Rock Werchter 2026

Zal aan mij liggen, maar ik begrijp hier toch weinig van

Yup. Het ligt idd aan u. Byrne is een veelzijdig muzikaal genie die aanstekelijkheid in muziek brengt. Ik ga gutted zijn als die er niet staat.

Nu we het toch over Tiny Desk hebben..

F****. Ik heb Capaldi altijd genegeerd, altijd weggezet bij de Dean Lewissen van deze wereld, maar...ik vond dit echt wel erg ok. Hij heeft iets ontwapenend charmant dat veel van die andere 'Ik zing gevoelige liedjes met mijn gitaar gasten' niet hebben. Het voelt authentiek en geloofwaardig en dat is toch echt een belangrijk aspect. Dat en die stem. Ik ga het niet haten als er niks leuk in de tenten staat.

Extra punten omdat dat zijn pianospeler op een Gen Z Mic Mac Jampudding lijkt.

Zal aan mij liggen, maar ik begrijp hier toch weinig van
ligt niet aan jou, deze performance doet totale afbreuk aan de zaalshow.

Ik dacht iets gelijkaardig bij het horen van de American Utopia plaat, tot die broadway show op Canvas uitgezonden werd :cool:

Niet zo raar doen zeg, je mag toch wel een mening hebben over muziek zonder het live gezien te hebben? Niet iedereen hoeft dezelfde smaak te hebben
Natuurlijk mag iedereen een andere mening hebben over muziek, maar dan kun je beter geen begrip als 'overhyped' gebruiken want dat is neerbuigend naar mensen die het wel goed vinden.

die dubbel bill ook Byrne en dan NIN erachter in de barn
het ultieme
Ik stond aan de main voor eels en Noel Gallagher ( ja, ik was al oasis fan voor de hele hype dit jaar). Achteraf gezien spijt van want beide al vele malen beter gezien dan toen. Soms is het kiezen en verliezen.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Ik stond aan de mail voor eels en Noël Gallagher ( ja, ik was al oasis fan voor de hele hype dit jaar). Achteraf gezien spijt van want beide al vele malen beter gezien dan toen. Soms is het kiezen en verliezen.
het is de enige keer dat ik Noel geskipt hebt in belgie (of liam, of beady eye) voor die Dubbel bill.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Ik stond aan de main voor eels en Noel Gallagher ( ja, ik was al oasis fan voor de hele hype dit jaar). Achteraf gezien spijt van want beide al vele malen beter gezien dan toen. Soms is het kiezen en verliezen.
idem, maar geen spijt van de keuze. Wel graag dit jaar Byrne zodat ik dit kan goedmaken.

Niet zo raar doen zeg, je mag toch wel een mening hebben over muziek zonder het live gezien te hebben? Niet iedereen hoeft dezelfde smaak te hebben
Zeker en vast. Maar ik zal het uitleggen.

Iedereen die hier lyrisch is, heeft het over zijn liveperformance. Ik ga hier niet met cijfers gooien, maar iets in mij zegt mij dat er van zij die lyrisch zijn, zelfs maar weinig zijn muziek opleggen. Maar dat we met heel veel uitkijken om die man nog eens live te zien, zie je hier in die reacties.

Dat Nooley het dan overhypet vindt, maar nog niet eens een liveperformance van Byrne heeft gezien, is voor mij gebakken lucht. Ik opteer dan dat er beter gezwegen wordt over iets waar je niet over kunt mee praten.

Dat je op zijn muziek commentaar kunt hebben, zonder hem gezien te hebben, logisch. Daar ga je mij nooit iets over zeggen, maar nu was het gewoon andermaal een post om reactie uit te lokken. We weten ondertussen al een paar dagen dat Nooley geen fan is. Hij zou nog geld mogen krijgen om te kijken naar Byrne, hij zal het wellicht nog slecht vinden.

Byrne - NiN - Cave

One for the ages. (Al ga ik toch proberen om die Byrne - Pulp - Cave te doen in Madrid dit jaar)
ik geraakte toen door NIN niet into cave, te veel gegeven met reznor en co ofzo.
maar dat is zowat het sterkste trio'tje namen op werchter dat ik heb meegemaakt.

ik geraakte toen door NIN niet into cave, te veel gegeven met reznor en co ofzo.
maar dat is zowat het sterkste trio'tje namen op werchter dat ik heb meegemaakt.
Ja, awel. Eens. Bij Cave nog mooi vooraan geraakt. Vrij dicht tegen de plek waarbij uiteindelijk Weeping Song zong met die fan in het publiek. "I don't want your sign, I want you". 😅 Vlakbij de persoon die hier stond te filmen:

Anyway. Offtopic weer.

Natuurlijk mag iedereen een andere mening hebben over muziek, maar dan kun je beter geen begrip als 'overhyped' gebruiken want dat is neerbuigend naar mensen die het wel goed vinden.
Je word hier gelijk aangevallen bij elke vorm van kritiek op Byrne

• Sad
Waarderingen: Piranha43
Moet je altijd maar je mening onderbouwen? Ik vind de muziek nogal saai en het is meer een musical dan een concert.
perfect ok dat je het niets vind ;)

oprecht vraag Nooley,
waar kijk jij dan naar uit van de reeds aangekondigde namen en waar hoop je nog op?

Users who are viewing this thread