Pinkpop 2026

Dat is toch hetzelfde als de afgrond insturen? Pinkpop heeft minimaal 60.000 bezoekers per dag nodig om het financieel interessant te houden. En Mojo is geen liefdadigheidsinstelling.
Wat Mojo nog zou kunnen doen.....misschien heel controversieel....zet GnR op donderdagavond voorafgaand aan PP.
Één act, één avond.
Kan uitpakken als een leuke openingsactie.
Wellicht weekendticket verstrekkende verkoop.
Wil je vernieuwen dan moet je soms anders gaan denken.

Wat Mojo nog zou kunnen doen.....misschien heel controversieel....zet GnR op donderdagavond voorafgaand aan PP.
Één act, één avond.
Dat je gratis GnR bij je weekendticket krijgt? Jagen ze daar niet juist mensen mee weg? :P

• Leuk
Waarderingen: Bart1981
Één act, één avond.
Je hebt meegekregen dat GnR (los concert) in 2023 van Megaland naar Weert (halve capaciteit en nog niet vol) is verplaatst ivm belabberde kaartverkoop?

Dat is toch hetzelfde als de afgrond insturen? Pinkpop heeft minimaal 60.000 bezoekers per dag nodig om het financieel interessant te houden. En Mojo is geen liefdadigheidsinstelling.
Hebben ze die 60.000 echt nodig? Blijkbaar is het terrein veel goedkoper dan bij andere festivals, dus misschien gaat het ook met 40 a 50.000 goed.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Je hebt meegekregen dat GnR (los concert) in 2023 van Megaland naar Weert (halve capaciteit en nog niet vol) is verplaatst ivm belabberde kaartverkoop?
Ja ja, maar als alles er al staat voor Pinkpop, is het een kwestie van plug'n'play.
Die gok zou mojo kunnen nemen.

Ja ja, maar als alles er al staat voor Pinkpop, is het een kwestie van plug'n'play.
Die gok zou mojo kunnen nemen.
Die gok nemen ze niet. En plug-n-play is wat makkelijk gedacht: vergunningen, personeel, vrijwilligers, logistiek (met name van de bezoekers). Nee, als er een 4e dag of los concert komt moet dat een band zijn die 70.000 tickets verkoopt. Het is daarom ook niet gek dat het enige losse "grote" concert op het Pinkpopterrein sinds 1999 Bruce Springsteen in 2023 was. Oke, en Roger Waters in 2008. Maar dat was toen inderdaad wel gecombineerd met Pinkpop Classic.

60.000 is nodig. Afgelopen editie (2025) vele miljoenen verlies geleden.
Ik kan niet geloven dat ze met 50.000 bezoekers geen winst kunnen boeken. Tons of Rock, Novarock,... zitten ook aan die bezoekers of minder en hebben een heel goede affiche. Dan moet dat bij Pinkpop toch ook lukken. Maar je moet wel een goede affiche blijven hebben natuurlijk en bands als GnR graag skippen want ik denk dat die de 50.000 tickets niet meer halen. De mensen hebben dat allemaal al gezien en het is gewoon niet goed genoeg meer.

Die gok nemen ze niet..................
En daar sla je de spijker op z'n kop. Ze laten alles bij het oude, blijven lekker in het pluche zitten, en sluiten hun ogen voor hun toekomstige, veranderende, festival bezoeker.
Want die wil bijtijds een Line up, zodat er keuzes gemaakt kunnen worden. En niet te vergeten: steeds eerder vakantiedagen moeten aanvragen.

Ik kan niet geloven dat ze met 50.000 bezoekers geen winst kunnen boeken. Tons of Rock, Novarock,... zitten ook aan die bezoekers of minder en hebben een heel goede affiche. Dan moet dat bij Pinkpop toch ook lukken. Maar je moet wel een goede affiche blijven hebben natuurlijk en bands als GnR graag skippen want ik denk dat die de 50.000 tickets niet meer halen. De mensen hebben dat allemaal al gezien en het is gewoon niet goed genoeg meer.
Maar ze hadden afgelopen editie zelfs geen 50.000 per dag.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Reken eens uit wat je misloopt met 10.000 dagkaarten minder. Dat is alleen al ruim €1.5 miljoen gemiste inkomsten aan kaartverkoop. Stel dat elke bezoeker op een dag ook nog 50 euro uitgeeft... Dan mis je 2 miljoen omzet per DAG!

The XX is te moeilijk, Florence ook wel trouwens. Nee, Pinkpop heeft echt maar heel beperkte keuze. Hoogstwaarschijnlijk wordt het The Cure - 21 Pilots - Sabrina Carpenter.
Florence te moeilijk? Is toch heel toegankelijke popmuziek? Laatste albums niet wat minder, maar ervoor zeker wel in de tijden van de grote hits. Nu beetje zoals The Last Dinner Party vind ik en die stonden afgelopen editie ook gewoon op Pinkpop 👍

Hier ook dat probleem. Dat heb ik opgelost door standaard de eerste 3 weken van Juni op te geven en te zorgen dat ik halverwege de 3e week terug ben van vakantie, altijd vrij met PP. Dat ik dan die maandag na de vakantie er net zo gehavend uitzie als die perentrailer afgelopen week, tsja.... da's balen voor de baas😁
Ben je fotomodel?
Bij ons zijn ze blij als ik überhaupt kom en niet bel of ik nog een weekje vrij kan krijgen.

Users who are viewing this thread