Graspop Metal Meeting 2026

Ik vermoed dat hotels/B&B's in Mol al vol gaan zitten. Er zijn wel wat mensen van in de buurt die hun tuin als camping ter beschikking hebben, maar dat is dan ook met een tentje. De camping op het Zilvermeer heeft ook wel enkele huisjes, geen idee hoe de beschikbaarheid daar is.
De pendelbussen naar het station maken altijd wel een vreemde ronde, zeker snachts. Ik vermoed om het verkeer te verlichten, maar snachts is dat niet echt nodig.

Heb weleens gehoord dat die inderdaad een stuk beter is. Maar is die camping ook niet kleiner? Of in ieder geval minder Graspoppers. Metal Park durf ik in ieder geval niet meer aan want gewoon elke dag gehad dat ik te lang op een shuttle moest wachten en daardoor volledige bands heb gemist (en ik vertrok ver van tevoren). En dacht slim tijdens een headliner al de weg terug te pakken zodat ik op de camping kon chillen, stond ik nog dik 3 kwartier te wachten. Echt zonde van de tijd was dat.
1x in Devil's Lake gebleven en 2x Metal Park

Moet toegeven dat ik weinig problemen ondervonden heb met de pendelbussen eigenlijk. Misschien omdat ik altijd nog voor de middag vertrek?

Alleszins: ik denk dat ook Devil's Lake volledig afgehuurd is voor Graspop. Heb daar toen toch niet veel "gewoon volk" zien rondlopen.

Wouw, wist niet dat dat een ding was.

Maar waarom Maastricht wel maar Tilburg en Eindhoven niet? :( Overigens is Maastricht dan ook maar 5 euro duurder dan Turnhout.. beetje raar wel.
Ik gok omdat er geen belgische steden tussen dessel en tilburg/eindhoven zijn en al die bussen een hoop verschillende stops hebben waardoor Maastricht gemakkelijker is

Eindhoven is er wel, die stopt bij centraal station en bij het vliegveld. Maar staat bij een andere link:

1x in Devil's Lake gebleven en 2x Metal Park

Moet toegeven dat ik weinig problemen ondervonden heb met de pendelbussen eigenlijk. Misschien omdat ik altijd nog voor de middag vertrek?

Alleszins: ik denk dat ook Devil's Lake volledig afgehuurd is voor Graspop. Heb daar toen toch niet veel "gewoon volk" zien rondlopen.
Hehe, "Gewoon volk" kom je nooit tegen in een Center parks
:)

De suggesties die hier gegeven worden voor slaapplekken op 30 minuten afstand laat toch wel weer zien hoe slecht bereikbaar GMM eigenlijk is. Met 30 minuten rijden kan ik net zo goed thuis blijven. Ik wil juist niet zelf hoeven rijden om gewoon een pintje te kunnen doen. Hotels en B&B's zijn er gewoon eigenlijk niet. Je hebt enkel die paar opties van de campings waar belabberde shuttle lijnen zijn of een heel duur hokje vlakbij het terrein, anders is het gewoon af zien op de Boneyard.

En ik zoek het ook niet in zo'n weekend om op en neer te gaan rijden. Die optie is er eigenlijk ook niet want dat is veel te duur geworden nu met betaald parkeren. Jera is ook een festival dat in niemandsland ligt, maar in plekken als Deurne en Venray lijken dan meer opties tot overnachten te zijn dan in de hele omgeving Mol/Dessel/Geel/Retie + meer OV opties. En ik snap ook dat die plekken de infrastructuur niet gaan aanpassen aan een festival dat 1x per jaar is. Ook dat treinstationnetje in Mol is eigenlijk niet gemaakt op die horde festivalgangers, maar dat ga je ook niet aanpassen. Maar je bent wel de volledige bevolking van Turnhout elke dag aan het verplaatsen over de Kastelsedijk en Stenehei, een paar 1 baans N-wegen die normaal gesproken alleen nodig zijn voor wat plaatselijke bewoners en een tractor. Het is maar elke keer een hele operatie met al die pendel-bussen (die volgens mij uit allerlei kieren en gaten gehaald moeten worden).

Dat was in de eerste paar jaar dat ik ging wat minder een probleem volgens mij. Toen ook gewoon met die gratis trein-ticket weleens gegaan, dat was echt ideaal (duurde alleen heel lang). Maar het lijkt wel alsof er sinds 2008 amper nog is geïnvesteerd op de bereikbaarheid (meer fietsenstalling telt niet als je nog niet eens bij je camping een fiets kan huren en de OV-fiets niet bestaat in België? 😅 Daarom ook maar 1x Metal Park gedaan, want incl busvervoer klinkt leuk, maar niet als je een uur moet wachten, 30 minuten in een stoom/sauna bus zit en dan nog een pokken eind moet lopen.

