Pinkpop 2026

met de zondag op IOW en minstens 1 dag tussen speeldata op andere locaties kan The Cure eigenlijk alleen op vrijdag uitkomen voor Pinkpop
Foo Fighters met de 19e in parijs met ook minstens 1 dag tussen speeldata op andere locaties ook enkel een optie voor de Pinkpop zondag
ik voorzie een co-head TOP/Cure maar ook Volbeat/Foo
TOP kan door Hurricane/Southside enkel nog op vrijdag en Volbeat door GMM/Hellfest alleen nog de zondag

(kleine persoonlijke aantekening, WIthin Temptation nog altijd grote NL optie)
Jeetje, zou dan ook nog NBT op vrijdag?

NBT/TOP/Cure op vrijdag?
Within Temptation op mainstage voor de zaterdag Headliner?
Volbeat/Foo's zondag?

ik zie potentie, zag Mojo dat ook?

Jeetje, zou dan ook nog NBT op vrijdag?

NBT/TOP/Cure op vrijdag?
Within Temptation op mainstage voor de zaterdag Headliner?
Volbeat/Foo's zondag?

ik zie potentie, zag Mojo dat ook?
Welke delen ze dan met TW classic?

Ik heb wel te doen met de mensen die vroeger ook moesten plannen.. en de line up pas in februari kwam, hoe deden ze dat dan?

Vermoed dat destijds Pinkpop en Werchter de enige twee grote festivals waren in die periode en dat je nog niet zo veel alternatieven hebt als tegenwoordig, dus als je graag festivals bezocht, dat dan gewoon die twee de beste keuze waren en je toch al wel vrij had geregeld. Of je kon vroeger makkelijker vrij regelen.

Vermoed dat destijds Pinkpop en Werchter de enige twee grote festivals waren in die periode en dat je nog niet zo veel alternatieven hebt als tegenwoordig, dus als je graag festivals bezocht, dat dan gewoon die twee de beste keuze waren en je toch al wel vrij had geregeld. Of je kon vroeger makkelijker vrij regelen.
Dat laatste klopt wel want vroeger had je nooit verlof nodig voor Pinkpop. Of het moest de dag na het festival zijn.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
In 2014 bestond dthr bijvoorbeeld ook al en toen maakte pinkpop ook hun line-up pas in maart bekend. En dat was toen geen probleem volgens mij. Bks bestaat ook sinds 2013... dus wat is vroeger? Voor mij persoonlijk alles na gisteren maar dat terzijde!

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en PJ
Denk dat ze eerste maar eens met wat namen moeten komen haha....en ik hoop dat de ticketprijs ook een beetje van de line-up afhangt wellicht?

Als je dit hebt:
The Cure - 21P
Foo Fighers - Volbeat
The Rolling Stones - M&S

Dan kan je er makkelijk 10% op gooien, als het meer iets als dit is:
Foo Fighters
Robbie Williams
Bintangs

Dan kan je er beter 10% afhalen haha.

Het lijkt me overigens wel in hun voordeel als ze een 'typische RW-naam' als Foo Fighters droppen voor de VVK van Rock Werchter start, anders krijgen mensen wellicht toch FOMO en kiezen ze snel voor RW uit angst voor uitverkoop aldaar.
Poets de bintangs niet uit!

• Leuk
Waarderingen: Loveless
Wat valt precies onder een inkak moment? Of is voor jullie een rustig of iets complexere stuk in de set een inkak moment? Dus dan vallen per definitie alle rustige bands af als headliner?

Voor mij is een inkak moment bijvoorbeeld Dave Grohl die minuten aan het praten is of Greenday die voor de 100ste keer vraagt om ee oo mee te zingen (Beide wel prima bands wmb).

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Ik was er maandag bij. Puike show van 2u lang. Als ze de inkakmomenten eruit halen heb je een prima headline-act van ruim anderhalf uur.
Ben zelf erg fan van de muziek van M&S maar vond ze de laatste keer op PP wel een beetje tegenvallen en het veld stond ook niet helemaal vol. Dus ben benieuwd of dat nu wel in eens goed zou werken als headliner op PP?

Users who are viewing this thread