Pinkpop 2026

Er zijn weinig realistische artiesten die dat nog voor elkaar krijgen, vrees ik.
Dat vrees ik ook.
Je moet al met een f.....g goeie artiest komen als je het veld voor die dag wil uitverkopen.
De opbouw en invulling van de hele dag lijkt bepalend voor succes.

Laatst bewerkt:
Geen idee waar het vandaan komt. Alleen is geen onrealistische gedachte.

Daarom heb ik het nagezocht maar kan nergens iets vinden over een negatief saldo bij 40.000 bezoekers per dag.

Hoe dan ook, ik kan nog niet super enthousiast worden van alle suggesties over de lineup. En jammer dat de organisatie weer zo laat is, geen lerend vermogen.

Kan zwarte cross volbeat nog wel betalen? Laatste keer dat ze er stonden was het een tivoli band en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een gelredome band

• 100
Waarderingen: DennisvdBr
Michael Poulsen van Volbeat vindt in elk geval zelf wel dat hij bij Max Verstappen publiek past, als ik aanwezigen in Ahoy mag geloven. Stond daar in zijn Max Verstappen shirt tot wel vijf keer het publiek op te jutten om het (irritante) Max Verstappen liedje te zingen.
Zelfs in Antwerpen, begrijpe wie begrijpe kan.

• Geweldig
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr en Jamel
Zelfs in Antwerpen, begrijpe wie begrijpe kan.
Verstappen heeft een Belgische moeder en daarmee ook de Belgische nationaliteit en is ook in België geboren en opgegroeid. Als Poulsen Verstappens Wikipedia-pagina erbij heeft gepakt is er voor hem geen reden om te denken dat dit in België niet zou aanslaan. Hoe moet hij weten dat Belgen en Nederlanders hem enkel als een Nederlander zien?

Kan zwarte cross volbeat nog wel betalen? Laatste keer dat ze er stonden was het een tivoli band en inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een gelredome band
Ze stonden er in 2018 nog hè. Maar, de laatste jaren zie je dat Zwarte Cross niet meer zo'n dure acts boekt. Dus kans is klein. Wellicht dat MOJO toch wat van dat Max Verstappen volk naar Landgraaf probeert te lokken. Kan echter net zo goed zijn dat ze hen toch afzonderlijk wegzetten, omdat ze in dat weekend al op andere festivals staan (wellicht naast GMM ook op Hellfest) en dat 't daardoor financieel gezien minder interessant wordt om ze op Pinkpop te zetten. Een losse show in juli met Teddy Swims erbij of zo.

Verstappen heeft een Belgische moeder en daarmee ook de Belgische nationaliteit en is ook in België geboren en opgegroeid. Als Poulsen Verstappens Wikipedia-pagina erbij heeft gepakt is er voor hem geen reden om te denken dat dit in België niet zou aanslaan. Hoe moet hij weten dat Belgen en Nederlanders hem enkel als een Nederlander zien?
Zie je ze Lando Norris hier al zo bezingen. Die heeft immers ook een Belgische moeder. Ik wil gewoon bedoelen, doe dat toch niet.

• Leuk
Waarderingen: wess
The Cure - 21 Pilots - Sabrina Carpenter
Volbeat - Mumford & Sons - RAYE
Sombr - Paolo Nutini - Teddy Swims
Bad Omens - Suzan en Freek - Wet Leg

Zoiets
Zou hier wel voor tekenen alleen die zondag wel erg een kleur wissel dan maar wat namen om maar zou het wel weer een stuk mooier vinden als vorige 2 edities

The Cure - 21 Pilots - Sabrina Carpenter
Volbeat - Mumford & Sons - RAYE
Sombr - Paolo Nutini - Teddy Swims
Bad Omens - Suzan en Freek - Wet Leg

Zoiets
Hmmm, ik hoop op meer in mijn straatje maar je zal wellicht gelijk hebben

Mensen schrijven dit soort berichten wel telkens maar ik kan nergens iets terugvinden dat Pinkpop in 2024 of 2025 met verlies draaide.

Ben wel benieuwd waar dit toch telkens vandaan komt.
PP heeft zelf aangegeven dat ze minimaal 50k per dag nodig hebben, maar ben ook wel benieuwd naar de exacte winst/verlies cijfers.

Ik doe een gok:

Linkin Park - Mumford & Sons/Twenty One Pilots - Guns N' Roses/Volbeat.

Niet echt iets voor mij zelf, maar zou ik best een redelijke combi vinden voor Pinkpop anno 2026.

Linkin Park is volgens mij al uitgesloten.
lijkt me inmiddels echt heel sterk dat die naast O Son Do Camino ook nog Pinkpop komen doen.
nee, dan is The Cure met die vrije vrijdag en nog geen NL datum veel meer logisch, tussen de 12 juni op NovaRock en 21 juni IOW zit nog een flink gat.

Ik doe een gok:

Linkin Park - Mumford & Sons/Twenty One Pilots - Guns N' Roses/Volbeat.

Niet echt iets voor mij zelf, maar zou ik best een redelijke combi vinden voor Pinkpop anno 2026.
mag toch hopen dat Mojo geleerd heeft van die laatste keer dat ze GnR boekte voor het Pinkpop terrein... al vrees ik dat ze daar niet zo mee bezig zijn en ook niet met de zang prestaties van Axl van laatste jaren.

en @Indiaantje89 je bent Foo Fighters vergeten, die gaan in juni 2026 toch door EU komen 👀

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Users who are viewing this thread