Graspop Metal Meeting 2026

De TBC op de donderdag, zou dat ook niet slayer kunnen zijn? ook nog niet bekend of hun iets doen buiten een concert in de VS volgend jaar
Volgend jaar is Reign in Blood 40 jaar dus wie weet een paar exclusieve festivals.

• Leuk
Waarderingen: won666 en festivalryo
Voor iemand die nog nooit op graspop is geweest en ook niet heel diep in de "harde"muziek zit,
lijkt dit een line up zonder echte grote headliners.
Volbeat en BMTH zijn typische bands die op rock festivals vaker headlinen, maar dat op een "gewoon" festival nooit doen, wel groot dus ,maar niet in de cattegorie: iron maiden, slipknot, guns n roses, acdc.
En Sabaton ken ik enkel van naam, had niet verwacht dat dit een zuid headliner zou zijn.
En met waarschijnlijk Ghost er dan nog bij op de donderdag vind ik t een beetje een line up die we over 10 jaar niet gaan onthouden.

Natuurlijk zal er nog heel veel moois bijkomen, en er is zelfs een grote kans dat ik die do mn 1e grasopop ga beleven, want het kwartet megadeth, ghost, within temptation en limp bizkit spreekt mij persoonlijk zeker aan.
En zelfs mn vrouw vind dat nog wel te doen :ROFLMAO:

Dus het zal uiteindelijk een top festival worden, maar t gevoel van de line up is een beetje pover.

• Leuk
Waarderingen: Projunk en Joslittel
De TBC op de donderdag, zou dat ook niet slayer kunnen zijn? ook nog niet bekend of hun iets doen buiten een concert in de VS volgend jaar
Volgend jaar is Reign in Blood 40 jaar dus wie weet een paar exclusieve festivals.
Ik dacht dat Jimmy tijd geleden had gezegd dat we geen echte speciale namen hoeven te verwachten, neem aan dat slayer daar wel onder valt :D
Ghost lijkt nog steeds meest logische, maar er zullen nog wel mogelijkheden zijn, zoals bv deftones of MM

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Ik dacht dat Jimmy tijd geleden had gezegd dat we geen echte speciale namen hoeven te verwachten, neem aan dat slayer daar wel onder valt :D
Ghost lijkt nog steeds meest logische, maar er zullen nog wel mogelijkheden zijn, zoals bv deftones of MM

Als Gojira, Ghost én Deftones (zouden) touren volgende zomer is het toch best lame dat GMM 2 van die namen laat passeren (als je kijkt wat ze dan wél boeken)? Ghost kan je nog op Werchter kwijt, maar Gojira lijkt me iets te niche en Deftones heeft er vorig jaar gestaan.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Joslittel
Voor iemand die nog nooit op graspop is geweest en ook niet heel diep in de "harde"muziek zit,
lijkt dit een line up zonder echte grote headliners.
Volbeat en BMTH zijn typische bands die op rock festivals vaker headlinen, maar dat op een "gewoon" festival nooit doen, wel groot dus ,maar niet in de cattegorie: iron maiden, slipknot, guns n roses, acdc.
En Sabaton ken ik enkel van naam, had niet verwacht dat dit een zuid headliner zou zijn.
En met waarschijnlijk Ghost er dan nog bij op de donderdag vind ik t een beetje een line up die we over 10 jaar niet gaan onthouden.

Natuurlijk zal er nog heel veel moois bijkomen, en er is zelfs een grote kans dat ik die do mn 1e grasopop ga beleven, want het kwartet megadeth, ghost, within temptation en limp bizkit spreekt mij persoonlijk zeker aan.
En zelfs mn vrouw vind dat nog wel te doen :ROFLMAO:

Dus het zal uiteindelijk een top festival worden, maar t gevoel van de line up is een beetje pover.

Qua headliners zeker één van de magere edities. Maar ik vind dit wel een mooie ontwikkeling. Ik vind dat een festivaldag niet gedragen moet worden door een mega-headliner. Liever 2 tot 4 grotere namen die bij elkaar genoeg volk trekt dan één mega-headliner. En zet de mega-headliners maar in een stadion of op een weide met een losse show.

