TW Classic 2026

En we vergeten dat we hier een internationaal gezelschap zijn op het forum. De status van Bryan Adams is in België volgens mij anders dan in Nederland.

Bryan Adams was in Tilburg erg goed, maar ticketprijs daar was €50,- goedkoper. Nou was daar geen noemenswaardig voorprogramma, maar lijkt mij toch een uitdaging om een substantieel aantal tickets voor classic te verkopen.

• Leuk
Waarderingen: festibob en BatMutsje
Bryan Adams was in Tilburg erg goed, maar ticketprijs daar was €50,- goedkoper. Nou was daar geen noemenswaardig voorprogramma, maar lijkt mij toch een uitdaging om een substantieel aantal tickets voor classic te verkopen.
Classic heeft wel een trouw publiek van mensen die geen interesse meer hebben in de gewone Werchter maar graag naar daar komen. Zal wel goed verkopen

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Ik heb geeeeeeeen idee hoeveel tickets onze Bryan verkoopt. Maar ze kennen het al te goed daar bij Classic gezien al zijn verschijningen daar. Het is niet op niets gebaseerd in ieder geval.
Wat tourt er wat niet meer op Werchter kan? Kings of Leon zou in 1 dag van Spanje moeten overkomen, gaat niet gebeuren lijkt me. The War on Drugs zou goed passen als er op RW geen ruimte is voor ze.
Jack White ervoor??? Die zou volgens forumgebruikers hier niet op RW staan.

Alles kan natuurlijk, maar volgens mij denk je in de verkeerde richting. De voorbije TW Classics waar Bryan Adams headliner was stonden er veel meer artiesten die eenzelfde doelgroep aanspreken op de line-up.

2002: Joe Cocker, Zucchero, Clouseau, Sita
2006: Sting, Simply Red, Simple Minds, Roxy Music, Arsenal
2011: Texas, Simple Minds, James Blunt, The Faces, Gabriel Rios, Selah Sue

Dat lijken me allemaal line-ups met bands die eenzelfde doelgroep aanspreken (de Belgische bands even buiten beschouwing gelaten). Ik gok dat het weer iets in die richting wordt. Volgens mij zouden ze nooit Bryan Adams laten headlinen als ze daar TWOD, KoL of Jack White voor moeten zetten, omdat die combinaties volgens mij nooit genoeg tickets verkopen. Maar goed, time will tell. :)

Zullen inderdaad mainstream artiesten worden, Jack White is te alternatief om voor Bryan Adams te zetten.

In Tilburg maar een 12.000 man voor Bryan Adams. Geen publiekslieveling zoals robbie williams die vnl op zijn eentje TW classic uitverkocht.
Tilburg kan je niet vergelijken met tw classic die een mooie dagopvulling zal hebben. Ken veel mensen die vorig jaar gingen voor het dagprogramma en bryan adams en minder voor robbie.

Alles kan natuurlijk, maar volgens mij denk je in de verkeerde richting. De voorbije TW Classics waar Bryan Adams headliner was stonden er veel meer artiesten die eenzelfde doelgroep aanspreken op de line-up.

2002: Joe Cocker, Zucchero, Clouseau, Sita
2006: Sting, Simply Red, Simple Minds, Roxy Music, Arsenal
2011: Texas, Simple Minds, James Blunt, The Faces, Gabriel Rios, Selah Sue

Dat lijken me allemaal line-ups met bands die eenzelfde doelgroep aanspreken (de Belgische bands even buiten beschouwing gelaten). Ik gok dat het weer iets in die richting wordt. Volgens mij zouden ze nooit Bryan Adams laten headlinen als ze daar TWOD, KoL of Jack White voor moeten zetten, omdat die combinaties volgens mij nooit genoeg tickets verkopen. Maar goed, time will tell. :)
Ik vind KOL en TWOD nog niet zo gek ver van Bryan af liggen hoor. Andere muziek, maar de doelgroep van Bryan zal ze goed kunnen pruimen.

Jack White is veel alternatiever, maar teert ook op White Stripes natuurlijk. De reden dat ik hem noemde is omdat hij waarschijnlijk niet op RW zelf staat.

De opvulling zal vooralsnog nog net zo'n verrassing zijn als deze 1e aankondiging

Ik vind KOL en TWOD nog niet zo gek ver van Bryan af liggen hoor. Andere muziek, maar de doelgroep van Bryan zal ze goed kunnen pruimen.

Jack White is veel alternatiever, maar teert ook op White Stripes natuurlijk. De reden dat ik hem noemde is omdat hij waarschijnlijk niet op RW zelf staat.

De opvulling zal vooralsnog nog net zo'n verrassing zijn als deze 1e aankondiging
De gemiddelde TW classic bezoeker wil overdag gewoon op een matje zitten artiesten horen waar ze wat hitjes van kennen. Verwacht toch ook gewoon weer acts die wat hits hadden in de jaren 80 en/of 90 dan KOL en TWOD.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en Everyknight
ack White is veel alternatiever, maar teert ook op White Stripes natuurlijk. De reden dat ik hem noemde is omdat hij waarschijnlijk niet op RW zelf staat.
Eén van de redenen dat Jack White mogelijk/waarschijnlijk niet op RW staat, is dat het meer dan een week na z'n laatst bekende optreden komende zomer is (22-24 juni INMusic Kroatië). Dat maakt TW Classic een week later er niet kansrijker op.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en Tinus101
Eén van de redenen dat Jack White mogelijk/waarschijnlijk niet op RW staat, is dat het meer dan een week na z'n laatst bekende optreden komende zomer is (22-24 juni INMusic Kroatië). Dat maakt TW Classic een week later er niet kansrijker op.
Inderdaad...
De gemiddelde TW classic bezoeker wil overdag gewoon op een matje zitten artiesten horen waar ze wat hitjes van kennen. Verwacht toch ook gewoon weer acts die wat hits hadden in de jaren 80 en/of 90 dan KOL en TWOD.
Jaaa oke, ik ging alleen even uit van de rocknamen die ik link gezien de tourdata die er reeds zijn. Ik kan er zo geen andere opnoemen van formaat

Wat ze eigenlijk zouden moeten doen is de Barn nog wat langer laten staan met de apero. Dan heb je een mooie intieme hoek, waar je toch ruim 20k kwijt kan.

Ze zullen wel nog wat groters nodig hebben dan een KoL of zelfs Jack White hiernaast om dit kansrijk te maken.

Benieuwd hoe ze dit verder invullen. Morgen een tweede headliner?

Zet Pet Shop Boys OMD Counting Crows en Kaiser Chiefs erbij. Gaat wel verkopen.

Users who are viewing this thread