Lowlands 2026

Klopt er waren een aantal gitaar acts die goed draaide, maar over het algemeen is het verschil enorm hoor. Het lijkt bij QOTSA / Fontains dat het redelijk vol staat, maar als je koppen gaat tellen is dit verschil met Job Jobse & Ki/Ki echt enorm...
Maakt het echt veel uit dat het wat rustiger is bij de gitaarbands? Daar wordt tenminste wel bieromzet gedraaid. Vanuit de organisatie wil je denk ik liever 5000 man die vier biertjes drinken tijdens een concert en daarna een snack halen dan 10.000 man die gratis hun flesje water bijvullen (okee en misschien een raketje kopen) en vervolgens geen trek meer hebben. Ik ben niet bang dat bands gaan verdwijnen. Vraag me ook wel eens af hoe festivals als Awakenings dat doen, die moeten toch echt minder omzet draaien op horeca dan een Lowlands. Al zal een DJ vaak wel weer minder kosten dan een band...

Maakt het echt veel uit dat het wat rustiger is bij de gitaarbands? Daar wordt tenminste wel bieromzet gedraaid. Vanuit de organisatie wil je denk ik liever 5000 man die vier biertjes drinken tijdens een concert en daarna een snack halen dan 10.000 man die gratis hun flesje water bijvullen (okee en misschien een raketje kopen) en vervolgens geen trek meer hebben. Ik ben niet bang dat bands gaan verdwijnen. Vraag me ook wel eens af hoe festivals als Awakenings dat doen, die moeten toch echt minder omzet draaien op horeca dan een Lowlands. Al zal een DJ vaak wel weer minder kosten dan een band...
Op awakenings heb je vreselijk veel dagjesmensen die bier gaan drinken 👍 Maar ik snap je punt! Balans in genres is het belangrijkste!

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
Duurdere tickets? Beperkt gratis water?

Een Zwarte Cross doet bijvoorbeeld het omgekeerde, relatief goedkope kaartjes (en ja kleinere bands, maar de aankleding is behoorlijk tegenwoordig) met een hoge horeca omzet. Oja en niks meenemen op de camping, tikt ook aan.

Tickets denk 6 - 10 februari. Eerst weer voorverkoop via Ziggo / Vodafone.

Hoop toch halverwege deze maand wel de headliners te horen.

Zijn er namen waarvan we kunnen zeggen dat ze (bijna) zeker komen dit jaar? Op het Pukkelpop forum zijn ze bijv al erg overtuigd van Zara Larsson en Underworld, maar ik heb nog weinig voorbij horen komen waarvoor ik echt m’n hand in het vuur zou durven steken

Zijn er namen waarvan we kunnen zeggen dat ze (bijna) zeker komen dit jaar? Op het Pukkelpop forum zijn ze bijv al erg overtuigd van Zara Larsson en Underworld, maar ik heb nog weinig voorbij horen komen waarvoor ik echt m’n hand in het vuur zou durven steken
Ik verwacht Florence & the machine, Lambrini Girls en Antony Szmierek wel op de line-up van LL.

• Leuk
Waarderingen: peter Molenaar
Qua headliners heb ik echt nog totaal geen clue.. Lorde lijkt te moeten kiezen tussen LL en PKP, van Tyler is het nog onduidelijk of hij dat weekend al in Europa is en Underworld lijkt me wel erg snel terug.

Dijon en Ravyn Lenae lijken me de grootste inkoppers. Meer acts met bevestigde shows voor en na Lowlands maken goede kans (o.a. Turnstile, Geese, Lambrini Girls, Sombr, Jim Legxacy, Blood Orange en Clipse), maar of Lowlands ze allemaal de investering waard vindt?

Kijk de dagen zijn voorbij. 👊🤣🤣
We kunnen weer door in dit nieuwe jaar.
Sterkte allemaal straks met de Line Up.
Hopelijk een goede mix . Maar hoop wel dat de bands de overhand krijgen. Hopelijk dan ook weer eens wat gevarierder pubiek aantrekt. We zullen zien wat ons nieuwe directeurtje in de hoge hoed heeft.........

Is the prodigy tegenwoordig nog een LL headliner? Ze staan ook op Rock Werchter en hebben natuurlijk nog steeds een show in te halen van 2019

Is the prodigy tegenwoordig nog een LL headliner? Ze staan ook op Rock Werchter en hebben natuurlijk nog steeds een show in te halen van 2019
Ze touren nu al van 12 juni tot 16 juli dus ik verwacht geen Europese optredens meer in augustus. En op zich heeft LL keuze genoeg nu aan nieuwere
en grotere acts.

Underworld als headliner zou erg treurig zijn. Paar jaar geleden stonden ze er al met (waarschijnlijk) dezelfde legacy act, en vorig jaar nog DTRH. Overigens staat Zara Larsson al op Pinkpop, dus lijkt mij sterk dat ze ook naar Lowlands komt.

• Leuk
Waarderingen: wsslvrwrt

Users who are viewing this thread