Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
live music GIF by Sabaton

Aan wat lag dat denk je? Op Rock Werchter was het ook niet hun eigen concert (sterker, ze stonden wat in de schaduw van The Cure die dag) maar de show was wel onvergetelijk. Was die show op GMM zoveel minder dan?
Ik heb oprecht geen idee want in principe was er vrijwel niks aan te merken op de show die ze hebben gegeven. (heb ook geen vergelijking aangezien het men eerste keer tool was)

Ik denk dat het ook wel te maken had met mijn eigen mindset aangezien ik na Tool rap naar huis ben moeten gaan voor mijn Master Thesis te gaan verdedigen de volgende ochtend.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Bring Me The Horizon - 140
Ghost - 45
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 114
Machine Head - 122
Nightwish - 85
Nine Inch Nails - 176
Parkway Drive - 185
Sabaton - 30 (+9)*
Slipknot - 193
System Of A Down - 121
Tool - 111 (+1)*

Dan maar dit ipv een eenzame strijd tegen Machine Head beginnen

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: won666 en MetalLimbo
Ghost - 45
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 114
Machine Head - 122
Nightwish - 85
Nine Inch Nails - 176
Parkway Drive - 185
Sabaton - 30 (+9)*
Slipknot - 193
System Of A Down - 121
Tool - 111 (+1)*

Dan maar dit ipv een eenzame strijd tegen Machine Head beginnen
Nadat Sabaton en Nightwish eruit zijn, wilde ik voor Korn of Machine head gaan.

@MetalLimbo Sabaton moet toch inmiddels wel flink opgeschoven zijn als het gaat om totaal aantal toegekende plus- en minpunten?

Nadat Sabaton en Nightwish eruit zijn, wilde ik voor Korn of Machine head gaan.

@MetalLimbo Sabaton moet toch inmiddels wel flink opgeschoven zijn als het gaat om totaal aantal toegekende plus- en minpunten?
Jep, dat kun je wel zeggen, en Nightwish ook, gaan aardig gelijk op (Nightwish was ook eventjes nr. 2). 😁
Beide bands hebben nu zelfs meer toekenners dan Rammstein, maar wel nog pas driekwart van de toegekende punten.
Ook BMTH en FNM zijn WT en Scorpions gepasseerd t.o.v. vorige update, voorlopig nog op gepaste afstand van de top-3, maar ook daar zal wel snel verandering in komen.. 😉
En nog steeds één band zonder minpunten.. 😆

1768498436007.png

Jep, dat kun je wel zeggen, en Nightwish ook, gaan aardig gelijk op (Nightwish was ook eventjes nr. 2). 😁
Beide bands hebben nu zelfs meer toekenners dan Rammstein, maar wel nog pas driekwart van de toegekende punten.
Ook BMTH en FNM zijn WT en Scorpions gepasseerd t.o.v. vorige update, voorlopig nog op gepaste afstand van de top-3, maar ook daar zal wel snel verandering in komen.. 😉
En nog steeds één band zonder minpunten.. 😆

Bekijk bijlage 18183
Hoe kan dit? Is Gojira zo niet-controversieel top 5 materiaal of zo? Ik ben geen echte metalhead dus enlighten me.

Hoe kan dit? Is Gojira zo niet-controversieel top 5 materiaal of zo? Ik ben geen echte metalhead dus enlighten me.
Gojira is een ongelooflijk goede liveband. Hun sound voelt als een pletwals en is te voelen op de hele festivalweide, wat eigenlijk heel bijzonder is. Daarnaast zijn ze wel hard en intens, maar hebben ze ook iets heel toegankelijks en catchy. Daardoor spreken ze een grote groep metal liefhebbers aan. Zowel zij die van wat meer gecompliceerde muziek houden vinden het vaak goed, maar ook mensen die wat meer van het recht-toe-recht-aan beukwerk houden. Daarnaast zijn de bandleden super likeable, dat zal ook wel meespelen dat ze niet echt veel tegenstanders hebben.

Of het de ultieme Graspop headliner is, dat weet ik niet. Ook al is het in principe mijn favoriete band van de bands die nog over zijn. Maar dat het een graag geziene gast is op de metalfestivals en dat ze op sympathie kunnen rekenen van de meeste mensen die ze weleens live hebben gezien, dat staat vast.

Gojira is een ongelooflijk goede liveband. Hun sound voelt als een pletwals en is te voelen op de hele festivalweide, wat eigenlijk heel bijzonder is. Daarnaast zijn ze wel hard en intens, maar hebben ze ook iets heel toegankelijks en catchy. Daardoor spreken ze een grote groep metal liefhebbers aan. Zowel zij die van wat meer gecompliceerde muziek houden vinden het vaak goed, maar ook mensen die wat meer van het recht-toe-recht-aan beukwerk houden. Daarnaast zijn de bandleden super likeable, dat zal ook wel meespelen dat ze niet echt veel tegenstanders hebben.

Of het de ultieme Graspop headliner is, dat weet ik niet. Ook al is het in principe mijn favoriete band van de bands die nog over zijn. Maar dat het een graag geziene gast is op de metalfestivals en dat ze op sympathie kunnen rekenen van de meeste mensen die ze weleens live hebben gezien, dat staat vast.
dit plus het feit dat ze genoeg op graspop komen maar ook niet elke 2,3 jaar. zo een keer elke 4 of 5 jaar is perfect.

Eigenlijk sta zelfs ik als niet fan van Gojira neutraal tegenover de band. Na mijn eigen bands zijn zij de band die ik het het hardst gun en ik denk zelfs dat ze nu bijna in mijn top 8 zitten als ik er 8 moet uitkiezen.

Als ik puur moet boeken op geld, Slipknot is momenteel eigenlijk mijn 8ste band. En met bands als Parkway Drive heb ik al betaalbare bands die ik ook graag hoor en bij Iron Maiden ga ik zelfs geen uitleg geven. Als ik dan voor band 8 bij een dure Slipknot kom die vorige keer mij eigenlijk niet konden overtuigen desondanks mijn geschiedenis met de band, en een relatief goedkopere Gojira die de wei ook krijgen uitverkocht ... .

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ghost - 45
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 114
Machine Head - 122
Nightwish - 75 (-10)
Nine Inch Nails - 176
Parkway Drive - 185
Sabaton - 30