Rock Werchter 2026

In een reactie op Facebook (op de officiële Mumford and Sons-aankondiging) deelt iemand een screenshot waarin hij aan de organisatie vraagt of ze de dag afsluiten. De reactie van Rock Werchter (van een zekere Lina) is "They sure are!".

Jammer, ik zie een Moby als afsluiter op mainstage zeker werken. Nu blijft er geen dag meer over waar hij dat kan zijn volgens mij. De Barn zal sowieso te klein zijn.
Ah voila, prono de vuilbak in 😅

I’m still giving the leak for Thursday the benefit of the doubt due to, 1. Mumfords being announced and 2. I want it to be true
Ik zou het zeker toejuichen als Lorde die spot krijgt. Maar elders is ze quasi altijd lager geprogrammeerd en die dag lijkt me geen 20000 dagtickets te schuiven.
Maar goed, we zullen het zien. Al heel vaak heeft de realiteit de logica ingehaald.

Ik verwacht toch ook nog 3 namen van dat kaliber. Maar nooit slecht om niet te veel te verwachten.
Ga er eigenlijk vanuit dat we alleen nog een aparte aankondiging krijgen voor de co-headliner op vrijdag (KOL? TWOD?) en de rest van de namen - denk dat zowel Mumford als The Cure officieel de enige headliner van hun dag gaan zijn - gewoon in het pakketje gaan zitten. Beetje zoals vorig jaar dus.
Who's everyone’s hopes/expectation for the first bundle drop.
Mine are Kasabian , Kings of Leon , Florence + The Machine , The Prodigy , Two Door Cinema Club , Pulp , Richard Ashcroft , Kaiser Chiefs , Royel Otis , Jet
Verwacht niet teveel verrassingen. Gok op een 15-tal namen: The War On Drugs, Lorde, The Offspring, Reneé Rapp, Paul Kalkbrenner, David Byrne, Pixies, Wolf Alice, Dogstar, The Haunted Youth, Kasabian, The Vaccines, Adrian Quesada, Ethel Cain, Brutalismus 3000. Zoiets ongeveer? 😅

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: musicislife en phil
Tja, da’s en mindere. Nachtkaars donderdag.

Soit. Nu we alle headliners kennen, pakketje volgende week voor de verkoop?
Zeer zwakke line-up, het 2 de op rij voor mij. Zwakker dan Spanje en Portugal. Het kan verkeren. Ik kan maar hopen op een snoeiharde midden rockprogrammatie met hier en daar een leuke frisse danceact. Oja graag ooit vrouwen ajb.
Ze gaan hun tenen mogen uitkuisen.

Zeer zwakke line-up, het 2 de op rij voor mij. Zwakker dan Spanje en Portugal. Het kan verkeren. Ik kan maar hopen op een snoeiharde midden rockprogrammatie met hier en daar een leuke frisse danceact. Oja graag ooit vrouwen ajb.
Ze gaan hun tenen mogen uitkuisen.
Met 5 namen?

Ik zou het zeker toejuichen als Lorde die spot krijgt. Maar elders is ze quasi altijd lager geprogrammeerd en die dag lijkt me geen 20000 dagtickets te schuiven.
Maar goed, we zullen het zien. Al heel vaak heeft de realiteit de logica ingehaald.
Tegelijkertijd verkocht Lorde in een mum Vorst uit - iets wat ze ttv Melodrama in 2017 niet kon met de Lotto Arena.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en jimmywe
Heb jij een verborgen agenda? Jij kent blijkbaar de programma makers. Ik ben het 2 j niet eens met de programma makers over de head programmatie.
Deze 5 namen zijn deze zomer zo mainstream en kunnen niet gigantisch duur zijn. Dus ik verwacht een zeer sterke eerste worp van namen met o.a. TWOD, Jack White, Pixies, Ashcroft, en zeer graag sterke vrouwen ala Rosalia.

• Leuk
Waarderingen: CalvinWeirFields
Als we Jack White, Kings of Leon en the Offspring nog op hoge spots hebben zal het gitaarpubliek wel tevreden zijn toch. Meer dan dat zal het ook niet gaan worden.
Dit is een minimum minimorum. En dan zijn we inderdaad niet tevreden.
Trouwens wat een ‘veilige’ saaie boekingen.

Dit is een minimum minimorum. En dan zijn we inderdaad niet tevreden.
Trouwens wat een ‘veilige’ saaie boekingen.
Dat zijn de headliners nu ook. Dat is gewoon Werchter anno 2026 hé. MOR met hier en daar wat scherpe kantjes in de tenten. Naar Werchter moet je niet gaan voor de muzikale spanning.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Heb jij een verborgen agenda? Jij kent blijkbaar de programma makers. Ik ben het 2 j niet eens met de programma makers over de head programmatie.
Deze 5 namen zijn deze zomer zo mainstream en kunnen niet gigantisch duur zijn. Dus ik verwacht een zeer sterke eerste worp van namen met o.a. TWOD, Jack White, Pixies, Ashcroft, en zeer graag sterke vrouwen ala Rosalia.
Ik denk dat je gewoon nog niet kan vergelijken met NOS en Mad Cool.
En verder weet ik van niets. Ben ook benieuwd naar wat komt. Zal wel in orde komen. Maar een Jack White zal wel niet komen (dan tourt hij wel heel lang) en Rosalia zie ik er ook niet staan.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan

Users who are viewing this thread