En als Nederlander zou ik echt graag met de trein komen, maar dat is door slechte connectie tussen NL/BE gewoon bijna niet te doen. Plus de kosten die dat dan met zich meebrengt zet ik de auto dan toch maar op het grasveldje.
Ik snap je punt hoor. Het verblijven op een Inferno is gigantisch aan de prijs. Maar na mijn tropenjaren op NL festivals in de 90er jaren betaal ik dat graag. Dan heb ik stroom voor een koelbox, dagelijks douchen en ruimte voor je bagage. En niet te vergeten een verhoogde vloer in de tent. Tel daarbij de goeie faciliteiten op Inferno op en ik ben om. Vroeger had je bijv. op Dynamo een camping a la Boneyard, maar dan zonder alle verdere faciliteiten. Hooguit 1 bar. En niet te vergeten het hele weekend lekker op volle Dixie's je behoefte doen. Ik hoef niet meer terug naar die"goeie ouwetijd" Maar je punt over de kosten snap zeker.

• Leuk
Waarderingen: Reislustig en Dwarf
Moet toegeven dat ik weinig problemen ondervonden heb met de pendelbussen eigenlijk. Misschien omdat ik altijd nog voor de middag vertrek?.
Oh wow, dan ben je ook al vroeg weer weg! Dus jij komt eigenlijk alleen voor de openingsacts even een kijkje nemen?

Oh wow, dan ben je ook al vroeg weer weg! Dus jij komt eigenlijk alleen voor de openingsacts even een kijkje nemen?

Meestal start de festivaldag wel altijd met een band die me goed ligt (zoals een Brothers of Metal, Future Palace of Dynazty 2 jaar terug) en zit ik er vaak wel tot de laatste headliner, tenzij dat die mij niet ligt (zoals Behemoth). Zijn lange en vermoeiende dagen, maar het lukt nog. Al zijn mijn benen toch zeer vermoeid op het einde van de dag 😅

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Jamel
Meestal start de festivaldag wel altijd met een band die me goed ligt (zoals een Brothers of Metal, Future Palace of Dynazty 2 jaar terug) en zit ik er vaak wel tot de laatste headliner, tenzij dat die mij niet ligt (zoals Behemoth). Zijn lange en vermoeiende dagen, maar het lukt nog. Al zijn mijn benen toch zeer vermoeid op het einde van de dag 😅
Nog een reden waarom Inferno perfect is. 10 minuten lopen of sjokken en je bent bij je tent

Door bussen in te leggen naar grote steden. Daar kan je tickets voor verkopen en een aantal bussen voorzien op basis van de vraag daarnaar. Kan je voor bussen naar pakweg Gent of Brussel ook rekenen op maatschappijen van daar in de buurt. Het is maar een idee, ik weet niet hoe haalbaar zoiets is.
Je kunt toch prima zelf een bus bestellen met chauffeur, alle Graspoppers in de weide omgeving optrommelen en voor 5 a 10 euro de man ben je er.
Ik ken een groep die dat jaren heeft gedaan met Graspop en Fortarock.
Ff navragen in jongerencentra, cafe's, rockcafes. Je bent zo uit de kosten.

Ik vermoed dat hotels/B&B's in Mol al vol gaan zitten. Er zijn wel wat mensen van in de buurt die hun tuin als camping ter beschikking hebben, maar dat is dan ook met een tentje. De camping op het Zilvermeer heeft ook wel enkele huisjes, geen idee hoe de beschikbaarheid daar is.
De pendelbussen naar het station maken altijd wel een vreemde ronde, zeker snachts. Ik vermoed om het verkeer te verlichten, maar snachts is dat niet echt nodig.
Ons gezelschap zit al jaren op een B&B minder dan 4 km van de VIP parking, ideaal natuurlijk. Wat opvalt is dat er meer en meer "bestelwagens" op de VIP parking geparkeerd staan en als slaapaccommodatie fungeren, ideale plaats natuurlijk, paar honderd meter van de hoofdpodiums en gratis, je moet natuurlijk wel een VIP combi-ticket kopen.. ;)

Zit er iets tussen de nieuwe Wacken namen wat nog kans zou maken op GMM? Yngwie Malmsteen is de eerste datum aankondiging voor 2026, die heeft weleens vaker op GMM gestaan.
Ik zie ook The Haunted en die mogen van mij echt wel heel graag langsmomen, maar ben er bang voor.

En kijk trouwens eens hoe onwijs klein PRESIDENT bij Wacken genoemd staat (terecht) in vergelijking met GMM.

Laatst bewerkt:
Reload Festival will drop new names on Nov 30th. Maybe some GMM candidates? But only undercard I think

Zien we Deftones nog als kanshebber? Hebben natuurlijk al shows in augustus aangekondigd, maar we zien vaker dat bands de hele zomer touren.

Zien we Deftones nog als kanshebber? Hebben natuurlijk al shows in augustus aangekondigd, maar we zien vaker dat bands de hele zomer touren.
Meestal zijn het de Europese bands die de hele zomer beschikbaar zijn. Voor Amerikaanse bands gebeurt dat veel minder (en Deftones deed vorig jaar al de juni/juli festivals dus zal dit jaar bij augustus blijven vrees ik)

• Leuk
Waarderingen: Pommer

Users who are viewing this thread