Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Pommelien daarentegen. Oprecht een goede plaat.

Pommelien > Taylor

Met wat afstand

Dit.
Blij dat Authentiek eindelijk uit is. Hoogtepunt van de plaat.
Oke oke oke, geluisterd. Tweede keer nu aan. Best lekker, veel ook. Nummers als Authentiek, koning minimaliseren en Doen of Zijn steken er wel bovenuit. Nog wat leuke meezingers, prima. Maar met nummers als Het Midden en Bel Me Als Je Thuis Bent (en ook wel een beetje Tegenwordige Tijd) haak ik wel echt af. Kan ik echt niet aanhoren

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Oke oke oke, geluisterd. Tweede keer nu aan. Best lekker, veel ook. Nummers als Authentiek, koning minimaliseren en Doen of Zijn steken er wel bovenuit. Nog wat leuke meezingers, prima. Maar met nummers als Het Midden en Bel Me Als Je Thuis Bent (en ook wel een beetje Tegenwordige Tijd) haak ik wel echt af. Kan ik echt niet aanhoren
Eens hoor, het zijn net die Q Music/Sky Radio songs die haar toch ook net een beetje MEAU/Hannah Mae (die zelfs meedoet) meegeven. Totaal niet mijn ding, maar de grote massa loopt er weg mee.

Deel 1 van deze week:

Adult Leisure – The Things You Don’t Know Yet [indierock]
Een vierkoppige band uit Bristol. Ze stonden onder meer op Vestrock in Hulst en Supersonic Festival in Parijs. Dit is hun debuutalbum. Het klinkt wel aardig, maar is niet heel speciaal. Indierock in het hoekje van Eades, The Youth Play en Mên An Tol. Mij te voorzichtig en te weinig uitspattingen.
Favoriete nummer: ‘Kiss Me Like You Miss Her’.

AFI – Silver Bleeds the Black Sun… [altrock]
Een Amerikaanse rockband uit Ukiah, Californië. A Fire Inside (AFI) rockt al sinds 1991. Ik ken ze van die tijd en dat was toen nog hardcore punk. Daarna ben ik ze uit het oog verloren. De band heeft talloze albums uitgebracht en hebben ergens een keerpunt doorgemaakt. Deze nieuwe plaat is rock met een heel hoog gehalte aan gothic en new wave-invloeden. Dat is niet verkeerd en op zijn tijd best aangenaam.
Favoriete nummers: ‘The Bird Of Prey’, ’Blasphemy & Excess’, ‘Ash Speck In A Green Eye’ en ‘Marguerite’.

Agriculture – The Spiritual Sound [blackgaze, post-metal]
Teringherrie uit Los Angeles. Een nog relatief nieuwe band. Ik zag ze in april nog in het voorprogramma van Chat Pile in Trix. En daar vond ik ze geweldig. Dit is hun tweede album en deze staat als een huis. Sjezus, wat een plaat! Er wordt gezegd: voor fans van Deafheaven. Waarschijnlijk vanwege het gekrijs van de zanger. Maar persoonlijk vind ik Agriculture beter en harder.
Favoriete nummers: ‘My Garden’, ‘Micah (5:15am)’, ‘The Weight’, ‘Bodhidharma’ en ‘The Reply’.

Ash - Ad Astra [indierock, britpop]
Een band uit Downpatrick. In de beginjaren werd het getypeerd als britpop, maar nu ook wel meer indie, punk, grunge en rock. Ze zijn ‘natuurlijk’ bekend van ‘1977’ en ‘Free All Angels’. Ik heb ze sinds 2004 3x live gezien (laatste keer in 2023) en ze rocken nog steeds prima. Dit album bevat naast het typische Ash-geluid ook wel wat stevigere nummers. Een prima album.
Favoriete nummers: ‘Which One Do You Want?’, ‘Give Me Back My World’, ‘Jump In The Line’ en ‘Dehumanised’.

Balancing Act - Who've You Come As? (Part 1) [indierock]
De redelijk nieuwe indieband Balancing Act werd in 2022 in Londen opgericht. Ze staan bekend om hun mix van intieme pop en wat meer bombastische geluiden en hun energieke liveshows. Dit is hun full album debuut (7 nummers, 23 minuten). Het is niet heel bijzonder en gaat met de laatste twee nummers een beetje als een nachtkaars uit.
Favoriete nummers: ‘Talks A Lot’, ‘Scar’ en ‘Mr Handsome’.

Beauty School - From Now On [altrock, emorock]
Een vijfkoppige band uit de UK die emo-geïnspireerde alternatieve rock maakt met af en toe heerlijke emotionele uithalen. Lees: screams. Hun debuutalbum Happiness verscheen in 2022. Dit is dus hun tweede album. Ik vind het een prima plaat. Sterker nog: ik vind dit een heerlijke plaat!
Favoriete nummers: ‘Seeds For The Roses’, ‘When I’m Feeling Down’, ‘Reaper’ en ‘Cowboy Milk’.

