Rock Werchter 2026

Jij denk dat Simz op die Last Arena op Dour een memorabelere show zou geven dan in de Barn op RW?
Ik ken Dour totaal niet, wel weet ik dat forumfavoriet Janelle Monaé een zogenaamde 5 sterrenshow stond te geven in de Barn voor een apatisch 30 man publiek in 2024. Ik voorspel niet veel anders voor Little Simz. Rock Werchter heeft geen hiphop-geschiedenis. Kan me dus niet voorstellen dat er geen betere plek is voor haar.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Tinus101
Hoop ten zeerste dat Little Simz op Werchter staat, maar ik denk toch dat de gemiddelde Werchter ganger graag wat plattere hip-hop voorgeschoteld krijgt. Benieuwd hoe Loyle het gaat doen!

Ik ken Dour totaal niet, wel weet ik dat forumfavoriet Janelle Monaé een zogenaamde 5 sterrenshow stond te geven in de Barn voor een apatisch 30 man publiek in 2024. Ik voorspel niet veel anders voor Little Simz. Rock Werchter heeft geen hiphop-geschiedenis. Kan me dus niet voorstellen dat er geen betere plek is voor haar.
Groot verschil met 2019 dan, toen Monae nog wel een volle Barn trok. Sowieso vind ik dat RW vooral dat soort artiesten moet blijven boeken.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Groot verschil met 2019 dan, toen Monae nog wel een volle Barn trok. Sowieso vind ik dat RW vooral dat soort artiesten moet blijven boeken.
Tja, jouw eigen smaak maakt een act nog geen must have voor Rock Werchter. Waar zouden we haar überhaupt nog kunnen verwachten? Je gaf het zelf al aan, als ze er na zoveel goede platen, haar goeie live-reputatie én het feit dat ze in de buurt is er dit jaar wéér niet staat. Dan is het misschien toch gewoon geen echte RW-naam?..

Jij denk dat Simz op die Last Arena op Dour een memorabelere show zou geven dan in de Barn op RW? Hoeveel goed onthaalde platen moet die nog maken vooraleer RW het als een must-have aanziet. Ze staat op DTRH te headlinen notabene, ook niet echt het hiphopfestival grand cru.

Is gewoon dringend tijd dat ze eens RW aandoet. Vind ik.
Kvind wel dat ge een beetje minachtig doet richting Dour. Alsof er daar geen goede shows kunnen gespeeld worden en alleen maar in de barn epische dingen kunnen gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: Piranha43 en swissepfan
Tja, jouw eigen smaak maakt een act nog geen must have voor Rock Werchter. Waar zouden we haar überhaupt nog kunnen verwachten? Je gaf het zelf al aan, als ze er na zoveel goede platen, haar goeie live-reputatie én het feit dat ze in de buurt is er dit jaar wéér niet staat. Dan is het misschien toch gewoon geen echte RW-naam?..
Ze hééft al eens op RW gestaan natuurlijk. Sindsdien fan geworden en als fervente RW ganger zie ik graag mijn favoriete artiesten op mijn favoriete festival. En eerlijk: er waren veel signalen die toch wel hoopgevend waren, toch? Dat het, wie weet, misschien toch eens prijs zou zijn. Als die niet komt, en weer ergens staat op een plekken waar je me met geen stokken heen krijgt, mag ik dat gewoon jammer vinden?

Want nee, nu verwacht ik ze ook niet meer op RW. En piekt dat een beetje als je ziet dat DTRH vlak om de hoek ze wél heeft. Maar goed, ik had het nog spijtiger gevonden als RW op dit moment niet de kwalitatieve lineup had gehad die ze nu had.

Eens zien waar ze dan nog opdaagt. DTRH kan ik al niet. Haar AFAS show van dit najaar was voor mij onmogelijk om er te geraken. Dus hopen op ofwel een leuke show in Belgie dit jaar, of eentje in een buurland. Of toch nog hopen op dat piep-piepkleine kansje dat ik ze toch op RW kan meepikken. Al is dat vast tevergeefs.

Hoop ten zeerste dat Little Simz op Werchter staat, maar ik denk toch dat de gemiddelde Werchter ganger graag wat plattere hip-hop voorgeschoteld krijgt. Benieuwd hoe Loyle het gaat doen!
Vorig jaar was Loyle in ieder geval een succes in Klub C. Niet stampvol, maar wel een publiek dat meeging in zijn optreden.

• Leuk
Waarderingen: Majmun
We weten natuurlijk ook niet wat er speelde. Misschien wilt ze enkel als headliner komen opdraven? Of enkel mits een hoge spot op de Main? Beide zouden niet werken. Herinneren we ons Stormzy nog die een dijk van een show gaf voor een halfgevulde weide?

We weten natuurlijk ook niet wat er speelde. Misschien wilt ze enkel als headliner komen opdraven? Of enkel mits een hoge spot op de Main? Beide zouden niet werken. Herinneren we ons Stormzy nog die een dijk van een show gaf voor een halfgevulde weide?
Blijkbaar stond Little Simz in 2023 ook gepland voorp de main stage (de Stromae/Stromzy dag), is uiteindelijk helaas nooit doorgegaan.

Dé grote ontbrekende dit jaar is Lorde. Ontzettend jammer dat dat niet gelukt is.

Voor hetzelfde geld krijgen we straks én Lorde én Little Simz op Pukkelpop. Of Dour.

Kvind wel dat ge een beetje minachtig doet richting Dour. Alsof er daar geen goede shows kunnen gespeeld worden en alleen maar in de barn epische dingen kunnen gebeuren.
Hoelang geleden ben je nog eens in Dour geweest? Behalve de balzaal is er nergens volk te bespeuren oftewel als er een franse hiphop act is komen ze nog uit de balzaal maar voor de rest...
Verleden jaar the horrors in de garage, een zaal notabene van een capaciteit van 1000 man, wel daar stond toen 30 man naar te zien. Dour is praktisch gezien geen "alternatief" festival meer. Als ze dour willen redden maken ze er beter een tommorow land op zijn waals van.

Die Barn was toch vrij aardig gevuld? Wij hebben dat optreden van buiten de barn gezien, maar stonden ook aardig wat mensen te kijken.

Users who are viewing this thread