Rock Werchter 2026

Stond echt geen hond binnen
Bwa dat is ook niet waar. Stond zeker niet vol maar ook niet zo gigantisch leeg als je nu beweert. 10-12.000 man in die tent toont nog steeds relatief leeg hé Zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Beth Gibbons of Jessie Ware waar de Barn misschien een kwart gevuld was. Ze moest op dat moment ook opboksen tegen de nog steeds immers populaire Nothing But Thieves, wat nu eenmaal beter valt bij de gemiddelde Werchterganger.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Little Simz naar We Love Green festival in Parijs. Op 5 juni, de dag met Gorillaz als headliner.

Een dagje Parijs overwegen, @mattman ?
Ik ben vorig jaar geweest voor o.a. FKA Twigs en kan het ten zeerste aanbevelen. Overdag beetje Parijs verkennen en 's avonds een paar optredens meepikken in het Bois de Vincennes...

Little Simz naar We Love Green festival in Parijs. Op 5 juni, de dag met Gorillaz als headliner.

Een dagje Parijs overwegen, @mattman ?
Ik ben vorig jaar geweest voor o.a. FKA Twigs en kan het ten zeerste aanbevelen. Overdag beetje Parijs verkennen en 's avonds een paar optredens meepikken in het Bois de Vincennes...
Little Simz neemt in Parijs een bescheiden spot in. Wat dat betreft prima passend in de Barn. Mooi rijtje zou dat zijn met Franz Ferdinand - FKA Twigs - Little Simz (tussendoor nog ergens Agnes Obel in Klub C) en dan buiten naar the XX terwijl Teddy en Lewis volledig aan je voorbij zijn gegaan.

• Leuk
Waarderingen: Vantola en roluf
Hoelang geleden ben je nog eens in Dour geweest? Behalve de balzaal is er nergens volk te bespeuren oftewel als er een franse hiphop act is komen ze nog uit de balzaal maar voor de rest...
Verleden jaar the horrors in de garage, een zaal notabene van een capaciteit van 1000 man, wel daar stond toen 30 man naar te zien. Dour is praktisch gezien geen "alternatief" festival meer. Als ze dour willen redden maken ze er beter een tommorow land op zijn waals van.
Het is nu wel al zeer lang geleden bij mij. Maar goed, dat er daar nu 30 man staat of 1000, het is niet dat het daardoor slechter zou zijn dan op Werchter. Integendeel, voor soms een lege zaal spelen heeft ook nog iets😉

Het is nu wel al zeer lang geleden bij mij. Maar goed, dat er daar nu 30 man staat of 1000, het is niet dat het daardoor slechter zou zijn dan op Werchter. Integendeel, voor soms een lege zaal spelen heeft ook nog iets😉
Uiteindelijk ben ik overgestapt van Lowlands naar Werchter omdat er op LL regelmatig goede acts staan zoals Turnstile of the Lathums waar de tent voor maar een kwart gevuld is. Omdat er bijvoorbeeld 60 000 man staat bij de jeugd van tegenwoordig.

Werchter was vorig jaar echt een verademing wat dat betreft. Fantastisch hoe de beleving en interesse is voor acts bij de Slope. Daarnaast is er voor elke act voldoende interesse. Het volk is gewoon de hele dag redelijk goed verdeeld over het terrein.

Hi, I am from Barcelona and I may be going this year alone. Is there a WhatsApp group for singles? Also, do you know if the Resort have single packages? So I don't have to pay for 2?
Thank you!
No, unfortunately no Resort single packages.
And in another thread there are more visitors who travel alone or go to the festival alone. Of you can start the thread yourself.

• Geweldig
Waarderingen: guillemcast7
Vermits Little Simz de naam is die ze niet mogen missen, volgens sommigen toch (heb dat eerder met Byrne, door zijn leeftijd, Simz krijgen we sowieso nog, is het niet dit jaar, ergens in de toekomst), mijn theorie:

RW en DTRH hadden Lorde respectievelijk staan op donderdag en vrijdag. Dat verklaart ook de data in augustus. Lorde valt weg door andere plannen.
Vermits beide Live Nation zijn en veel samen boeken helpt RW door Little Simz door te schuiven naar DTRH, Werchter lost het op door TWOD op donderdag te zetten en de vrijgekomen Barn spot doen ze een push naar FKA Twigs.

