Graspop Metal Meeting 2026

Ik zet oa maiden en gnr daar, maar ook vb Tool uit 2024. Het is maar een naam datk er aan geef maar is zo ongeveer de grootste naam van de affiche datk ermee bedoel.

Den donderdagknaller is misschien een betere benaming 😄

Dan zal er dit jaar misschien geen in zitten inderdaad, met misschien ook de reden om meteen de 3 a 4 grootste namen van t affiche in één keer te droppen (afhankelijk van de TBA), zodat er minder kritiek komt

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Dan zal er dit jaar misschien geen in zitten inderdaad, met misschien ook de reden om meteen de 3 a 4 grootste namen van t affiche in één keer te droppen (afhankelijk van de TBA), zodat er minder kritiek komt
Als dat dan de keuze is ipv GnR er maar opzetten om die knalnaam te hebben is dit wel effectief beter imo. 😄

Als legacy of specialleke? Ik zet die eerder op niveau Scorpions, Def Leppard. (Dus geen van beide, ook niet omdat het 10j geleden is)
Geen Legacy ken u geschiedenis aub als je niet weet hoe DEE Snider in de jaren 80 zijne nek heeft uitgestoken voor de metalcomunity.
En in de rechtzaal onze rechten is gaan verdedigen tijdens het parental advisory proces.

Je bent voor of tegen Twisted Sister maar een Legend zijn ze wel en ik durf nu al zeggen dat we're not gonna take it een van de momenten van Graspop 2026 gaat worden

Nog een dagje uitzitten voordat het feest kan beginnen met de aankondigingen, en in grote lijnen weten we wel hoe de aankondigingsstrategie van Graspop werkt.

Maar als we die strategie even vergeten, wat zouden jullie een leuke manier van aankondigen vinden? Alles kan, alles mag! Hoeft niet realistisch te zijn.

Alcatraz heeft ooit eens (2017 of 2018 gok ik) gewoon een paar weken lang elke dag 1 of 2 namen om 12:00 gedropt, vond ik wel een leuke manier.

Of als ze het een keer zouden omdraaien en dat de eerste drop gewoon meteen het grote pakket namen zou zijn en daarna pas de headliners.
ik zou het wel leuk vinden moesten ze iedere headliner in een filmpje aankondigen in plaats van enkel de naam met meteen een paar hits erin gemixt en wat live beelden

Geen Legacy ken u geschiedenis aub als je niet weet hoe DEE Snider in de jaren 80 zijne nek heeft uitgestoken voor de metalcomunity.
En in de rechtzaal onze rechten is gaan verdedigen tijdens het parental advisory proces.

Je bent voor of tegen Twisted Sister maar een Legend zijn ze wel en ik durf nu al zeggen dat we're not gonna take it een van de momenten van Graspop 2026 gaat worden
Zoals gezegd is dat wrs verkeerd verwoord door mij, ze zullen wrs wel een soort legacy zijn.

Maar zoals hier volgens mij ook nog te lezen is geweest was er nog wat twijfel of TS ging headlinen, terwijl dat over IM of GnR er nooit zal zijn. Gewoon een pak meer hits voor zover ik weet, die ook tot op vandaag nog goed gekend zijn. Dat beperkt zich bij TS volgens mij tot we're not gonna take it en I wanna Rock.

Als er over IM commentaar komt zal het de herhaling zijn. GnR over Axl zen klank. Maar nooit zal er bij een poster van 1 van beide in combo met Volbeat de reactie komen dat de hl's maar matig zijn.. wat nu wel het geval was.

Vandaar men standpunt. Verder ga ik niet beginnen met geschiedenislessen te volgen al zeker niet over rechten en processen van 40j geleden.. maar ik geloof gerust dat Dee veel gedaan heeft voor de community 😌

Laatst bewerkt:
Nog een dagje uitzitten voordat het feest kan beginnen met de aankondigingen, en in grote lijnen weten we wel hoe de aankondigingsstrategie van Graspop werkt.

