Rock Werchter 2026

Met Gorillaz zijn we zeker dat ze voor en na Rock Werchter aan het touren zijn. Een optreden op Pohoda als headliner is al aangekondigd de donderdag, vrijdag of zaterdag na Rock Werchter. Pohoda (9 tem 11 juli) geeft pas kort voor het festival de timetable en de dagen van de headliners vrij.
En wellicht gaat Gorillaz nog een paar Duitse stops doen na RW en voor Pohoda.
Bij Florence is enkel NOS Alive bekend waar ze headliner is op 11 juli. Het kan zijn dat dit het begin is van haar Europese tour. Een TW Classic is in ieder geval uitgesloten met haar aankondiging voor NOS Alive als dit de zaterdag na RW wordt gehouden.

Laatst bewerkt:
Met Gorillaz zijn we zeker dat ze voor en na Rock Werchter aan het touren zijn. Een optreden op Pohoda als headliner is al aangekondigd de donderdag, vrijdag of zaterdag na Rock Werchter. Pohoda (9 tem 11 juli) geeft pas kort voor het festival de timetable en de dagen van de headliners vrij.
En wellicht gaat Gorillaz nog een paar Duitse stops doen na RW en voor Pohoda.
Bij Florence is enkel NOS late bekend op 11 juli. Het kan zijn dat dit het begin is van haar Europese tour. Een TW Classic is in ieder geval uitgesloten met haar aankondiging voor NOS Late als dit de zaterdag na RW wordt gehouden.
NOS Alive* ter info.

Commercieel gezien is Florence de beste zet voor Werchter lijkt me. En beide hebben een goeie verstandhouding.

NOS Alive* ter info.

Commercieel gezien is Florence de beste zet voor Werchter lijkt me. En beide hebben een goeie verstandhouding.
Bedankt voor de tip. Ik hoop van ganse harte dat het Florence is, dan heb je minstens één vrouwelijke headliner en live is ze supergoed. Hopelijk brengt ze ook het vrouwenkoor mee waarmee ze recent optrad in de Graham Norton show.

PKP heeft teveel potentiele headliners Tyler and the Creator voor zondag, Raye, Yungblud, Goldband, Fred Again, Pommelien Thijs, Tame Impala, dus Florence kunnen ze wel missen. Dinsdag hopelijk nieuws rond RW en Florence.

A really good scenario and fairly realistic I think for me (and friends) would be:

Foo Fighters

Mumford & Sons + Lorde

Twenty One Pilots + Florence & The Machine

The Cure
Ik geloof niet in Foo Fighters tijdens het Werchterweekend, is wel heel snel in repeat na ‘24

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
PKP heeft teveel potentiele headliners Tyler and the Creator voor zondag, Raye, Yungblud, Goldband, Fred Again, Pommelien Thijs, Tame Impala, dus Florence kunnen ze wel missen. Dinsdag hopelijk nieuws rond RW en Florence.
Tyler lijkt me te duur voor Pukkelpop. Goldband en Pommelien zie ik daar ook niet headlinen in 26.

Ik geloof niet in Foo Fighters tijdens het Werchterweekend, is wel heel snel in repeat na ‘24
They are the one I’m very sceptical over but feel they need the heavy hitter on the Thursday and hasn’t been anyone announced touring yet that fits the bill (of course that could change by tomorrow)

Kans op Florence + the Machine als naam voor komende week lijkt het meest reëel, met Gorillaz, Fred Again en the XX als outsiders. Ook interessant is of ze dan alleen als 'headliner' wordt aangekondigd (zoals 21 Pilots) of als 'afsluiter' van de dag (zoals the Cure). Het kan ook de co-constructie met 21 Pilots zijn, waarmee we de headliners op zaterdag compleet zouden hebben.

Users who are viewing this thread