Rock Werchter 2026

Het voelt alsof ze na de risico's met Fender, Kendrick, The Strokes en Olivia nu echt wel aan een hele veilige voorspelbare Werchter aan het sleutelen zijn. Ik loop er voorlopig nog niet warm voor.

Ja, The Cure..oerdegelijk, 21 Pilots, Gorillaz. Stuk voor stuk solide, maar ook zo ontzettend deja vu.

Ik hoop echt zo hard op nog een wild card, want een herhaling van zetten boeit me weinig op dit moment.

Waaromzou Download zo ver van te voren aankondigen dat ze op maandag 3 november met nieuws komen? Tegen de tijd dat het zo ver is ben je het al vergeten😂. Of kunnen we dan een grote headliner met nieuwe tour verwachten?

Laatst bewerkt:
Deleted but this is the updated lineup

GORILLAZ (10/6), LIMP BIZKIT (11/6), BRING ME THE HORIZON (12/6), IRON MAIDEN (14/6)
ELECTRIC CALLBOY, PAPA ROACH, THREE DAYS GRACE ALTER BRIDGE, BABYMETAL, BILMURI, BREAKING BENJAMIN, MEGADETH, NOTHING BUT THIEVES, SOCIAL DISTORTION, THE PRETTY RECKLESS, BASEMENT, BLOOD INCANTATION, DON BROCO, GATECREEPER, JOEY VALENCE & BRAE, LOTTERY WINNERS, MAGNOLIA PARK, MALEVOLENCE, MAMMOTH, MELROSE AVENUE, PRESIDENT, SOFIAN MEDJMEDJ, STATIC-X, THE ROYSTON CLUB, THROWN, UNPEOPLE, VIANOVA, WOHNOUT, YONAKA, ZERO 9:36
Joey Valence & Brae op herhaling voor een treetje hoger? En Electric Callboy mag nou eindelijk wel een x naar Werchter komen

Het voelt alsof ze na de risico's met Fender, Kendrick, The Strokes en Olivia nu echt wel aan een hele veilige voorspelbare Werchter aan het sleutelen zijn. Ik loop er voorlopig nog niet warm voor.

Ja, The Cure..oerdegelijk, 21 Pilots, Gorillaz. Stuk voor stuk solide, maar ook zo ontzettend deja vu.

Ik hoop echt zo hard op nog een wild card, want een herhaling van zetten boeit me weinig op dit moment.
Olivia Rodrigo-dag was nochtans heel erg snel uitverkocht.

Edit: en inderdaad, wat voor wild card acts wil je dan precies?

Laatst bewerkt:

Maar het loopt momenteel ook niet echt over van de wild cards he? De acts die we nu noemen zijn de acts die overal als headliner verschijnen.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Waaromzou Download zo ver van te voren aankondigen dat ze op maandag 3 november met nieuws komen? Tegen de tijd dat het zo ver is ben je het al vergeten😂. Of kunnen we dan een grote headliner met nieuwe tour verwachten?
grote headliner denk ik niet maar mogelijk wel de eerste aankondiging van Ghost, denk dat die download wel gaan headlinen

Deja vu is wel straf gesteld gezien volgend jaar de 2de van Gorillaz wordt en de 3de voor The Cure en TOP in 20 jaar. Maar ik snap je insteek.

Ik hoop dan toch op Mumford en niet op Gorillaz. Maar aangezien ze (geloof ik) nog nergens zijn aangekondigd beschouw ik hen nog niet als ‘in roulatie ‘.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Olivia Rodrigo-dag was nochtans heel erg snel uitverkocht.

Edit: en inderdaad, wat voor wild card acts wil je dan precies?

Met Olivia bedoelde ik vooral dat ze veel online shit hebben gehad van de 'Tis wel Rock Werchter en niet pennezakken rock he' crowd. 2026 lijkt stuk conservatiever te gaan worden.

Maar he, wild cards waar ik best happy van zou worden: Billie, Chappel, Sabrina, Ghost.

Gewoon iets dat nog niet in het gossip circuit zit en dat er de voorbije jaren nog niet gestaan heeft. Ik heb niks tegen gevestigde waarden, maar voor mij mogen er aan de bovenkant toch steeds een paar frisse namen zitten om het spannend te houden.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Vrees dan dat M&S komt, maar vind ik niet sterk genoeg voor een dag alleen te dragen dus zou ik helaas niet warm van worden…
Die hebben nog geen tourdata aangekondigd, idem voor Fred. Gorillaz of Florence is het meest evidente.

Het hoeft ook niet per se een act voor do/vr te zijn. De verkoop begint pas in november, dus de volgorde van aankondigen maakt alsnog weinig uit.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe

Users who are viewing this thread