Pukkelpop 2026

Heidestrand inderdaad, het is alweer bijna volzet met de reservaties vlak na PKP25. Dus ze zijn er vroeg bij.
Vreemd, huur daar al 10 jaar een bungalow (lees: stacaravan) voor een ganse week, en bevestig meteen voor het jaar erna, maar nog niks ontvangen?? 😬 Bedankt om het hier even te melden, ik ga er zelf nog maar ns naar informeren.

• Leuk
Waarderingen: Chimme
zou wel eens een bovenkant kunnen worden waar ik totaal niets mee heb.
Charlie xcx, Tyler the creator, Sombr, Zara larsson, Lorde, Skepta

Maar er komen vast en zeker genoeg namen die ik wel gaaf vind, hoop heel erg op Ist ist en Geese.

zou wel eens een bovenkant kunnen worden waar ik totaal niets mee heb.
Charlie xcx, Tyler the creator, Sombr, Zara larsson, Lorde, Skepta

Maar er komen vast en zeker genoeg namen die ik wel gaaf vind, hoop heel erg op Ist ist en Geese.
Zara zal er wel staan, en hoger dan de meesten onder ons denken, vrees ik.

Droomscenario werd hier voor mij gisteren al gepost, het realistische lijkt mij eerder zoiets:

Zara Larsson - RAYE
Turnstile - Tyler The Creator (of Yungblud)
Nothing But Thieves - Florence

Marqueeheads: Underworld - Sombr - Black Keys

En misschien nog een dansafsluiter op de Main.

Zara zal er wel staan, en hoger dan de meesten onder ons denken, vrees ik.

Droomscenario werd hier voor mij gisteren al gepost, het realistische lijkt mij eerder zoiets:

Zara Larsson - RAYE
Turnstile - Tyler The Creator (of Yungblud)
Nothing But Thieves - Florence

Marqueeheads: Underworld - Sombr - Black Keys

En misschien nog een dansafsluiter op de Main.
Zara kan even goed Werchter worden ook

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Toen Travis Scott deze zomer op R&L speelde, werd hij aangekondigd als een 'exclusief optreden op een Europees festival'.

Als dit Charli's enige show van de zomer is, denk ik dat ze er een veel grotere show van zouden maken dan ze nu doen.

Ik vind dat zij op de meeste affiches wel nog vrij hoge plekken krijgt/opeist. Ik zie haar dan eerder subben op PKP dan derde laatste staan op Werchter. Van mij mag ze alleszins met veel plezier naar Werchter. šŸ˜…
Zoveel mogelijke opties om die spot in te vullen dit jaar…

Ik vind dat zij op de meeste affiches wel nog vrij hoge plekken krijgt/opeist. Ik zie haar dan eerder subben op PKP dan derde laatste staan op Werchter. Van mij mag ze alleszins met veel plezier naar Werchter. šŸ˜…
Zara Larsson stond vorig jaar nog op Werchter, als voorlaatste in Klub C.

Vind het ook een aparte (sub)/headliner op veel festivals. Heb echt gewoon niks met haar muziek, klinkt wat mij betreft als inwisselbare Zweedse pop zonder betekenis of invloed. Maar ik acht de kans (helaas) heel groot dat ze naar Pukkelpop komt, gezien ze duidelijk veel festivals doet komende zomer + ze ook wel met het doelpubliek van pkp matcht.

• Leuk
Bon, met de nieuwe aankondigingen voor Syd For Solen en Flow Festival en wat er daarvoor al geweten was, kom ik tot volgende goede mogelijkheden/zekerheden:

Florence, RAYE, Turnstile, Sombr, Zara Larsson, PinkPantheress, Blood Orange, Amyl and The Sniffers, Dijon, Ravyn Lenae, Clipse, Maribou State, Geese, Daniel Caesar, Wunderhorse, Rex Orange Country, Underworld, Four Tet, Dave, Skepta, Role Model, The Black Keys, Slowdive, Mogwai, Lambrini Girls, ...

