Rock Werchter 2026

Zeker waar. Werchter mist die kapstok gewoon. Maar dat deert het publiek precies niet als je over de verkoop hoort. De breedte is het hem aan het doen. Ik dacht dat het gemis harder effect zou hebben.
Foo's is prima voor Pinkpop, ik mis die niet. Ik heb er zelfs respect voor dat die een festival niet te vaak willen plat lopen.
Het is wel enkel de zondag die snel gaat, de minst 'brede' dag. Wel de enige dag met 2 échte headliners vind ik, maar toch. Heb dan maar een ticket gekocht voor de zondag, in de wetenschap dat dat snel geticketswapt kan worden. Na vorig jaar tot inzicht gekomen dat een sterke undercard ook al geen zekerheid meer is.

Nogmaals Jimmy: het is niet omdat je veel tickets verkoopt, dat het programma 'goed' is hé. Zelfde bij Pinkpop, al lagen de verwachtingen daar imo lager.
Eigenlijk wel, want welk criterium ga je anders gebruiken? Alleen hier op het forum zijn er al 10+ verschillende meningen over hoe 'goed' de line-up al dan niet is. Als een festival veel tickets verkoopt en uiteindelijk uitverkoopt, dan is de line-up objectief gezien 'goed' voor de doelgroep.

Neemt niet weg dat ik RW line-up voorlopig persoonlijk best zwak vind, op de zondag na.

Wat zijn de implicaties van dat 'mobile only' ticket eigenlijk op doorverkopen? Kan zo'n ticket überhaupt doorverkocht worden op Ticketswap?

Als je goed verkoopt, dan betekente dat dat er genoeg interessante namen zijn die de mensen overtuigen om een ticket te kopen. Niet meer, niet min. Geen grote klepper, maar wel veel andere namen die interessant zijn.

Sowieso is een goede affiche iets subjectiefs. Voor de een is een affiche met Radiohead, Tool en Nick Cave het summum, terwijl ik er liefst zo ver mogelijk van weg loop. Ik kan zeker snappen dat het puur qua smaak niet het van het is voor veel mensen, maar dus wel voor veel anderen.

En los van die zondag zijn er nog veel tickets te koop, logisch, dus veel zieltjes te overhalen.

Ik zit er niet meer op te wachten. Zoals Matt aangaf identiek zelfde gevoel gehad met oa KOL, of Faithless in het verleden, Live, Kaiser Chiefs...
Gho ja natuurlijk niet de meest spannende naam, maar zeker de eerste 2 dagen kunnen nog zo'n traditionele, grote Werchter-naam gebruiken. En Editors tourt nu eenmaal. Denk niet dat ze de kans laten liggen om hen te boeken nu ze dankzij die Barn-show weer hot & happening zijn. Allé of lauwwarm en geaccepteerd.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Voor mijzelf is het niet boeken van FF geen gemis. Recent nog gezien op RW en 1 naam maakt voor mij het verschil niet. Ik heb veel liever een goede line-up in de breedte en ben dan ook zeer verheugd met wat er nu staat. En dan met enkele kersen op de taart zoals APC erbij om het af te maken.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Mjz
Eigenlijk wel, want welk criterium ga je anders gebruiken? Alleen hier op het forum zijn er al 10+ verschillende meningen over hoe 'goed' de line-up al dan niet is. Als een festival veel tickets verkoopt en uiteindelijk uitverkoopt, dan is de line-up objectief gezien 'goed' voor de doelgroep.

Neemt niet weg dat ik RW line-up voorlopig persoonlijk best zwak vind, op de zondag na.
Je mag best wat vooruitstrevend boeken.

Objectief misschien wel, omdat het het grootste festival is, maar we zitten toch op een muziekforum?

Enfin ja, geuren en kleuren natuurlijk.

Het is gwn zo dat Werchter geen naam heeft met wauw-effect, “kapstok”. De reden waarom mensen soms een combi willen kopen. Het had dit jaar gewoon System of a down of Nick Cave moeten zijn.

Please. Als er iets is wat die donderdag echt niet meer nodig heeft, is NOG zo'n party like it's 2012 naam erbij.
Qua doelpubliek wel echt in het straatje van Mumford en Lumineers. Nu goed, we zullen zien of de Herman hen opnieuw boekt, maar het zou me zeker met die Noord-headline spot op Pinkpop ten sterkste verbazen moest het niet zo zijn.

Je mag best wat vooruitstrevend boeken.

Objectief misschien wel, omdat het het grootste festival is, maar we zitten toch op een muziekforum?

Enfin ja, geuren en kleuren natuurlijk.
Werchter heeft nog nooit vooruitstrevend geboekt hé, dat is de insteek nooit geweest. Sommige jaren boeken ze noodgedwongen wat buiten de comfortzone, maar als ze kunnen gaan ze gewoon altijd een selectie maken van de grootste mainstream groepen die dat jaar in de buurt zijn.

Ik vind nog altijd dat ze Editors voor 2027 moeten houden, eens hun nieuw album uit is. Laat die maar eens Lokerse feesten doen.
Ook lekker dichtbij dan 😋

Het is gwn zo dat Werchter geen naam heeft met wauw-effect, “kapstok”. De reden waarom mensen soms een combi willen kopen. Het had dit jaar gewoon System of a down of Nick Cave moeten zijn.
hydraulic bomb vs coughing baby met System of a down als de bom.

Nogmaals Jimmy: het is niet omdat je veel tickets verkoopt, dat het programma 'goed' is hé. Zelfde bij Pinkpop, al lagen de verwachtingen daar imo lager.
Wat is Werchter. Een festival voor de massa, die veelal, geen vaste concertgangers of festivalgangers zijn. Een festival die een zo breed mogelijk publiek moet aanspreken en hoe meet je dat? Met de ticketverkoop.

Of dat programma nu goed of slecht is, is louter een objectieve opvatting.

Edit: nevermind deze comment, er kwam nog een pagina waar alles al gezegd is.

• Leuk
Waarderingen: yannickd

Users who are viewing this thread