Back Teeth - Ultimate Worrier [punkrock]
De verschillende leden van Back Teeth wonen op verschillende locaties in de Midlands, van Birmingham tot Stratford. Alle leden van Back Teeth zijn ex-leden van bands waar niemand ooit van gehoord heeft, maar hebben een rijke traditie van Britse DIY-punkrock. Dit is hun debuut album. Best aardig, niet top.
Favoriete nummers: ‘First We Crack The Shells’ en ‘New Ghosts’.

Bloodred Hourglass - We Should Be Buried Like This [melodic metalcore]
Een Finse melodieuze metalband uit Mikkeli, opgericht in 2005. Normaal sla ik dit over, maar dit 7e studioalbum van deze mannen kan mij best bekoren.
Favoriete nummers: ‘The Crown Is Permanent’, ‘We Should Be Buried Like This’, ‘God Has Favourites’ en ‘Shun The Limelight’.

Cal in Red – The Days (EP) [shoegaze, indierock]
Een Amerikaans indiepop/rockproject, opgericht door de broers Connor en Kendall Wright. De band is vernoemd naar hun jongste broer Cal, die ooit een bijzondere fascinatie had voor rode T-shirts. De band werd opgericht in de zomer van 2019. De muziek is dromerig en zomers en gitaargedreven. Redelijke plaat.
Favoriete nummers: ‘The Days’ en ‘Smile, You’re Here’.

Cheap Perfume – Don’t Care. Didn’t Ask. [punkrock]
De punkband Cheap Perfume, opgericht in 2015 in Colorado, staat bekend om haar feministische punkmuziek met ‘riot grrrl’-invloeden. Dit is hun 3e album en de eerste sinds 2019. Het is geen verkeerd album en het punkt heerlijk. Ik denk wel voor fans van Lambrini Girls.
Favoriete nummers: ‘Probably It’s Capitalism’, ‘Woke Mind Virus’, ‘No Men’ en ‘I Get Wet’.

Croix Noire – Jestem [new wave, postpunk]
100% D.I.Y.-band uit Olesnica, Polen. Dit is hun 4e album en de 2e dit jaar (!). Ik moet zeggen, ondanks de taal, klinkt het best aantrekkelijk. Geen moeilijke new-wave of postpunk, maar wel donker. Lekker (bas)gitaarwerk, drums en een donkere stem van zanger Pierwszy. Ik vind dit best een aardige plaat.
Favoriete nummers: ‘Jestem’, ‘Moje Wczoraj’, ‘Miasto Nad Olchowym Potokiem’ en ‘Nie Szukaj Mnie’.

Deaf Havana – We’re Never Getting Out [altrock]
Een Britse alternatieve rockband uit Hunstanton en King's Lynn in Norfolk. De band werd in 2005 opgericht. Dit is hun 7e studioalbum en het klinkt zeker niet onaardig, maar ook weer niet heel spannend. Voor fans van o.a. Young Guns en There For Tomorrow.
Favoriete nummers: ‘Carousel’, ‘Break’ en ‘We’re Never Getting Out’.

Glean - Worlds Apart [melodic hardcore, emo]
Een band uit San Diego, opgericht in 2019. Ze halen hun invloed uit bands als Drive Like Jehu, Blink-182 en Heroin. Dit is hun ‘full album’ debuut met 6 nummers. De namen van invloed beloven veel, maar dat maken ze op dit album slechts deels waar.
Favoriete nummers: ‘Vacant’, ‘No One’ en ‘Exit Wound’.

Glimmer – Get Weak [indierock, shoegaze]
Viermansband uit New York. In hun muziek maken ze gebruik van zware, fuzz-gedreven gitaren en lome zang. Een mooie combi van grunge, shoegaze en college rock. Ook al een full album debuut en ik vind deze meer dan prima. Voor fans van Narrow Head en Superheaven.
Favoriete nummers: ‘To Believe’, ‘Sorrow Again’, ‘This Good’, ‘Slow Saturday’ en ‘Been Down’.

Gorycz – Zasypia [post-black metal, post-rock]
Een Poolse post-black metal / avantgarde / sludge / post-rock band, opgericht in 2016 in Olsztyn. De band staat bekend om zijn onconventionele riffs, grooves, polyritmes en poëtische teksten. Al kan ik daar natuurlijk geen ruk van verstaan. Dit is hun derde album. Ik vind het niet perse mooi, maar aan de andere kant heeft dat donkere en aparte gezang/ingehouden geschreeuw wel wat. Muzikaal is het prima.
Favoriete nummers: ‘Kocha’, ‘Tańczy’ en ‘Milczy’.

Gully Boys – Gully Boys [punkrock]
Een band uit Minneapolis opgericht in 2016. Ze maken punkrock, grunge geïnspireerd door o.a. Hole en No Doubt. Dit is hun tweede album en het klinkt eigenlijk best prettig.
Favoriete nummers: ‘TTML’, ‘Mother’, ‘Bad Day’ en ‘Gimme A Second’.

