Mainstage is nu wel echt meer aan het boeken. Leuk voor hen, vervelende voor de meeste bezoekers.Krijg net een mail dat Dimmu Borgir, Behemoth en Dark Funeral samen op tour gaan. Heel mooi pakket! Helaas weer in die stomme Mainstage. Op 18 oktober.
Wat is er mis met Main Stage? Behalve dat het helemaal in Den Bosch is?Mainstage is nu wel echt meer aan het boeken. Leuk voor hen, vervelende voor de meeste bezoekers.
Reisafstand is een ding ja maar ik hoor vooral veel niet fijne verhalen over sfeer, aankleding, voorzieningen en muziekkwaliteit. Allemaal punten waardoor ik niet denk: ja leuk, weer naar de Mainstage!Wat is er mis met Main Stage? Behalve dat het helemaal in Den Bosch is?
Ben nog nooit in Mainstage geweest. Maar ik overweeg Amon Amarth en nu ook Dimmu met Behemoth. Is de mainstage een andere naam voor de brabanthallen of is het een nieuwe zaal die bij de brabanthallen behoort?Krijg net een mail dat Dimmu Borgir, Behemoth en Dark Funeral samen op tour gaan. Heel mooi pakket! Helaas weer in die stomme Mainstage. Op 18 oktober.
Dat laatste, al is ie niet heel nieuw meer.Ben nog nooit in Mainstage geweest. Maar ik overweeg Amon Amarth en nu ook Dimmu met Behemoth. Is de mainstage een andere naam voor de brabanthallen of is het een nieuwe zaal die bij de brabanthallen behoort?
Wat apart, ik ben vorig jaar in Mainstage naar Anthrax en TestAmenT geweest en vond het prima. Goed gevarieerd aanbod van eten ook, heerlijk gegeten en best betaalbaar. Alleen de kluisjes waren echt bizar duur, iets van 7,50 ofzo voor een klein kluisje om je jas kwijt te kunnen.Reisafstand is een ding ja maar ik hoor vooral veel niet fijne verhalen over sfeer, aankleding, voorzieningen en muziekkwaliteit. Allemaal punten waardoor ik niet denk: ja leuk, weer naar de Mainstage!
Vond het bij King Gizzard een prima locatie. Reisafstand is voor mij ideaal, wat het oordeel al positiever maakt. Sfeer en aankleding is niet heel veel slechter dan een AFAS of Ahoy. Geluid was beter dan Ahoy, niet heel significant afwijkend van de AFAS. Voorzieningen waren oké, parkeren was goed geregeld.Reisafstand is een ding ja maar ik hoor vooral veel niet fijne verhalen over sfeer, aankleding, voorzieningen en muziekkwaliteit. Allemaal punten waardoor ik niet denk: ja leuk, weer naar de Mainstage!
Sunday, May 3rd 2026, Brussels, Le Botanique, Belgium
Tuesday, May 5th 2026, Antwerp, Trix, Belgium
Sunday, May 3rd 2026, Brussels, Le Botanique, Belgium
Tuesday, May 5th 2026, Antwerp, Trix, Belgium
Wat apart, ik ben vorig jaar in Mainstage naar Anthrax en TestAmenT geweest en vond het prima. Goed gevarieerd aanbod van eten ook, heerlijk gegeten en best betaalbaar. Alleen de kluisjes waren echt bizar duur, iets van 7,50 ofzo voor een klein kluisje om je jas kwijt te kunnen.
Grappig, dit laat goed zien dat het maar net afhangt van waar je prioriteiten liggen als je een zaal beoordeelt. Ik eet zelden of nooit iets bij een venue dus zo’n pluspunt zou mij nooit opvallen (overigens bij King Gizz maar 1 eetstandje gespot met een gigantische rij erbij, dus aanbod verschilt wellicht per evenement) en met parkeren ben ik als treinreiziger ook al niet bezig. Aan de andere kant ligt Mainstage dus wel redelijk ver van het station, in tegenstelling tot AFAS er vlak naast. Voor mij is qua afwerking en inrichting de AFAS wel echt stukken beter, Mainstage heeft een sterke “omgebouwde sporthal” sfeer terwijl AFAS duidelijk echt een concertzaal is. Dat hoor je ook wel aan de akoestiek. Bier aanbod viel bij Mainstage zwaar tegen maar dat is bij AFAS niet heel veel beter, al is er wel dubbel zo veel keuze (gaat snel met maar 3 opties bij Mainstage). Op zich is het een functionele concertzaal maar ik zal er niet graag snel naar teruggaan, terwijl ik in AFAS nog geen slechte ervaring heb gehad eigenlijk. Ahoy ben ik nooit geweest maar wil ik zo van geloven dat dat nog slechter is trouwens.Vond het bij King Gizzard een prima locatie. Reisafstand is voor mij ideaal, wat het oordeel al positiever maakt. Sfeer en aankleding is niet heel veel slechter dan een AFAS of Ahoy. Geluid was beter dan Ahoy, niet heel significant afwijkend van de AFAS. Voorzieningen waren oké, parkeren was goed geregeld.
