Pinkpop 2026

Ja er zijn misschien wel betere podia, maar is daarmee Pinkpop dus al wel op een punt aangekomen dat dit soort acts blijkbaar niet meer kunnen? Terwijl jaren geleden ook dit soort acts gewoon welkom waren op PP? Doodzonde.

Hoop voor Pinkpop dat naast de wat plattere en makkelijkere acts, dit soort acts nog gewoon geboekt blijven worden. Zeker een Fontaines DC en TWOD wat gewoon hele bekende bands zijn en ook nog is redelijk toegankelijk.
Dat denk ik. Als TWOD het met een ongeïnteresseerd publiek moet doen, en vaste Pinkpop-gangers amper weten wie Fontaines DC is, dan wil ik niet weten wat er gebeurt als The xx er speelt.
Kennelijk is dat het belangrijkste verschil met Werchter. Op Werchter mag het wat meer indie zijn. Op het huidige Pinkpop moet het iets als Volbeat zijn. Dan moet je je als festival ook zo profileren.

Mijn gehele omgeving kent Fontaines DC, van festivalgangers, tot minder grootte muziekliefhebbers tot de mensen die enkel naar hardcore/hardstyle feesten gaan. Zoals ik al eerder zei, we moeten niet doen of de vaste Pinkpopganger een of andere holbewoner is die 5 bands kent. Dat het de vorige keer niet werkte met TWOD kwam volgens mij veelal door de Pinkfans die totaal niet matchten met de muziek van TWOD. Dit soort bands moet je gewoon blijven boeken.

Zeker blijven boeken dit soort type acts, als je als festival ook wat alternatieve en indie muziek gaat uitsluiten hou je uiteindelijk enkel nog rock, pop, en 100%NL muziek over. En zul je bij een jaar waar minder rock aan het touren is moeten gaan concureren met 538-koningsdag ipv een Werchter

• Leuk
Waarderingen: BvdS en brutus257
Zeker blijven boeken dit soort type acts, als je als festival ook wat alternatieve en indie muziek gaat uitsluiten hou je uiteindelijk enkel nog rock, pop, en 100%NL muziek over. En zul je bij een jaar waar minder rock aan het touren is moeten gaan concureren met 538-koningsdag ipv een Werchter
En die kant wil ik absoluut niet op.

sorry, naam wel eens voorbij zien komen maar totaal niet bekend met hun werk
Ik verbaas me hier toch wel echt over hoor.
Luister je dan alleen maar naar oude bekende bands/muziek via alleen streamingsdiensten? Want als je rock georiënteerde muziek luistert is dit toch wel een band die je bijna niet had kunnen missen. Daarnaast wordt je er sinds de heroprichting van KINK dagelijks mee doodgegooid op KINK en heeft ook een 3FM sinds een jaar de band opgepikt.

• Leuk
Waarderingen: elo, ChrisV en Timmetje
Luister je dan alleen maar naar oude bekende bands/muziek via alleen streamingsdiensten? Want als je rock georiënteerde muziek luistert is dit toch wel een band die je bijna niet had kunnen missen. Daarnaast wordt je er sinds de heroprichting van KINK dagelijks mee doodgegooid op KINK en heeft ook een 3FM sinds een jaar de band opgepikt.
ik luister radio2 en sky 👴

Sky Radio of Q Music is een veilige haven als je geen nieuwe alternatieve (rock)muziek wilt leren kennen. In feite prima als je enige festival Pinkpop is.

Sky Radio of Q Music is een veilige haven als je geen nieuwe alternatieve (rock)muziek wilt leren kennen. In feite prima als je enige festival Pinkpop is.
Maar toch gek als je als rockliefhebber alleen naar Sky of Q luistert. Dan kom je nooit verder dan Foo's, Muse, GnR en QOTSA.

• Leuk
Waarderingen: Louwers en elo
Overigens: voor Foo Fighters in Parijs kun je nog probleemloos kaarten krijgen nu. Dus zo'n enorm ticket-kanon zijn die ook weer niet...
Dat was vorig jaar terug gewoon een ticketkanon met die terugkeer na zoveel jaar. Die had je toen eigenlijk echt moeten hebben. (Al is het dit jaar alsnog een mooie boeking)

Users who are viewing this thread