Rock Werchter 2026

Ze zullen Ethel Cain toch niet Klub C laten afsluiten op zondag? Een dansafsluiter lijkt beter op zijn plaats. Ethel kan prima na David Byrne.
En ik ben verlost van een hartverscheurende megaclash...

Bekijk bijlage 17930
Ik hoop met je mee! Beide absolute must sees voor mij eigenlijk. ❤️

Verder hoop ik zelf dat Bood Incantation net niét het alternatief wordt voor Mumford. Heel erg hard aan het proberen om die band wat te vinden, maar vind het toch maar taai. Ga m&S sowieso skippen, maar hiermee kan ik zelf toch erg weinig.

• Leuk
Waarderingen: phil en JP5
Ik hoop met je mee! Beide absolute must sees voor mij eigenlijk. ❤️

Verder hoop ik zelf dat Bood Incantation net niét het alternatief wordt voor Mumford. Heel erg hard aan het proberen om die band wat te vinden, maar vind het toch maar taai. Ga m&S sowieso skippen, maar hiermee kan ik zelf toch erg weinig.
Ah kom op Matt, unleash your inner metalhead! Live echt een ervaring die band, ik kan me zomaar voorstellen dat je er live wel meer in meegesleept wordt als op plaat.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Blommie
Gezien de poster lijkt het onvermijdelijk dat Blood Incantation de afsluiter wordt. Wat mij betreft ruilen ze die om met Tom Smith (want die clasht nu met the War on Drugs).

De zaterdag wordt ook al zo'n puzzel met Gorillaz, Pixies, Matt Berninger, 21 Pilots (die ik toch wel leuk begin te vinden), CMAT en Halsey op elkaar gepakt. En dan komt er nog een naam in Klub C bij, plus de hele Slope.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Wat vooral de tip is bij Blood Incantation is om de nieuwe plaat in zijn geheel rustig van begin tot einde te luisteren en niet random één van de nummers er tussenuit te pikken. De plaat is een prachtige reis langs Opeth, Pink Floyd, Steven Wilson, Porcupine Tree en andere progmetal grootheden. Er zitten stevige stukken in maar bovenal is het melodieus geladen prog die je meeneemt op reis als je je ervoor open stelt.

Jullie hebben nog een half jaartje om deze plaat je laten inzakken en ik zie jullie vooraan in Klub C.

Ah kom op Matt, unleash your inner metalhead! Live echt een ervaring die band, ik kan me zomaar voorstellen dat je er live wel meer in meegesleept wordt als op plaat.
Ja, ik ben sowieso op de plek waar M&S niét is, maar hoopt dat de afsluiter van de dag iets is wat toch iets waar ik ook kan naar uitkijken. Maar duik nog eens in die platen, misschien klikt het eens, maar nu echt niet mijn ding. Ook iets wat ik, samen met die Capaldi, graag skip in 'n RWplaylist. 😅

• Leuk
Waarderingen: Tjeef
Wat vooral de tip is bij Blood Incantation is om de nieuwe plaat in zijn geheel rustig van begin tot einde te luisteren en niet random één van de nummers er tussenuit te pikken. De plaat is een prachtige reis langs Opeth, Pink Floyd, Steven Wilson, Porcupine Tree en andere progmetal grootheden. Er zitten stevige stukken in maar bovenal is het melodieus geladen prog die je meeneemt op reis als je je ervoor open stelt.
Sowieso geen grote Pink Floyd fan, dus dat is niet dé referentie die me erin trekt. ;)

Knap flink af op de vocals vooral.

Sowieso geen grote Pink Floyd fan, dus dat is niet dé referentie die me erin trekt. ;)

Knap flink af op de vocals vooral.
Zelfde voor dat laatste. Ik vind het muzikaal echt wel goed, maar als instrumentale band was het een topband geweest, nu wat mwa.

• Leuk
Waarderingen: phil
Verder hoop ik zelf dat Bood Incantation net niét het alternatief wordt voor Mumford.
Een beetje dezelfde vibe als Wardruna tijdens RHCP. Of Fever Ray ooit tijdens Arctic Monkeys. Allebei voor een halflege tent, wel echt een dedicated publiek dan.

Een beetje dezelfde vibe als Wardruna tijdens RHCP. Of Fever Ray ooit tijdens Arctic Monkeys. Allebei voor een halflege tent, wel echt een dedicated publiek dan.
Ja maar die twee konden me muzikaal ook enorm bekoren. Zalige shows (Fever Ray wel in 2023). Blood Incantation toch echt een pak minder. Vrees dat ik dit maar een tweetal nummers uithoud. Hoop echt dat er nog wat achterkomt.

Ja maar die twee konden me muzikaal ook enorm bekoren. Zalige shows (Fever Ray wel in 2023). Blood Incantation toch echt een pak minder. Vrees dat ik dit maar een tweetal nummers uithoud. Hoop echt dat er nog wat achterkomt.
Maar dat komt dan natuurlijk vooral vanwege persoonlijke smaak. Blood Incantation op die spot is óók een geweldige boeking met gegarandeerd een dedicated publiek. Blijft toch het mooie van RW dat ze soms zulke niche bands promoveren naar mooie spots op hun festival. Ook al vind maar 10% van de aanwezigen BI een toffe ontdekking dan is dat alsnog een gigantische toename van hun publiek.

Maar dat komt dan natuurlijk vooral vanwege persoonlijke smaak. Blood Incantation op die spot is óók een geweldige boeking met gegarandeerd een dedicated publiek. Blijft toch het mooie van RW dat ze soms zulke niche bands promoveren naar mooie spots op hun festival. Ook al vind maar 10% van de aanwezigen BI een toffe ontdekking dan is dat alsnog een gigantische toename van hun publiek.
Zeker, uiteraard persoonlijke smaak. Ik hoop voor mij, persoonlijk, op een leuke afsluiter op 1 van de 4 stages die dag. Het blijft toch de eerste dag.

De 3 andere dagen zit dat goed hoor, met steeds een headliner die ik zeker ga zien.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
The Wombats mogen zeker doorkomen. Wel netjes geboekt van Werchter als je ziet dat Halsey elders headliner is en bij ons nog onder Gorillaz en 21 Pilots staat.

Users who are viewing this thread