. Ik ken er niets van. In welk album dip ik best mijn teen in om te beginnen?
Elk album heeft wel zijn eigen stijl, al is alles voor Sempiternal wel op zijn hardst/rauwst, dat is niet helemaal mijn ding. That's The Spirit is wat toegankelijker en heeft mijn liefde voor metalcore aangewakkerd (daarna Sempiternal ook erg gaan waarderen). Amo slaat weer een beetje door in het toegankelijke, al staat daar wel de klassieker MANTRA op. Vanaf Post Human wordt het wat meer experimenteler en ook weer wat harder, wat mij betreft zeer geslaagd.

Ter vergelijking: Parkway Drive scoort hier enorm hoog, maar dat vind ik iets té (als in: wel vette breakdowns, maar alleen maar screams en daar hou ik niet van).

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: AngieH
Oke ik let één ochtendje niet op en Sabaton, Nightwish én Ghost zijn eruit. Trots!!

Bring Me The Horizon - 149 (+5)
Gojira - 129
Iron Maiden - 161 (-5)
Korn - 115
Machine Head - 82
Nine Inch Nails - 180
Parkway Drive - 180
Slipknot - 193
System Of A Down - 117
Tool - 70

• Wow
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Loek123
Ik verschiet er van hoe populair BMTH is. Ik ken er niets van. In welk album dip ik best mijn teen in om te beginnen?
Hangt er vanaf waar je van houdt. Ze hebben hun sound behoorlijk door ontwikkeld namelijk.

Mijn persoonlijke favorieten zijn Suicide Season en Count Your Blessings uit hun deathcore era. Waren daar echt de crème de la crème.

Met There Is A Hell Believe Me I’ve Seen It. There Is A Heaven Let’s Keep It A Secret en Sempiternal zijn de daarop volgende albums een stuk toegankelijker. Beetje stevige alt/emo metal, met nog wel Oli z’n welbekende vocals.

Met Sempiternal (ook wel bekend als Sandpit Turtle) en Amo zijn ze een nog breder publiek gaan aanspreken. Amo klinkt echt volledig anders dan de debuutalbums. Zoals gezegd, waar te beginnen hangt af van je smaak.

De meer recente albums - de Post Human albums - combineren verschillende vormen van metal met hyperpop, behoorlijk vooruitstrevend. Kwalitatief nog rete sterk. Op Post Human NeX GEn hoor je overigens een geluid dat in een aantal nummers weer wat meer naar een harder BMTH beweegt.

Verder is BMTH de laatste jaren ook live weer een feestje. Oli, de zanger, heeft z’n vocalen tegenwoordig geweldig onder controle. Was vroeger wel een dingetje. Qua show pakken ze overigens ook enorm uit. Zowel qua decor, als licht show, interactie. Alles wat je van een headliner mag verwachten.

Edit: mocht je nog benieuwd zijn hoe hun laatste show op Graspop was. Daar toevallig een review over geschreven destijds: https://festileaks.com/2024/06/bring-me-the-horizon-lost-verwachtingen-in-op-graspop-2024/

Users who are viewing this thread