Maar als we die strategie even vergeten, wat zouden jullie een leuke manier van aankondigen vinden? Alles kan, alles mag! Hoeft niet realistisch te zijn.

Alcatraz heeft ooit eens (2017 of 2018 gok ik) gewoon een paar weken lang elke dag 1 of 2 namen om 12:00 gedropt, vond ik wel een leuke manier.

Of als ze het een keer zouden omdraaien en dat de eerste drop gewoon meteen het grote pakket namen zou zijn en daarna pas de headliners.
Zoals ze het nu lijken te gaan doen, per dag 2 headliners + 2 subs, vind ik helemaal top.
Eventueel een of twee headliners apart, als het om grote/unieke vissen gaat.
Daarna zou ik persoonlijk heel leuk vinden als ze de undercard grofweg per subgenre of per podium zouden aankondigen, i.p.v. alles in één keer (wat natuurlijk ook prima is).

• Leuk
Waarderingen: saurus en Koekdoos
Dat zou ik echt zonde vinden 😢. Het is fijner als we de spanning kunnen spreiden en onze voorspellingen over lange weken kunnen doen met kruiscontroles en veronderstellingen 😉
Zou ik ook wel jammer vinden.
Het voordeel van veel kleine aankondigingen is dat de wat kleinere, onbekendere bands ook uitgebreider besproken zullen worden, i.p.v. ondergesneeuwd te worden door de grote namen.

Laatst bewerkt:
Alcatraz kondigde enkele jaren geleden ook wekelijks nieuwe namen aan aan de hand van een soort mini-poster. Iedere poster had zo z'n eigen thema/genre. Vond ik ook nog wel leuk. Enkele voorbeelden:

1761480261935.png

1761480323373.png

1761480407663.png

(De laatste kon ik niet echt fatsoenlijk invoegen wegens telkens de melding dat de afbeelding te groot is, excuses!)

• Leuk
Waarderingen: jvandeweyer
Hersenspinsel op zondag

WAT ALS - undead - unstoppable- slaat op de 'look and feel' die wat anders ging worden?

Misschien gaan ze eindelijk richtig wat extra aankleding en een thema bij graspop. Tzal wel niet zijn maar lijkt me nog leuk.

Edit: even aan Chat gpt gevraagd en daar komen wel interessant (en vooral een aantal bekend klinkende) zaken uit (welliswaar voor de stages maar toch)...
1000023601.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Ik begrijp dat een hoop mensen de verwachting hebben dat Graspop ieder jaar GNR of Maiden boekt als grote donderdag headliner maar dit is natuurlijk niet realistisch (of wenselijk)

Zoals ik al vanaf het begin zei denk ik dat ze dit jaar voor een gebalanceerde coheadliner setup gaan met 8 goede headliners (sluit al goed aan bij de vrijdag leak)

Als ze dit goed doen gaan ze een paar subs hebben waarvan iedereen denkt "hoe dan? Die hadden dit festival prima kunnen headlinen"
Ik denk bijvoorbeeld aan Electric Callboy, A Perfect Circle, Def Leppard

Ik begrijp dat een hoop mensen de verwachting hebben dat Graspop ieder jaar GNR of Maiden boekt als grote donderdag headliner maar dit is natuurlijk niet realistisch (of wenselijk)

Zoals ik al vanaf het begin zei denk ik dat ze dit jaar voor een gebalanceerde coheadliner setup gaan met 8 goede headliners (sluit al goed aan bij de vrijdag leak)

Als ze dit goed doen gaan ze een paar subs hebben waarvan iedereen denkt "hoe dan? Die hadden dit festival prima kunnen headlinen"
Ik denk bijvoorbeeld aan Electric Callboy, A Perfect Circle, Def Leppard
De laatste 4 jaar is dat met 2x maiden en gnr en tool (blijkbaar want kan die niet inschatten) toch goed gelukt sinds de vaste donderdag denk ik

Het hoeft voor mij ook niet perse als dat idd die gebalanseerde set up geeft zoals je aangeeft.