• Leuk
Waarderingen: dennis87 en saurus
Qua headliners zeker één van de magere edities. Maar ik vind dit wel een mooie ontwikkeling. Ik vind dat een festivaldag niet gedragen moet worden door een mega-headliner. Liever 2 tot 4 grotere namen die bij elkaar genoeg volk trekt dan één mega-headliner. En zet de mega-headliners maar in een stadion of op een weide met een losse show.
hier ben ik het niet helemaal mee eens,

als je die grote namen elders wil gaan zien kost dit echt belachelijk veel geld. dus daarom dat festivals me net zo veel aanspreken, (de kost per band die ik zie is echt laag)

Dus ik heb het liefste dat er toch minstens een grote headliner staat (zoals de laatste jaren de grote donderdag namen, TOOL, Iron Maiden, etc) zodat je niet 120+ euro moet betalen voor die ene band

Ik was eigenlijk van plan om Graspop een jaartje te skippen, maar die zondag doet me wel twijfelen om toch een dag te gaan. Moest bv A Day To Remember daar nog bijkomen, dat zou het wel helemaal af maken.

als je die grote namen elders wil gaan zien kost dit echt belachelijk veel geld. dus daarom dat festivals me net zo veel aanspreken, (de kost per band die ik zie is echt laag)

Dus ik heb het liefste dat er toch minstens een grote headliner staat (zoals de laatste jaren de grote donderdag namen, TOOL, Iron Maiden, etc) zodat je niet 120+ euro moet betalen voor die ene band
helemaal mee eens, er zijn 10 tallen bands waar voor ik nooit een los kaartje zou kopen, maar die ik op een festival heel graag zou zien.
Dat is nou net t mooie van festivals.

Maar tegen de afwezigheid van een mega-headliner staat wel de aanwezigheid van meer grotere namen (die er anders niet in die hoeveelheden zouden staan). Als je daar ook losse kaarten voor moet kopen ben je nóg meer geld kwijt (want 2x reiskosten, consumptie, enz.).

Op Graspop speelt dit soweiso wel wat minder maar zeker op een PP vind ik ook dat dit de sfeer behoorlijk kan bepalen. Daarnaast is het voor de continuiteit van het festival veel gezonder want je bent niet afhankelijk of mega-headliners aan het touren zijn. En het aantal bands wat hieronder zit is vele malen groter.

ik vrees dat dit een issue is die niet alleen graspop heeft, de hele grote bands kiezen voor stadium shows ipv festivalshows omdat deze meer geld binnen brengen.
Daar moet je niet voor vrezen, is juist een goede ontwikkeling. ;-)

Als je naar andere hard rock / metal festivals kijkt hebben die niet veel andere namen dit zijn gewoon de headliners die rond gaan. Vorig jaar had je Iron Maiden al dus snap dat je die niet pakt en de rest heb je op je line-up staan

• Leuk
Waarderingen: kaiser
Grote nieuwe headliners zijn denk ik toch alleen mogelijk door je headlinerpoule uit te breiden met rockbands als RHCP, Foo Fighters, Muse etc

Wie ga je boeken als grote donderdag headliner behalve GNR en Maiden? Vooral als er niets op tour is. Bon jovi bv vond ik een prima optie maar geen idee of die beschikbaar waren

Linkin park is natuurlijk de grootste misser die had het affiche wel echt afgemaakt

Met linkin park, gojira en APC bovenaan had het headliner rijtje er voor mij een stuk interessanter uitgezien

Als je naar andere hard rock / metal festivals kijkt hebben die niet veel andere namen dit zijn gewoon de headliners die rond gaan. Vorig jaar had je Iron Maiden al dus snap dat je die niet pakt en de rest heb je op je line-up staan
Denk dat ook wel.

We zitten hier gwn nog met Werchter (hedendaagd voornamelijk Indie Werchter) die ondertussen 2j achter elkaar met de grootste/populairste naam in de buurt gaan lopen. 🤷‍♂️ Er wordt zelfs een nieuwe festivaldag voor uitgevonden..

Anders had Linkin Park (en papa roach) mogelijk ook nog op graspop gestaan.

Dan liep je qua namen gewoon parallel met Rar/Rip dus valt nog goed mee

Uiteindelijk gaan wel zien of live nation hiermee in zijn eigen voet schiet.

Verkopen ze echt uiteindelijk uit. (En niet de marketing poging)
Dan gaan ze hiermee door.

Blijven er 20% tickets liggen dan zullen ze nog wel een keer nadenken.

• Leuk
Waarderingen: L110Midnight en saurus
Uiteindelijk gaan wel zien of live nation hiermee in zijn eigen voet schiet.

Verkopen ze echt uiteindelijk uit. (En niet de marketing poging)
Dan gaan ze hiermee door.

Blijven er 20% tickets liggen dan zullen ze nog wel een keer nadenken.

Ook met minder bezoekers kan het een financieel goed jaar zijn als de kosten evenredig dalen. En dat is met minder grote namen best mogelijk.

Users who are viewing this thread