Graspop Metal Meeting 2026

Ze kunnen er wel voor kiezen om een deel van de winst bijvoorbeeld een week voor lief te nemen en daarmee twijfelaars over de streep trekken om sneller een ticket te kopen. Maar inderdaad: vanaf datum X zal de organisatie meer moeten afdragen aan de penningmeester van het land.
Het verkoopt allemaal nog niet zo hard uit (sowieso al niet) dus een prijsverhoging halverwege gaat veel scheve ogen brengen. We hebben het hier dan wel over Live Nation, maar deel van de winst voor lief nemen zou wel het verstandigste zijn. Al is het maar dat ze zelf even de penningmeester van het land het heel moeilijk maken (want wat een achterlijk gedoe zo op de valreep van het jaar).

Uiteraard zou het lief zijn als Livenation de BTW betaald uit hun eigen winst, maar die kans lijkt me nihil

• Haha
Waarderingen: Dwarf
Oh fuck yes. Hier zat ik op te wachten en mijn glazen bol zegt nu volledig Kreator als Marquee afsluiter! En The Haunted moet ook gewoon komen. De vrijdag kunnen ze gewoon allebei. DO IT!
En Ensiferum op de Jupiler op zaterdag? Past daar ook perfect met de andere bands.
Let's go Graspop! Zet Kreator als headliner op donderdag! Als Behemoth het kan, kan Kreator het ook! Ze kunnen het festival op zijn kop zetten 😁

Ik zie het niet gebeuren, want het is geen verkoopargument, maar het zou zo gaaf zijn, en een geweldige verrassing! Een welverdiende beloning voor een band die het absoluut verdient!

Let's go Graspop! Zet Kreator als headliner op donderdag! Als Behemoth het kan, kan Kreator het ook! Ze kunnen het festival op zijn kop zetten 😁

Ik zie het niet gebeuren, want het is geen verkoopargument, maar het zou zo gaaf zijn, en een geweldige verrassing! Een welverdiende beloning voor een band die het absoluut verdient!
Kreator als headliner? Ik zie ze eerder als Marquee afsluiter. Zelfs op Dynamo dit jaar stonden ze niet als headliner met Within Temptation erna, dan zie ik GMM al helemaal niet gebeuren als Within Temptation ervoor staat.
Het is een top band, maar headliner? De donderdag moet je sowieso al echt een klapper hebben om die dag te willen uitverkopen. Kreator draagt die dag echt niet...

Inmiddels zijn de VIP-tickts van zowel de zaterdag als zondag uitverkocht.
Vip zaterdag zo snel? 🤯Zondag snap ik want dan staan er wat meer acts die veel oudere mensen trekken die wat meer luxe en comfort willen en dat kunnen en willen betalen. Met Def Leppard, Foreigner en Europe. En Sabaton zal die doelgroep ook wel hard aanspreken.

Maar sinds wanneer wil de algemene jeugd die wat meer op BMTH en Bad Omens zitten betalen voor zoveel comfort 😳Ik had eerder vrijdag met Twisted Sister de VIP rapper

Ik vind trouwens Steph zijn idee leuk en ik zou het toejuichen, maar Pim heeft gelijk. Maar Kreator zou wel een perfecte Marquee afsluiter zijn op zaterdag

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Goedemiddag, voor ons de 1ste keer graspop. Ik zie her en der "skullies" ik neem aan dat dit de munten zijn voor drank en eten. Zijn deze al te koop?

Goedemiddag, voor ons de 1ste keer graspop. Ik zie her en der "skullies" ik neem aan dat dit de munten zijn voor drank en eten. Zijn deze al te koop?
Nee en vorig jaar ook niet rond deze tijd. Is pas rond april geloof ik dat die in verkoop gaan

Zijn inderdaad digitale tokens die op je toegangsbandje kunnen worden gezet. Bij het afrekenen hoef je dan niet meer te klieren met fysieke munten of pinpassen.

Wel kun je als groep een kaart aanschaffen waarop je gezamenlijk wat geld zet zodat je rondjes kunt geven zonder gedoe met tikkies.

Kreator als headliner? Ik zie ze eerder als Marquee afsluiter. Zelfs op Dynamo dit jaar stonden ze niet als headliner met Within Temptation erna, dan zie ik GMM al helemaal niet gebeuren als Within Temptation ervoor staat.
Het is een top band, maar headliner? De donderdag moet je sowieso al echt een klapper hebben om die dag te willen uitverkopen. Kreator draagt die dag echt niet...
Hahaha, zoals ik al in de kop zei, ik geloof het niet! 😅 Maar ik vind het idee wel leuk! Het zou een riskante gok zijn, maar het zou zo Metal zijn! GMM = Big Balls! 😜

• Geweldig
Waarderingen: saurus
Begin toch ook wel op te warmen voor een Sammy Hagar

Toch een beste naam, ben alleen benieuwd of ze die de plek op Donderdag of Vrijdag durven te geven

Als ik net even youtube kijk,... Geen mega show dus eerder de vrijdag denk ik, maar wel een lekkere boeking als het lukt

• Leuk
Waarderingen: Virp en dogsoldierspoon
Vip zaterdag zo snel? 🤯Zondag snap ik want dan staan er wat meer acts die veel oudere mensen trekken die wat meer luxe en comfort willen en dat kunnen en willen betalen. Met Def Leppard, Foreigner en Europe. En Sabaton zal die doelgroep ook wel hard aanspreken.

Maar sinds wanneer wil de algemene jeugd die wat meer op BMTH en Bad Omens zitten betalen voor zoveel comfort 😳Ik had eerder vrijdag met Twisted Sister de VIP rapper

Ik vind trouwens Steph zijn idee leuk en ik zou het toejuichen, maar Pim heeft gelijk. Maar Kreator zou wel een perfecte Marquee afsluiter zijn op zaterdag

Eigenlijk vraag ik me wel af hoeveel "jeugd" er aanwezig is op Graspop, zo ten midden van de examens voor alle schoolgaanden. Vind dat zelf heel moeilijk in te schatten. Zijn er mensen die hier beter in zijn?

• Leuk
Waarderingen: won666

Zou zeker een topshow zijn, kreator een paar keer als Headliner in Wacken gezien met gigantische circle pits en een heel wei die meedoet! Mille is zo al een top frontman en in het Duits is hij helemaal een beest hoe hij het publiek achter zich krijgt niet normaal!
Ik zeg DOEN!

• Winning
Waarderingen: Steph85
Eigenlijk vraag ik me wel af hoeveel "jeugd" er aanwezig is op Graspop, zo ten midden van de examens voor alle schoolgaanden. Vind dat zelf heel moeilijk in te schatten. Zijn er mensen die hier beter in zijn?
Weet dat het voor sommige van mijn vrienden wel een ding is. Voor mij gaat graspop gewoon voor, en zorg k da k alles klaar heb voordat graspop begint. Examens vallen gelukkig soms net voor graspop (exl. Herkansingen). Zo wist ik de woensdag voor graspop in 2023 pas of k 4 dagen echt kon gaan ivm. Herkansing

• Leuk
Waarderingen: Dwarf

Users who are viewing this thread