Vraag me enkel af of er zo nog iets in de buurt is dat momenteel waar ik over kijk. MCR maar die zijn dan blijkbaar niet zo groot hier.

Maar vind het zeket ok, het zou ook mss wat centen vrijhouden voor de look and feel 👌

Plus dat bij die "grotere" headliners als een Tool en GNR behoorlijk diep in de buidel getast moet worden. En bij een Tool stond het veld niet meer vol. De mensen die dan vertrekken zijn toch potentiële verteerders. Dus op die wijze loopt de organisatie ook weer inkomsten mis.

• Leuk
De laatste 4 jaar is dat met 2x maiden en gnr en tool (blijkbaar want kan die niet inschatten) toch goed gelukt sinds de vaste donderdag denk ik

Het hoeft voor mij ook niet perse als dat idd die gebalanseerde set up geeft zoals je aangeeft.

Vraag me enkel af of er zo nog iets in de buurt is dat momenteel waar ik over kijk. MCR maar die zijn dan blijkbaar niet zo groot hier.

Maar vind het zeket ok, het zou ook mss wat centen vrijhouden voor de look and feel 👌

Ik denk dat je Iron Maiden niet per se moet zien als een speciale grote naam. Tuurlijk, ze zijn groot, maar ze zullen er altijd staan zolang ze nog blijven spelen. De echt speciale acts de afgelopen edities zijn gewoon Tool en GNR en dan voor corona nog een keer GNR en Rammstein.

Maar nog een bonus speciale naam is dan ook nog wel die Machine Head exclusieve boeking. Al was dat dan pech dat ze het jaar erop ook geprogrammeerd stonden (wat toen al wel gewoon vast zal hebben gelegen)

Ik denk dat je Iron Maiden niet per se moet zien als een speciale grote naam. Tuurlijk, ze zijn groot, maar ze zullen er altijd staan zolang ze nog blijven spelen. De echt speciale acts de afgelopen edities zijn gewoon Tool en GNR en dan voor corona nog een keer GNR en Rammstein.

Maar nog een bonus speciale naam is dan ook nog wel die Machine Head exclusieve boeking. Al was dat dan pech dat ze het jaar erop ook geprogrammeerd stonden (wat toen al wel gewoon vast zal hebben gelegen)
Bring me the horizon valt toch ook onder de noemer ‘speciaal’?

Bring me the horizon valt toch ook onder de noemer ‘speciaal’?

Zo kan je t wel zien op zich, maar ik zou ze niet scharen onder een rijtje GNR, Tool, Rammstein als een naam waar je eigenlijk maar zeer zelden de kans voor hebt om ze te boeken. GNR natuurlijk wel vier keer op Graspop, maar pas met die Slash en Duff reünie is het echt een knaller geworden qua prijskaartje denk ik.

Maar bijvoorbeeld Rammstein zijn we het hier op t forum redelijk over eens dat dat gewoon vrijwel zeker niet meer gaat gebeuren, dat was echt speciaal dus. En een Tool zie ik zo snel ook niet meer terug komen.

• Leuk
Wanneer is speciaal? Wanneer is iets legendarisch? Als Graspop het nooit meer zal kunnen boeken? Want dan moeten Black Sabbath en Type O Negative ook in dat lijstje. Ook Manowar zal ze nooit nog lukken. Oceans Of Sadness stond er ook ooit, maar zal er nooit nog spelen. Motley Crue was in die defintie in feite ook lang legendarisch. Net als Twisted Sister. En wat met Slayer?

Wanneer is speciaal? Wanneer is iets legendarisch? Als Graspop het nooit meer zal kunnen boeken? Want dan moeten Black Sabbath en Type O Negative ook in dat lijstje. Ook Manowar zal ze nooit nog lukken. Oceans Of Sadness stond er ook ooit, maar zal er nooit nog spelen. Motley Crue was in die defintie in feite ook lang legendarisch. Net als Twisted Sister. En wat met Slayer?
Je vergeet Led Zeppelin en Van Halen😉

Users who are viewing this thread