Ik houd sowieso niet van zalen van die grootte maar verder heb ik liever dat het Mainstage staat dan Ahoy en (persoonlijk qua reisafstand) ook dan de AFAS.
Parkeren is normaal ook nooit iets waar ik op let, want ik ga eigenlijk altijd met de trein, maar nu kwam mijn vriendin vanuit het werk er praktisch langs. Ook zo zonde om eerst naar huis te gaan en dan de trein te pakken. Eten is voor mij ook nooit een ding, want dan eet ik liever buiten die zaal. Bieraanbod is consistent kut bij dit soort zalen, dus daar zijn nergens winnaars.Grappig, dit laat goed zien dat het maar net afhangt van waar je prioriteiten liggen als je een zaal beoordeelt. Ik eet zelden of nooit iets bij een venue dus zo’n pluspunt zou mij nooit opvallen (overigens bij King Gizz maar 1 eetstandje gespot met een gigantische rij erbij, dus aanbod verschilt wellicht per evenement) en met parkeren ben ik als treinreiziger ook al niet bezig. Aan de andere kant ligt Mainstage dus wel redelijk ver van het station, in tegenstelling tot AFAS er vlak naast. Voor mij is qua afwerking en inrichting de AFAS wel echt stukken beter, Mainstage heeft een sterke “omgebouwde sporthal” sfeer terwijl AFAS duidelijk echt een concertzaal is. Dat hoor je ook wel aan de akoestiek. Bier aanbod viel bij Mainstage zwaar tegen maar dat is bij AFAS niet heel veel beter, al is er wel dubbel zo veel keuze (gaat snel met maar 3 opties bij Mainstage). Op zich is het een functionele concertzaal maar ik zal er niet graag snel naar teruggaan, terwijl ik in AFAS nog geen slechte ervaring heb gehad eigenlijk. Ahoy ben ik nooit geweest maar wil ik zo van geloven dat dat nog slechter is trouwens.
Ja als je daar in de buurt woont is dat natuurlijk ideaalParkeren is normaal ook nooit iets waar ik op let, want ik ga eigenlijk altijd met de trein, maar nu kwam mijn vriendin vanuit het werk er praktisch langs. Ook zo zonde om eerst naar huis te gaan en dan de trein te pakken. Eten is voor mij ook nooit een ding, want dan eet ik liever buiten die zaal. Bieraanbod is consistent kut bij dit soort zalen, dus daar zijn nergens winnaars.
Overigens is bij het grootste pluspunt dus gewoon dat het in Den Bosch is en dat ik dat als geboren Bosschenaar en inmiddels ingeburgerd Tilburger wel gewoon een keer lekker vind. Qua loopafstand van het station is het ietsjes verder van het station dan de AFAS maar wereldschokkend vind ik een kwartiertje dan ook weer niet. Dan zit je bij Ahoy (maar ook Paradiso, Melkweg) een stuk verder van het treinstation.
Haha het is zeker situatieafhankelijk. Op zich ken ik de trams en metro's richting het Leidseplein inmiddels ook wel op mijn broekzak, maar als ik de laatste trein moet halen dan doe ik dat liever met een sprintje dan dat ik afhankelijk ben van een tram die ik misschien net mis of die vertraging oploopt.Ja als je daar in de buurt woont is dat natuurlijk ideaalwas ook een prima wandelingetje van en naar het station inderdaad hoor, maar qua eindtijd om je laatste trein te halen wel onpraktisch. Maar goed dat hangt allemaal maar net van je eigen omstandigheden af, net als zaken omtrent eten en bier. Ik ben zelf bijvoorbeeld weer goed bekend in Amsterdam dus ik zie een metro of tram ritje richting Leidseplein voor de Melkweg of Paradiso weer absoluut niet als een obstakel, maar kan mij voorstellen dat dat voor anderen wel zo is. En je moet nog steeds je laatste trein kunnen halen natuurlijk.
Alle randzaken daargelaten steekt puur de kwaliteit van de zaal zelf bij Mainstage nogal pover af tegen concurrenten als AFAS en 013, vind ik.
Dat is zeker zo. Nou heeft er verder tot nu niks anders dan King Gizzard gestaan waar ik überhaupt voor te porren was.Het is niet zo slecht dat het een absolute dealbreaker is, maar de eerste reactie als een band daar neergezet wordt is toch “oh jammer”… en als ik in de buurt zou wonen zou ik toch wensen dat ze die zaal iets beter gemaakt hadden![]()