Al heel wat moois maar headlinergewijs zou een Tyler, Lorde of Charli de line-up wel nog een niveautje hoger tillen.
Vergeet Wet Leg ook niet.

• Leuk
Waarderingen: jonveras
Vind het ook een aparte (sub)/headliner op veel festivals. Heb echt gewoon niks met haar muziek, klinkt wat mij betreft als inwisselbare Zweedse pop zonder betekenis of invloed. Maar ik acht de kans (helaas) heel groot dat ze naar Pukkelpop komt, gezien ze duidelijk veel festivals doet komende zomer + ze ook wel met het doelpubliek van pkp matcht.
Eens! Heb er ook niks mee maar is wel gewoon een goeie match met het publiek van PKP. Goedkope manier ook om een subplek in te vullen. Hopelijk blijft er zo dan genoeg geld over voor een Tyler of Charli.

Ervan uitgaande dat Charli R&L als enige show doet volgende zomer, wat in een jaar zonder albumcyclus (nee, ik tel Wuthering Heights niet mee), best okƩ is, dan zie ik Pukkelpop wel gewoon RAYE tot headliner bombarderen.

Ik vermoed dat Lorde er wƩl gaat staan, @acharlotte. Frequency (20/8), Pukkelpop (21/8), APE (22/8) blijft een mogelijkheid, zoals je zegt, en ligt perfect op de route. Bovendien, wat in LL's nadeel spreekt, is natuurlijk dat ze al voor DTRH aangekondigd is. Lijkt me dan ook vrij kleine kans dat ze daar dan ook nog eens gaat staan. Florence staat overigens ook al op DTRH, wat de kans op een show op Tyler daar, en niƩt op PKP wel reƫler maakt, lijkt me. Aangezien LL ook gewoon aan hun drie headliners gaat moeten zien geraken en het lijkt alsof het qua aanbod wel wat strijden en zoeken is dit jaar.

• Leuk
Ervan uitgaande dat Charli R&L als enige show doet volgende zomer, wat in een jaar zonder albumcyclus (nee, ik tel Wuthering Heights niet mee), best okƩ is, dan zie ik Pukkelpop wel gewoon RAYE tot headliner bombarderen.

Ik vermoed dat Lorde er wƩl gaat staan, @acharlotte. Frequency (20/8), Pukkelpop (21/8), APE (22/8) blijft een mogelijkheid, zoals je zegt, en ligt perfect op de route. Bovendien, wat in LL's nadeel spreekt, is natuurlijk dat ze al voor DTRH aangekondigd is. Lijkt me dan ook vrij kleine kans dat ze daar dan ook nog eens gaat staan. Florence staat overigens ook al op DTRH, wat de kans op een show op Tyler daar, en niƩt op PKP wel reƫler maakt, lijkt me. Aangezien LL ook gewoon aan hun drie headliners gaat moeten zien geraken en het lijkt alsof het qua aanbod wel wat strijden en zoeken is dit jaar.
Lorde staat toch niet op DTRH?

Mja, ik was bij Till in het sportpaleis toen Zara in de uitverkochte lotto arena stond, en die lijkt toch een vrij fanatieke fanbase te hebben. Dus zal wel wat volk lokken.

Ik las gisteren ergens dat de booking fee van Tyler boven het miljoen euro zou liggen. Leek me vnl. speculatie, maar als dat het geval is, denk ik dat Pukkelpop misschien toch de andere kant op kijkt (en ergens hoop ik dat ook, hoe graag ik hem ook zou zien).

En als Tyler niet op PKP staat, denk ik toch dat Lorde een goeie kanshebber is. Maar die positie van Lorde blijf ik moeilijk inschatten vinden... Op Frequency staat ze (font-gewijs) een trede lager dan TOP, en op NOS staat ze onder Florence (en local heroes Buraka Som Sistema).

• Leuk

Users who are viewing this thread