Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
Bring Me The Horizon - 140
Ghost - 55
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 105
Machine Head - 122
Nightwish - 85
Nine Inch Nails - 171
Parkway Drive - 185
Sabaton - 55 (-10)
Slipknot - 193
System Of A Down - 121
Tool - 100

• Sad
Waarderingen: won666
Het is tijd voor Sabaton. Zeer leuke live act. Maar wel de minste die over is gebleven.

Ghost - 55
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 105
Machine Head - 122
Nightwish - 85
Nine Inch Nails - 171
Parkway Drive - 185
Sabaton - 45 (-10)
Slipknot - 193
System Of A Down - 121
Tool - 100

• Leuk
  • Sad
Waarderingen: won666 en Paddy
Ghost - 55
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 105
Machine Head - 122
Nightwish - 85
Nine Inch Nails - 171
Parkway Drive - 185
Sabaton - 45
Slipknot - 193
System Of A Down - 121
Tool - 110 (+10)

• Geweldig
  • Pray
Waarderingen: nikita en Dr. Hannibal
Even afgezien van mijn eigen smaak vind ik in het kader van het spel (headliners voor verleden, heden én toekomst) dat de volgende bands toch wel de top-10 zouden mogen/moeten halen:
  • Bring Me The Horizon
  • Ghost
  • Gojira
  • Iron Maiden
  • Korn
  • Nightwish
  • Parkway Drive
  • Sabaton
  • Slipknot
Plek 10 is dan voor een van de rest:
  • Machine Head
  • Nine Inch Nails
  • System Of A Down
  • Tool
Persoonlijk zou ik Tool, SOAD en NIN liever zien dan BMTH, Korn en Slipknot, maar ik denk dat die laatste 3 niet (meer) weg zijn te denken op GMM.
Tool en NIN waren wellicht slechts eenmalig, SOAD komt waarschijnlijk helemaal nooit meer..

Ghost - 55
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 105
Machine Head - 122
Nightwish - 85
Nine Inch Nails - 171
Parkway Drive - 185
Sabaton - 35 (-10)
Slipknot - 193
System Of A Down - 121
Tool - 110

• Sad
Even afgezien van mijn eigen smaak vind ik in het kader van het spel (headliners voor verleden, heden en toekomst) dat de volgende bands toch wel de top-10 zouden mogen/moeten halen:
  • Bring Me The Horizon
  • Ghost
  • Gojira
  • Iron Maiden
  • Korn
  • Nightwish
  • Parkway Drive
  • Sabaton
  • Slipknot
Plek 10 is dan voor een van de rest:
  • Machine Head
  • Nine Inch Nails
  • System Of A Down
  • Tool
Persoonlijk zou ik Tool, SOAD en NIN liever zien dan BMTH, Korn en Slipknot, maar ik denk dat die laatste 3 niet (meer) weg zijn te denken op GMM.
Tool en NIN waren wellicht slechts eenmalig, SOAD komt waarschijnlijk helemaal nooit meer..
ik denk ook dat tool net buiten de top 10 zal eindigen, lijkt me een band die echt geweldig is op hun eigen concerten maar op gmm vond ik het maar niks terwijl ik grote fan ben van de muziek

Ghost - 55
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 105
Machine Head - 122
Nightwish - 85
Nine Inch Nails - 176 (+5)
Parkway Drive - 185
Sabaton - 30 (-5)
Slipknot - 193
System Of A Down - 121
Tool - 110

• Grrr
Waarderingen: Metalhead Liam
ik denk ook dat tool net buiten de top 10 zal eindigen, lijkt me een band die echt geweldig is op hun eigen concerten maar op gmm vond ik het maar niks terwijl ik grote fan ben van de muziek
Mja, ik ben wel blij dat ik ze op GMM heb kunnen zien, in plaats van in een zaal met enkel zitplaatsen..
Heb er ook van genoten, maar ik zie ze (helaas) niet snel meer terugkomen (idem voor NIN).

• Leuk
Waarderingen: Projunk
lijkt me een band die echt geweldig is op hun eigen concerten maar op gmm vond ik het maar niks terwijl ik grote fan ben van de muziek
Aan wat lag dat denk je? Op Rock Werchter was het ook niet hun eigen concert (sterker, ze stonden wat in de schaduw van The Cure die dag) maar de show was wel onvergetelijk. Was die show op GMM zoveel minder dan?

