Lowlands 2026

Ik heb daar ook weinig beroerde ervaringen mee hoor. Ja als je aan de rand gaat staan, wordt er veel geouwehoerd (ook door mijzelf). Maar in de tenten vooraan is het doorgaans dik in orde.
Sterker nog, mijn mooiste rustige festival ervaringen hebben allemaal plaats gevonden op LL. O.a.: Tamino, War on Drugs, Spinvis, HAEVN.

Nu zijn mijn enige andere referentie festivals DTRH, PP en Sziget. Volgend jaar voor het eerst naar BKS, dus benieuwd of het daar echt anders is.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker
Sterker nog, mijn mooiste rustige festival ervaringen hebben allemaal plaats gevonden op LL. O.a.: Tamino, War on Drugs, Spinvis, HAEVN.

Nu zijn mijn enige andere referentie festivals DTRH, PP en Sziget. Dit jaar voor het eerst naar BKS, dus benieuwd of het daar echt anders is.
Niet heel anders. Doorgaans prima van dichtbij, veel geklets aan de randen. Maar uiteindelijk vind je overal wel praters.

Joost klein gaat op world tour. 33 shows over 4 continenten. Er zit wel nog een gat in augustus, maar denk niet hij dan óók nog lowlands aan zou doen toch? Met goldband hadden ze toen een deal dat ze samen met pkp de enige shows van het hele jaar zouden zijn

Joost klein gaat op world tour. 33 shows over 4 continenten. Er zit wel nog een gat in augustus, maar denk niet hij dan óók nog lowlands aan zou doen toch? Met goldband hadden ze toen een deal dat ze samen met pkp de enige shows van het hele jaar zouden zijn
Geen enkele Nederlandse datum staat daartussen, dus afgesproken exclusief voor een zeker festival te staan, zou zomaar kunnen ;)

Was goldband niet ook een festival exclusive
Waren die niet als exclusive aangekondigd en knalde ze er een paar weken later een concerttour uit met de Ziggodome en Sportpaleis om een paar maanden later weer aangekondigd te worden voor festivals?

• Leuk
Waarderingen: LLoww
Was goldband niet ook een festival exclusive
De key zit daar wel in de volgorde. Goldband kondigde toen hun Ziggo’s pas een paar maanden na de LL bekendmaking aan. Nu Joost als headliner aankondigen heeft minder gewicht, want “ik kan hem toch al in de Ziggo zien”(die trouwens niet heel goed verkoopt volgens mij).

Ik heb sinds de Goldband docu wel veel meer respect gekregen voor die gasten en Lowlands. Ze hebben toen een deal gesloten voordat ze het nieuwe album gingen maken. Daarmee had LL wel potentieel goud in handen. De heetste Nederlandse artiest van dat moment met al drie megahits op zak, met mogelijk nog veel meer hits op een nieuw album. Goldband is alleen volledig bezweken onder alle druk, wat je ook kan horen in de nummers, en het album werd een flop. LL heeft daarmee gegokt en verloren…
Ik respecteer nog steeds wel de keuze, en heb eigenlijk veel liever dat ze dit soort risico’s nemen, dan dat ze een dertien in het dozijn headliner boeken.

De key zit daar wel in de volgorde. Goldband kondigde toen hun Ziggo’s pas een paar maanden na de LL bekendmaking aan. Nu Joost als headliner aankondigen heeft minder gewicht, want “ik kan hem toch al in de Ziggo zien”(die trouwens niet heel goed verkoopt volgens mij).

Ik heb sinds de Goldband docu wel veel meer respect gekregen voor die gasten en Lowlands. Ze hebben toen een deal gesloten voordat ze het nieuwe album gingen maken. Daarmee had LL wel potentieel goud in handen. De heetste Nederlandse artiest van dat moment met al drie megahits op zak, met mogelijk nog veel meer hits op een nieuw album. Goldband is alleen volledig bezweken onder alle druk, wat je ook kan horen in de nummers, en het album werd een flop. LL heeft daarmee gegokt en verloren…
Ik respecteer nog steeds wel de keuze, en heb eigenlijk veel liever dat ze dit soort risico’s nemen, dan dat ze een dertien in het dozijn headliner boeken.
Daarom de Bankzitters (die nu aan een album werken)!

Dat zou echt verschrikkelijk zijn die kan je toch niet als gerespecteerd
Daarom de Bankzitters (die nu aan een album werken)!

dan zondag de Snollebollekes als afsluiter.
Dan ga ik echt met een voldaan gevoel naar huis........ Het moet niet triester worden.
Er is nog zoveel moois en beter dan deze onzin.
Van deze namen wordt ik wel heel moedeloos. Ga ze bekijken op je lokale feestavond.
Maar dit niet op LL dan zakken we wel heel ver weg.

• Haha
Waarderingen: wsslvrwrt
Misschien komt het omdat ik mij goed positioneer, maar vorig jaar over het algemeen hele fijne rustige optredens gehad op LL. Stuk minder last van andere om mij heen tov Pinkpop.
Jaar ervoor ook met bijvoorbeeld een Spinvis. Het helpt wel mee als dat soort acts in de Bravo staan trouwens.
Ik kan je hierin nog best volgen. Ligt zeker aan de tent en tijdstip waarop zo'n act staat.

Users who are viewing this thread