Graspop Metal Meeting 2026

Toch wel even dit meegeven: "The Evening With" tours van Machine Head zijn altijd tours geweest waar ze bewust kiezen voor kleinere zalen waar ze een lange set spelen voor een schare trouwe fans. De laatste 2x dat ze een zaal deden in België die niet onder de noemer "An Evening With" viel, was in Vorst Nationaal.
Dat laatste keer was wel een coheadliner constructie met amon amarth, geen idee van de keer daarvoor.

Mijn hoop blijft gevestigd op Ghost. Die gaan hoe dan ook een tour doen door Europa en een Graspop festival exclusive zou ijzersterk zijn, dan mogen ze in 2027 weer Download, Hellfest, Rock am Ring doen. Een beetje hetzelfde als Iron Maiden afgelopen jaar dus
zou wel nice zijn dat graspop er in slaagt weer een band een jaar vroeger aan te trekken.

ik hoop ook nog steeds ghost (of pwd) dat zal nog steeds de keuze tussen combi/2dagetickets beslissen voor mij.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en El_Leipo
Question, but what can we expect from Tom Morello's set ? Since, if I am not wrong, he's only a guitarist doing collabs ?
Also, would you recommend guys to attend it?

AB is eenmaal geliefd bij vele bands en artiesten

Bij fans ook, veruit één van mijn favoriete zalen om naartoe te trekken, zowel Main Room als de Club!
Had ergens gehoopt dat ze MH nog ergens gingen neerpoten op GMM, maar zal em dan niet worden voor komende editie Donderdag maar tickets kopen voor Brussel dan!

Lars. zei:
na voor PWD daar geweest te zijn en 1u over 1m in de audi parking gedaan te hebben nadien begrijp ik dat maar al te goed :D

Hopeloze zaal qua verplaatsingen inderdaad
Volgende show die we daar hebben (Lorna Shore) hebben we ook gewoon een simpele overnachting geboekt, feit dat dat op vrijdag is, is ook gewoon een mooie kans om daarna het Delirium Café in te duiken :ROFLMAO:

Weet iemand welk soort ticket nodig is om de VIP benedendecks te betreden? Heb vaak een VIP ticket van ne kameraad zijn bedrijf, en dat is altijd bovendecks terwijl beneden vrijwel nooit iemand rondloop? Was ne keer benieuwd!

I get why festivals split their announcements. But for us it would be much better if they just dropped the complete lineup before any of them are sold out. Unless you always take combi anyway or go to multiple festivals every year you gotta gamble. If you're unlucky the later reveals suck, or a band you really wanna see is on that other festival.

Vorst is echt altijd een ramp met de wagen, beste trein of anders verder parkeren en ov nemen tot de zaal.
Mijn ervaring met Vorst is ook rampzalig IN de zaal. Bij PwD in 2022, al ver voor opener Lorna Shore aanwezig. Lorna Shore verschrikkelijk qua geluid (stond toen ook nog maar 200 man, max). Na LS even drankje halen, willen terugkeren naar de vloer, was die afgesloten, mocht er niet meer in. While She Sleeps en Parkway vanop de tribune moeten zien... Sindsdien pas ik voor Vorst.

I get why festivals split their announcements. But for us it would be much better if they just dropped the complete lineup before any of them are sold out. Unless you always take combi anyway or go to multiple festivals every year you gotta gamble. If you're unlucky the later reveals suck, or a band you really wanna see is on that other festival.
Graspop is nu net één van de weinige festivals die bijna de gehele line up in één keer heeft aangekondigd.
In één week tijd meer dan 100 bands aankondigen, veel festivalgangers in de Benelux (die naar andere festivals gaan) zullen daar jaloers op zijn
Rock Werchter ging bijvoorbeeld in de verkoop met 8 namen, en hebben er inmiddels nog maar 28. er is daar zelfs al een dag uitverkocht inmiddels, terwijl er voor die dag maar 5 namen bekend zijn

• Leuk
Waarderingen: RobsZombie
Mijn ervaring met Vorst is ook rampzalig IN de zaal. Bij PwD in 2022, al ver voor opener Lorna Shore aanwezig. Lorna Shore verschrikkelijk qua geluid (stond toen ook nog maar 200 man, max). Na LS even drankje halen, willen terugkeren naar de vloer, was die afgesloten, mocht er niet meer in. While She Sleeps en Parkway vanop de tribune moeten zien... Sindsdien pas ik voor Vorst.
Je weet dat er 2 togen op de parterre zijn en dat je er ook eten kunt krijgen? 😅

• Winning
Waarderingen: Jimmeh07

If you like to gamble
I tell you, I'm your man
You win some, lose some
It's all the same to me
The pleasure is to play
Makes no difference what you say

Zou het hier wel een beetje saai worden. Nu kunnen we nog een beetje speculeren.

Hier wordt zo vaak met zaalcapaciteit voor headliners gegooid dat ik de AB wel een raar venue vind voor een Graspop headliner
Omdat (ik val in herhaling) zaalshows niet altijd relevant zijn voor headliner waardig zijn. ;)

Machine Head was gewoon wat meer exclusief (en er was schaarste?) en daarom was een headline spot ook beter uit te leggen. Maar als je naar hun Spotify cijfers kijkt slaat het eigenlijk nergens op. Dan zijn er heel veel bands die groter zouden zijn.

Het heeft gewoon veel met locatie/datum/prijs te maken. MH kiest er gelukkig voor om niet tijdens de piek van het festival seizoen losse zaalshows te gaan doen (zoals GnR dus zo slim bedacht heeft...). Maar het klinkt wel als een ''evening with'' dus geen support act. Dan moet je wel heeeeel erg fan van MH zijn om daar naartoe te gaan. Dan lijkt mij een 013 logischer want MainStage lukt Behemoth/Carcass/ArchEnemy nog niet om uit te verkopen (dacht ik tenminste). En ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel echte MH fans er nou daadwerkelijk in de benelux zijn.

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en won666
Omdat (ik val in herhaling) zaalshows niet altijd relevant zijn voor headliner waardig zijn. ;)

Machine Head was gewoon wat meer exclusief (en er was schaarste?) en daarom was een headline spot ook beter uit te leggen. Maar als je naar hun Spotify cijfers kijkt slaat het eigenlijk nergens op. Dan zijn er heel veel bands die groter zouden zijn.

Het heeft gewoon veel met locatie/datum/prijs te maken. MH kiest er gelukkig voor om niet tijdens de piek van het festival seizoen losse zaalshows te gaan doen (zoals GnR dus zo slim bedacht heeft...). Maar het klinkt wel als een ''evening with'' dus geen support act. Dan moet je wel heeeeel erg fan van MH zijn om daar naartoe te gaan. Dan lijkt mij een 013 logischer want MainStage lukt Behemoth/Carcass/ArchEnemy nog niet om uit te verkopen (dacht ik tenminste). En ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel echte MH fans er nou daadwerkelijk in de benelux zijn.
Je hebt op zich gelijk, maar spotify cijfers geven ook een totaal vertekend beeld, hou je beste ook niet al te veel rekening mee :)

Users who are viewing this thread