• Leuk
Waarderingen: Matjes
Ghost - 55
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 105
Machine Head - 122
Nightwish - 85
Nine Inch Nails - 176
Parkway Drive - 185
Sabaton - 20 (-10)
Slipknot - 193
System Of A Down - 121
Tool - 110

• Sad
Aan wat lag dat denk je? Op Rock Werchter was het ook niet hun eigen concert (sterker, ze stonden wat in de schaduw van The Cure die dag) maar de show was wel onvergetelijk. Was die show op GMM zoveel minder dan?
Uiteindelijk toch te proggy voor het doorsnee publiek, denk ik.
Best veel leegloop, kon makkelijk aan balustrade vooraan staan (beetje naar zijkant).
Ook hier op het forum waren de meningen (vooraf en achteraf) sterk verdeeld, love it or hate it.
Mijn vrouw heeft ook niets met Tool, en is toen al eerder met de shuttlebus terug naar Devil's Lake gegaan.

Bij APC in 2018 was dat zelfs nog een stuk erger (mede doordat het de afsluiter van de laatste dag was).

Ik was bij beide en heb er ook geen goede verklaring voor. De band speelde strak, het klonk goed, maar het kwam niet helemaal over zoals de andere keren dat ik ze zag. Het was niet veel minder, nog steeds een van de sterkste shows van die editie voor mij, maar het beetje extra magie wat zowel de Werchter als de zaalshows voor mij hadden bleef wat achterwege. Waarschijnlijk gewoon de response vanuit het publiek die toch minder was, helaas.
Uiteindelijk toch te proggy voor het doorsnee publiek, denk ik.
Voor het doorsnee Graspop publiek blijkbaar wel ja, ik schat het doorsnee Werchter publiek nu ook niet in als de grootste prog nerds maar daar sloeg het dus wel heel goed aan. Best opvallend eigenlijk.

• Leuk
Waarderingen: nikita en MetalLimbo
Voor het doorsnee Graspop publiek blijkbaar wel ja, ik schat het doorsnee Werchter publiek nu ook niet in als de grootste prog nerds maar daar sloeg het dus wel heel goed aan. Best opvallend eigenlijk.
Ik was bij beiden juist weer niet aanwezig, maar gevoelsmatig is een avondje The Cure - Tool meer aanleiding om in de juiste Tool vibe te komen dan een avondje Megadeth - Alice Cooper - Tool. Wellicht dat het daar ook aan gelegen heeft.

Ik was bij beide en heb er ook geen goede verklaring voor. De band speelde strak, het klonk goed, maar het kwam niet helemaal over zoals de andere keren dat ik ze zag. Het was niet veel minder, nog steeds een van de sterkste shows van die editie voor mij, maar het beetje extra magie wat zowel de Werchter als de zaalshows voor mij hadden bleef wat achterwege. Waarschijnlijk gewoon de response vanuit het publiek die toch minder was, helaas.

Wel grappig dat de, ik ga nu heel grofweg zeggen, 'moeilijkere' metal zoals Tool, NiN, FNM makkelijker passeert op RW dan GMM.

Op RW stond trouwens ook niet geweldig veel volk bij Tool hoor, voor een headliner. Ongeveer de helft van het publiek bij The Cure dat toen bleef staan. Maar het publiek dat er stond was wel heel erg stil en into het concert. Zoals je zelf dus ook wel weet.

Ik vond de show op GMM een stuk minder, maar dat lag voor mij vooral aan de setlist. Voor mij teveel van het laatste album, te weinig Lateralus en Aenima. Op RW zat er meer balans in de setlist.

Ghost - 55
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 105
Machine Head - 122
Nightwish - 85
Nine Inch Nails - 176
Parkway Drive - 185
Sabaton - 10 (-10)
Slipknot - 193
System Of A Down - 121
Tool - 110

• Sad
  • Confetti
Waarderingen: won666 en RubenJS
Ghost - 55
Gojira - 140
Iron Maiden - 166
Korn - 114 (+9)
Machine Head - 122
Nightwish - 85
Nine Inch Nails - 176
Parkway Drive - 185
Sabaton - 11 (+1)
Slipknot - 193
System Of A Down - 121
Tool - 110
Je had dé uitgelezen kans om Sabaton naar huis te sturen?!

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Users who are viewing this thread