Roadburn 2026

Goddomme, Marujaaaa! Mooie worp zo ook met Backengrillen, Billy Woods, Milkweed, Orcutt Shelley Miller en Pain Magazine. Blij mee! Ze gaan wel een heel andere kant op zo te zien.

Edit: Nieuwe namen - laat die poster maar zitten, haha.
  • Ak'Chamel
  • Aya
  • Backengrillen
  • Billy Woods
  • Blackwater Holylight (Performing Not Here Not Gone)
  • Haress
  • Inter Arma (Performing The Cavern)
  • Kowloon Walled City
  • Mandy, Indiana
  • Maruja
  • Milkweed
  • Orcutt Shelley Miller
  • Pain Magazine
  • Primitive Man (Performing Observance & Remembrance)
  • Prostitute
  • Róis
  • Saetia
  • SLIFT
  • Slow Crush (Performing Aurora & Thirst)
  • Slowhole
  • Truck Violence
  • Unsane (Performing Occupational Hazard)
  • Warning

Laatst bewerkt:
Maruja, Prostitute, Saetia, billy woods, Pain Magazine super vet! Nog een boel waar ik over gehoord heb maar nog moet induiken zoals Warning en Unsane. En een aantal namen die ik al eerder heb gezien maar altijd wel leuk zijn + dingen waar ik nog nooit van heb gehoord.

Hele toffe announcement!

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Een en al zaligheid dit. Een dag uitkiezen om te gaan gaat heel moeilijk worden zo...
Ik had echt gehoopt om eigenlijk maar één dag te gaan. Maruja in het weekend was dan mooi geweest, maar staan helaas op donderdag. Wat een belachelijk goeie dag is dat trouwens! Vrijdag ook prachtig. Die zaterdag heeft nog wat inluisterwerk te doen en zondag zit ook weer goed in elkaar. Ben er nog niet uit wat ik ga doen...

Ik heb voor komend jaar één heel grote must see, omdat dit een act is waarvan ik niet had verwacht dat ze ooit nog zouden touren en ik enorm fan ervan ben. Dat is Warning.

Ik kan komend jaar op Roadburn één van de vier dagen agendatechnisch niet. Dat is zondag.

Warning speelt op zondag.

Ik heb voor komend jaar één heel grote must see, omdat dit een act is waarvan ik niet had verwacht dat ze ooit nog zouden touren en ik enorm fan ervan ben. Dat is Warning.

Ik kan komend jaar op Roadburn één van de vier dagen agendatechnisch niet. Dat is zondag.

Warning speelt op zondag.
Dat wordt watching from a distance hoe anderen genieten van Warning...

(sorry)

• Winning
  • Haha
Waarderingen: Joslittel en Jamel
Heel blij met Inter Arma, SLIFT, Prostitute, Slow Crush en Unsane. Gelukkig genoeg beukwerk.

Eindelijk nog meer namen! Prostitute was dit weekend tof en passen er perfect. Voor de rest erg toffe gooi; Orcutt Shelley Miller is een mokervet trio met bill orcutt en oud sonic youth drummer Steve Shelley, Kowloon en Seatia(EINDELIJK), Pain Magazine is erg tof en scheelt me weer een Zeitgeist trip, Slow Crush is prima voor de Belgische band lichting, Unsane heeft weer een nieuwe line-up(volgens mij) dus ben benieuwd of het iets wordt. Warning en Mandy, Indiana! Beide erg tof. Maruja past er perfect ook wel.

Veel inluisteren voor de rest

Op het eerste oog al genoeg fijns en ook nog genoeg om in te luisteren. Het is weer genieten!

helemaal over milkweed en truck violence heen gelezen maar dat zijn ook 2 bands met heerlijke aparte platen die perfect er tussen passen.

Vandaag flink ingeluisterd, die donderdag en vrijdag gaat hem sowieso worden.

Tot hoelaat is Roadburn meestal? In geval van laat boek ik even een hotel.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Die vals alarm show waar ik het over had is dus geweest en was in de skate bowl, ze hebben bug+yung rudy daar ook geboekt dus goed nieuws voor de roadburn shows lijkt me.

Vandaag namen jongens en meisjes! Eens kijken of de knoop door kunnen gaan hakken tussen Roadburn, Motel Mozaique en het Minimal Music Festival. Bij die laatste zitten namelijk ook wel mooie namen (als Julianna Barwick & Mary Lattimore, Sam Barker & Mohammad Reza Mortazavi, Nik Bärtsch en FUJI|||||||||||TA).

Vandaag namen jongens en meisjes! Eens kijken of de knoop door kunnen gaan hakken tussen Roadburn, Motel Mozaique en het Minimal Music Festival. Bij die laatste zitten namelijk ook wel mooie namen (als Julianna Barwick & Mary Lattimore, Sam Barker & Mohammad Reza Mortazavi, Nik Bärtsch en FUJI|||||||||||TA).
Roadburn heeft nu al gewonnen voor mij hoor 😍

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Sanam
Yellow Eyes
Planning for Burial (2x)
Echt!
Acid Mother Temple (3x)
Sir Richard Bishop
Moloch
Portrayal of Guilt
NGHTCRWLR
Siem Reap
Dalek
Bitchin Bajes
Fauna (GBG)
Latheof Heaven
All Men Unto me
Bosse-de-Nage
Elucid
Lili Refrain

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bubba
Tada.

Acid Mothers Temple, Yellow Eyes, ELUCID and more added to 2026 line-up
As the underground continues to shift and evolve, this latest announcement pushes the Roadburn 2026 vision even further. Each new addition widens the scope of what this year’s edition can become – sharpening its spirit, deepening its identity, and reflecting the full, ever-expanding blueprint of heaviness today.

We are celebrating artists who challenge themselves, who embrace change, and who boldly carry the underground forward. In doing so, we remain grounded in what drives us: curiosity, connection, and the belief that music can help us navigate whatever lies ahead.

With every step, the picture grows clearer. With every artist, the excitement builds. And with everyone who joins us, Roadburn 2026 moves closer to becoming exactly what it’s meant to be.

Additions to Roadburn 2026:

Acid Mothers Temple as Artists in Residence
All Men Unto Me performing Requiem
Bitchin Bajas
Bosse-de-Nage
Dälek
ECHT!
ELUCID
Fauna (GBG)
Lili Refrain
Lathe of Heaven
Moloch
NGHTCRWLR
Planning For Burial performing a regular set and a drone set
Portrayal of Guilt
Sanam
Siem Reap
Sir Richard Bishop
Yellow Eyes

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Dan ook maar een eerste reactie. FAUNA is een wereldse boeking. Ook blij met Lili Refrain, ECHT! Sir Richard Bishop en Lathe of Heaven. Zijn altijd fijn. SANAM op LGW? was echt ontzettend sterk en genieten geblazen, dus dat is ook echt super.

Op het eerste gehoor zou ik wel een kijkje nemen bij Habak. All Men Unto Me en Bosse-de-Nage zijn ook interessant. Ik heb niet zoveel met ELUCID, maar Dälek is wel een leuke om erbij te hebben. Planing for Burial, mwa. Al met al denk ik eigenlijk niet dat de strijd tussen de festivals al gestreden is. Lastig, lastig. Het is ook niet dat ik een specifieke dag er absoluut bovenuit vind steken.

Users who are viewing this thread