Rock Werchter 2026

Even met de roze bril: ruim 6 weken tot de voorverkoop begint hebben ze nodig om alle headliners en co-headliners (en nog een drop extra namen) netjes te kunnen aankondigen. Altijd een goed teken als ze veel namen afzonderlijk bekend willen maken.

Even met de roze bril: ruim 6 weken tot de voorverkoop begint hebben ze nodig om alle headliners en co-headliners (en nog een drop extra namen) netjes te kunnen aankondigen. Altijd een goed teken als ze veel namen afzonderlijk bekend willen maken.
Kan evengoed te maken hebben met een grote naam die kort ervoor tour lost en die ze sowieso aangekondigd willen hebben voor de verkoop. Het is duidelijk dat The Cure alle data er zo snel mogelijk uit wil. Voor hetzelfde geld krijgen we op enkele weken tijd vier à vijf topacts om dan twee weken niets te hebben tot kort voor ticketverkoop.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
I thought the same that maybe they’ll want to make more individual announcements this time hence the earlier announcement this year.

Kan evengoed te maken hebben met een grote naam die kort ervoor tour lost en die ze sowieso aangekondigd willen hebben voor de verkoop. Het is duidelijk dat The Cure alle data er zo snel mogelijk uit wil. Voor hetzelfde geld krijgen we op enkele weken tijd vier à vijf topacts om dan twee weken niets te hebben tot kort voor ticketverkoop.
Dan vullen ze dat gat wel op met een pakketje kleinere namen. Ze gaan geen week zonder aankondiging laten, behalve dan de vakantie week eventueel

Ik mag toch hopen dat ze The XX niet gaan laten verzuipen in het daglicht vlak voor The Cure..

Met The XX, Gorillaz en Fred Again heb je nog drie verwachte namen die eigenlijk zouden moeten afsluiten. Kan me niet inbeelden dat die er alledrie nog zullen staan (of toch op die positie), zeker als er bv. nog een Sabrina Carpenter bij komt. The XX zie ik op zich nog als voorlaatste komen. Andere niet.

Ik zie ze nog wel een week volledig aan Graspop laten.
Ja, neem aan dat graspop ook wel zal aankondigen voor de ticketverkoop van werchter start.

Vorige jaren hebben ze ook wel regelmatig in dezelfde week aangekondigd. Werchter nu dan een keer op dinsdag, maar dacht toch veel aankondigingen op woensdagen en vrijdagen, terwijl Graspop sinds corona veel op maandag en donderdag heeft gedaan (maar ook wel eens de woensdag en zelfs een keer op dezelfde dag als Graspop).

Ik vermoed nu gewoon deze week nog wel een naam en volgende week ook volledig voor RW en dan de week voor de herfstvakantie een begin van Graspop nog samen met RW in die week. November de rest door elkaar.

• Leuk
Waarderingen: JP5
The Cure, harstikke blij mee. Volgens mij stond in de aankondiging van Olivia Rodrigo ook dat ze het festival afsloot waarna later nog de extra aankondiging kwam. Zie er nog wel gewoon een dj-set achteraan komen.

Dat was toch iets eenmaligs, puur en alleen voor die verjaardag?

The Cure zal wel gewoon afsluiten neem ik aan.
Zoiets unieks als dit jaar zal het niet zijn maar met die complete euforie heeft ze wellicht wel aan het denken gezet. Was fantastische reclame voor je festival.

Al een eerste fijne naam, had ze wel in het slot voor de headliner verwacht. Was in het verleden ook altijd zo en ik voel nu niet dat die veel populairder geworden zijn.

Maar wel tevreden dat ze komen!

Users who are viewing this thread