Is maar een theorie: maar met de momenten van aankondigen kan dit wel kloppen. Ook was volgens mij Simz zeker voorzien, ook speciaal geen zaalshow gedaan hier.

Laatst bewerkt:
Nee. Voor een lege zaal spelen dat wens je echt niemand toe. Band noch publiek.
Op Dour genoeg shows in een lege Garage gezien om te weten dat het beschamend is.
In 2024 zo Girls in Synthesis gezien op Dour die voor een man of 15 aan het optreden was, waarvan dan nog zowat de helft met hun rug naar het podium. Die band had er écht geen plezier in. Achteraf zijn die gestopt en bleek Dour hun allerlaatste optreden geweest te zijn. Ben echt benieuwd of dat optreden hen de das heeft omgedaan...

Maar goed, Werchter dus... Nog niemand uit het Graspop topic overgekomen om hier pagina 666 te vieren in onze plaats ?

• Leuk
Waarderingen: koolket
De prijs voor het contrast van de eeuw gaat naar de zondag van Werchter 2025 versus de zondag van Werchter 2026.

Ok, het gaat over persoonlijke smaak, maar 2025 vond ik met afstand de slechtste ooit, 2026 nu al toch zeker één van de beste. De zondag van 2018 komt wel dicht in de buurt. Zal wat afhangen van wat er nog bijkomt...
Voor mij (tiener) was de beste zondag ooit die van '25 en voor mijn vader (vijftiger) is de zondag van '26, dit zegt ook al veel

• Leuk
Waarderingen: Shuliv en acharlotte
Op Dour genoeg shows in een lege Garage gezien om te weten dat het beschamend is.
In 2024 zo Girls in Synthesis gezien op Dour die voor een man of 15 aan het optreden was, waarvan dan nog zowat de helft met hun rug naar het podium. Die band had er écht geen plezier in. Achteraf zijn die gestopt en bleek Dour hun allerlaatste optreden geweest te zijn. Ben echt benieuwd of dat optreden hen de das heeft omgedaan...

Maar goed, Werchter dus... Nog niemand uit het Graspop topic overgekomen om hier pagina 666 te vieren in onze plaats ?
Had het nog niet door.

🤟🤟

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Ow als Graspop bezoeker moet ik dat even meevieren natuurlijk!

Dat solo werk van Tom Smith is helemaal niet verkeerd trouwens. Nog een enkel Editors nummer erbij en afsluiten met het mooie When the Tames Froze als afsluiter. Ik hoop dat die gunstig valt, bijvoorbeeld tegelijk met Lumineers en niet TWOD. Zou die set graag meepakken.

• Leuk
Waarderingen: musicislife en Paddy
Voor mij (tiener) was de beste zondag ooit die van '25 en voor mijn vader (vijftiger) is de zondag van '26, dit zegt ook al veel
Geen tiener (al een dertiger, haha), maar ik was ook grote fan van Werchter zondag '25 (en ik ga al 20 jaar heel regelmatig naar Werchter en/of Pukkelpop). Maar mijn Spotify-leeftijd was dit jaar dan ook 17 jaar 😅

• Confetti
Waarderingen: Elle Marie
Ow als Graspop bezoeker moet ik dat even meevieren natuurlijk!

Dat solo werk van Tom Smith is helemaal niet verkeerd trouwens. Nog een enkel Editors nummer erbij en afsluiten met het mooie When the Tames Froze als afsluiter. Ik hoop dat die gunstig valt, bijvoorbeeld tegelijk met Lumineers en niet TWOD. Zou die set graag meepakken.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een dagticket voor Paaspop kopen;)

Users who are viewing this thread