Pukkelpop 2026

Goh, je hebt daar Jeroen Soete die roept dat festivals nu helemaal onbetaalbaar dreigen te worden. Alsof ze plots 25 euro extra bij de dagtickets gaan gooien omdat het LN geworden is.
En ondanks LN hier veel te zeggen heeft, zijn onze festivals goedkoper dan onze buurlanden.

Ja het feit dan Livenation langzamerhand een volledige monopolie begint te krijgen in de live muziekindustrie zal vast geen invloed hebben op de prijzen in de lange termijn.

laten we met z'n allen doen alsof er niets aan de hand is en dan over een paar jaar gaan zeiken dat Livenation kan doen wat ze willen omdat er geen concurrentie meer is, waar uiteindelijk natuurlijk de consument de dupe van is
Een monopolist leeft niet enkel van (te) hoge prijzen maar ook van een slecht aanbod en slechte diensten. De mensen kunnen niet ergens anders heen. Ben niet alleen benieuwd naar ticketprijzen PKP maar ook naar hoe het DNA van PKP met zijn ruim divers aanbod en comfortabele setting gaat veranderen.

En ondanks LN hier veel te zeggen heeft, zijn onze festivals goedkoper dan onze buurlanden.
LOL:) Werchter the Cure zal wel bijna 150 Euro worden voor een dagticket. Voor 200 Euro heb ik net drie dagen Rock En Seine met Nick Cave op vrijdag en The Cure op zondag.

• Haha
Waarderingen: Bwoite
LOL:) Werchter the Cure zal wel bijna 150 Euro worden voor een dagticket. Voor 200 Euro heb ik net drie dagen Rock En Seine met Nick Cave op vrijdag en The Cure op zondag.
Ik ken Rock en Seine niet. Heb je daar een even stevig dagprogramma als op RW?

Dat is appels met peren vergelijken. Op Rock En Seine krijg je 15-18 acts per dag, waarvan 1/3 kleine bandjes die op Werchter ergens op de Slope of vroeg vroeg in KlubC zouden staan. Over het algemeen hebben ze daar wel leuke lineups, maar prijs/kwaliteit zit je niet beter of slechter dan op de Belgische majors. Idem voor een Cabaret Vert, dat zijn gewoon 2-3 (middel)grote namen per dag, aangevuld met een heleboel acts die op RW/PKP ergens op de zijpodia weggemoffeld worden.

Gaan ze op Werchter ook zeker niet doen natuurlijk. Denk dat ze op Pukkelpop misschien zelfs iets beter staan dan Werchter
Kan ook Lokerse feesten worden. Einde juli speelt Gorillaz in Itallie en een paar weken later in Scandinavie. Lokeren zou een mooie tussenstop zijn.

Dat is appels met peren vergelijken. Op Rock En Seine krijg je 15-18 acts per dag, waarvan 1/3 kleine bandjes die op Werchter ergens op de Slope of vroeg vroeg in KlubC zouden staan. Over het algemeen hebben ze daar wel leuke lineups, maar prijs/kwaliteit zit je niet beter of slechter dan op de Belgische majors. Idem voor een Cabaret Vert, dat zijn gewoon 2-3 (middel)grote namen per dag, aangevuld met een heleboel acts die op RW/PKP ergens op de zijpodia weggemoffeld worden.
Bij Cabaret Vert heb je ook dagen dat er relatief veel 'franse namen' op de affiche staan maar als je het programma goed bekijkt zie je altijd wel een dag waar je enkele sterke internationale kleppers hebt voor een prikje. Bv dit jaar op de laatste dag Kneecap, Wet Leg, The Last Dinner Party, IDLES en Vampire Weekend naast de headliner Will Smith. Rock en Seine heeft bijna uitsluitend internationale namen en is vergelijkbaar met PKP maar met minder kleine acts.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
zal 2026 het jaar zijn dat kendrick lamar nog eens terug komt naar pukkelpop want het is al van 2018 geleden dat hij er stond of is dit (al) uitgesloten wat denken jullie? voor zover ik kan vinden zijn er nog geen tour datums bekend voor volgend jaar.

edit: even opgezocht en blijkbaar stond hij er in 2013 voor het eerst, dacht dat 2018 de eerste en enige keer was maar niet dus zo blijkt.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Behalve Franse festivals type Rock en Seine. LN heeft in elk belangrijk europees land wel iets te zeggen.
Frankrijk Rock en Seine is afgerond de helft van de dagprijs van Rock Werchter als je een driedaagse kaart koopt. Dit voor dezelfde headliner en enkele subtoppers. Franse festivals zijn veel goedkoper, Nederlandse festivals iets duurder.

Behalve Franse festivals type Rock en Seine. LN heeft in elk belangrijk europees land wel iets te zeggen.

Frankrijk Rock en Seine is afgerond de helft van de dagprijs van Rock Werchter als je een driedaagse kaart koopt. Dit voor dezelfde headliner en enkele subtoppers. Franse festivals zijn veel goedkoper, Nederlandse festivals iets duurder.
Rock en Seine kun je volgens mij niet vergelijken met Rock Werchter. Die eerste heeft op het eerste gezicht toch een pak meer kleinere namen dan RW of Pukkelpop gemiddeld heeft.

zal 2026 het jaar zijn dat kendrick lamar nog eens terug komt naar pukkelpop want het is al van 2018 geleden dat hij er stond of is dit (al) uitgesloten wat denken jullie? voor zover ik kan vinden zijn er nog geen tour datums bekend voor volgend jaar.

edit: even opgezocht en blijkbaar stond hij er in 2013 voor het eerst, dacht dat 2018 de eerste en enige keer was maar niet dus zo blijkt.
Die is te groot denk ik.

Ja, maar het dagprogramma is zwakker en zowel eten als drinken is er nog een stukje duurder (5€ voor slecht bier).

Een voorzichtig gokje van 2 headliners main voor komende zomer waar ik quasi zeker van ben dat ze er zullen staan.

👉 Tyler, the creator: de week na pkp staat hij op al points east festival in Londen. Dicht bij België dus eerst kiewit en dan de week erna in Londen zie ik hem nog doen want de kans is groot dat hij ook andere festivals in Europa zal doen. En het is een ideale pkp-headliner.
👉 Florence + the machine: eigenlijk puur en alleen een zeer sterk buikgevoel + ik verwacht wel dat ze op een festival in Belgie zal staan als ze festivals doet volgend jaar. En dan is pkp het meest logische want ze heeft nog altijd iets goed te maken voor haar afzegging van 2023.

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: jimmywe
Gorillaz kan ook wel werken op Pukkelpop denk ik, maar die gaan geen volle wei trekken.
De populariteit van Gorillaz bij Gen Z niet onderschatten, die zijn bij die generatie aan een opmars bezig. Trekken op Pukkelpop minstens een even volle/lege wei als QOTSA.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een overzicht van alle artiesten die genoemd worden op dit forum voor pukkelpop. Omdat het heel veel pagina’s zijn, is het bijna niet te doen om alles handmatig te verzamelen 😅.

Zou iemand me kunnen helpen door een lijst te maken van de artiesten die hier genoemd worden, of misschien tips geven hoe ik dit makkelijker kan doen?

Alvast heel erg bedankt! 🙏

Users who are viewing this thread