Rock Werchter 2026

Met Olivia bedoelde ik vooral dat ze veel online shit hebben gehad van de 'Tis wel Rock Werchter en niet pennezakken rock he' crowd. 2026 lijkt stuk conservatiever te gaan worden.

Maar he, wild cards waar ik best happy van zou worden: Billie, Chappel, Sabrina, Ghost.

Gewoon iets dat nog niet in het gossip circuit zit en dat er de voorbije jaren nog niet gestaan heeft. Ik heb niks tegen gevestigde waarden, maar voor mij mogen er aan de bovenkant toch steeds een paar frisse namen zitten om het spannend te houden.
Dat argument kun je niet rijmen met de namen die je opnoemt. En zoals hierboven gezegd kun je het aantal vorige passages van The Cure, TOP en Gorillaz zo goed als op één hand tellen.

Geese is toch gewoon een Slope band op RW?
Voor mij voelen ze wel ietsjes groter aan dan dat. Ook als je bekijkt naar wie er vorig jaar allemaal op de slope stonden. Joey Valence en Brea zijn dan de enige die op hetzelfde niveau zitten en die hadden ook al wel voor een ietsjes groter publiek kunnen spelen.

Voor mij voelen ze wel ietsjes groter aan dan dat. Ook als je bekijkt naar wie er vorig jaar allemaal op de slope stonden. Joey Valence en Brea zijn dan de enige die op hetzelfde niveau zitten en die hadden ook al wel voor een ietsjes groter publiek kunnen spelen.
Fat Dog, Palaye Royale, High Vis, Skindred zijn toch allemaal namen waarvan ik ze minstens net zo groot als Geese zou achten

Dat argument kun je niet rijmen met de namen die je opnoemt. En zoals hierboven gezegd kun je het aantal vorige passages van The Cure, TOP en Gorillaz zo goed als op één hand tellen.

Hoezo? Ik zeg dat ze kritiek gekregen hebben van de 'Rock Werchter is Rock Werchter crowd' voor Olivia, en dat ik ze dit jaar daarom mss wat conservatiever zie boeken

EN

Dat ik persoonlijk happy zou worden van een Chappel, Sabrina of Billie.

Wat is er niet verenigbaar aan die argumenten? 😅
En ja, je kan die passages op één hand tellen, maar 21 P en Gorillaz hebben de voorbije drie jaar gewoon op die weide staan Co-Headlinen

Nee, niet meer. Je noemt net namen die nu ook niet meer zo snel op de Slope gaan staan. Een High Vis gaat de volgende keer gewoon in de KlubC spelen bijv. Geese zit op de hypetrain, die pakken wel een KlubC spot (of vooruit; afsluitend op Slope?)
Onderschatting van mijn kant dan. Kom er ook niet helemaal in, in die band. Misschien dat dat het is

Waaromzou Download zo ver van te voren aankondigen dat ze op maandag 3 november met nieuws komen? Tegen de tijd dat het zo ver is ben je het al vergeten😂. Of kunnen we dan een grote headliner met nieuwe tour verwachten?

Doen ze volgens mij elk jaar zo, dan komen ze meteen met het halve affiche in een keer

• Leuk
Waarderingen: PJ
Volgende naam Werchter is alvast ook geen verrassing, geen nieuwe naam in de roulatie.
Gezien je in topic DTRH aangeeft dat je Gorillaz in de tweede combo van de zomer verwacht (PKP-Lowlands), is de volgende naam een andere. Dus toch Florence of Lorde zou ik zeggen!? Tenzij het iets kleiner is en richting Pixies of zo gaat.

Dan liever Gorillaz, die zijn toch al een pak minder op de wei gepasseerd. Maar Florence is een betere ticketschuiver denk ik.

Ik volg Gorillaz de laatste jaren minder omdat ik wat ben afgehaakt op hun nieuwe werk. Maar slaat dat eigenlijk nog een beetje aan? Of heeft die band ook langzaam de stap gezet naar 'legacy act' zoals The Killers waar gewoon iedereen komt voor de eerste albums?

Ik volg Gorillaz de laatste jaren minder omdat ik wat ben afgehaakt op hun nieuwe werk. Maar slaat dat eigenlijk nog een beetje aan? Of heeft die band ook langzaam de stap gezet naar 'legacy act' zoals The Killers waar gewoon iedereen komt voor de eerste albums?
Ik heb eerder de indruk dat Gorillaz legacy-act geworden. Echt grote hits zijn er niet meer bijgekomen. Bij The Killers halen meeste singles nog vlot hoogste regionen van De Afrekening, bij Gorillaz is dat ook wat moeilijker. Leuke act, maar ondertussen niet meer zo uitzonderlijk.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Joslittel
Sinds 2010 eigenlijk geen goed album meer gemaakt, al staan er op elk album toch wel altijd een paar lekkere nummers, die meestal op de setlist verschijnen. Festivalshow van anderhalf uur toch eigenlijk wel garantie voor een prima optreden.

Zul je zien dat RW van Lorde, Gorillaz en Florence + The Machine enkel die laatste boekt...

Users who are viewing this thread

• dann
  • Joss