Hammydown - Former You [indierock]
Abbie Morin a.k.a. Hammydown is een zanger-gitariste uit Burlington. Dit is haar debuutplaat en zij noemt het zelf haar homoplaat over transgender zijn. Verwacht kleurrijke teksten, popmelodieën en een jaren 90 grungegitaar. Voor liefhebbers van Cherry Glazerr.
Favoriete nummers: ‘Outside’, ‘The Storm’, ‘Meltdown’ en ‘Swerve’.

Idlewild – Idlewild [indierock, altrock]
Een Schotse band uit Edinburgh, opgericht in 1995. Dit is alweer hun 10e studioalbum. De vorige 9 ken ik niet, want zoals zoveel bands is deze ook langs mij heen gegaan. Andere keuzes? Andere smaakontwikkeling/historie? Hoe dan ook, mijn smaak is iets breder dan het was en dat betekent dat ik ook een dergelijk album kan waarderen.
Favoriete nummers: ‘Stay Out Of Place’, ‘Make It Happen’, ‘Writers Of The Present Time’ en ‘End With Sunrise’.

Khan - That Fair and Warlike Form // Return To Dust [progrock]
Band uit Melbourne. Ze mixen wazige psychedelica en zware stonerriffs met een voorliefde voor progressieve ritmes en bijna klaagzangachtige, industriële climaxen. Dit album bevat 2 nummers van elk zo’n 23 minuten. Ik kan hier wel van genieten.
Favoriete nummers: ‘That Fair and Warlike Form’ en ‘Return To Dust’.

LEAP – Entropy [indierock]
Een Britse indierockband opgericht door Jack Balfour Scott, die bekend staat om hun energieke live-optredens en het combineren van indie, grunge en zware beats. Ze maken een mix van donkere, bombastische rock en een flinke dosis elektronica. Dit is hun debuutalbum en deze mag er absoluut wezen. Mogelijk voor fans van Royal Blood, Foals en Nothing But Thieves.
Favoriete nummers: ‘Over & Out’, ‘Waste Your Love’, ‘Do Or Die’, ‘Energies’ en ‘Eclipse’.

Lovejoy – One Simple Trick [indierock]
Een Engelse rockband uit Brighton. De band werd in 2021 opgericht. Na een aantal EP’s is dit hun eerste full album. En deze staat vol met catchy indierocksongs. Voordat deze aan eenieders aandacht ontsnapt: dit is wel een indierockplaat hoor! Wat een ontiegelijk goed debuut.
Favoriete nummers: ‘Baptism’, ‘Pay & Display’, ‘With Rob As My Witness’, ‘Foxholes’, ‘Deathbox’ en ‘Scoundrels’.

Mayday Parade – Sad [poppunk, altrock, emo]
Een rockband uit Tallahassee, gevormd in de winter van 2005. Dit is hun 8e studioalbum. Voor een band als Mayday Parade vind ik 8 nummers in 28 minuten voor een full album eerlijk gezegd te weinig. Verder is het wel een aardig album, maar niet super bijzonder.
Favoriete nummers: ‘It’s Not All Bad’, ‘Under My Sweater’ en ‘In Every Way, Shape Or Form’.

Er zitten een aantal prima platen in deze lijst, maar mijn favorieten zijn: Agriculture – The Spiritual Sound en Lovejoy – One Simple Trick

Nieuwe Cranial, 'Structures', blijkbaar ook uit vandaag. Heerlijk lomp en zwaar. 4 nummers, bijna 45 minuten in totaal.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Ik laat me dan toch meenemen in de nieuwsgierigheid hier op het forum richting het nieuwe album van Pommelien. Ben je klaar doet me zelfs wat aan Biffy Clyro denken, maar ben ik toch na een nummertje eigenlijk wel al klaar mee. Daarna even met Orbit Culture de andere kant van het spectrum opgezocht, maar dit kon me ook niet helemaal vasthouden.
Tot slot bij Opt opt, de nieuwe van Snõõper, uitgekomen. En dat was blijkbaar precies wat ik nodig had.

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai

Was bij ‘t vorige album toch ook wel zo. Paar knappe nummers maar over de hele linie kan ik er zelf niet al te lang naar luisteren.

Heeft er ook wel mee te maken dat ik me op een gegeven moment wat erger aan sommige wat pretentieuze of moraliserende tekstregels. Stapels andere artiesten brengen dat ook met zich mee, ook m’n lievelingsartiesten. Maar dat is het effect van de Nederlandse taal: daarbij ben ik me toch een stuk bewuster van wat me verteld wordt. Idem bij een Froukje of Eefje de Visser, al heeft dat voor mij een iets langere houdbaarheidsdatum.

Khan - That Fair and Warlike Form

Fantastische tip Lawaaipapegaai! Heerlijke combi van prog, psychedelica en ook wat postrock.
Die Khan plaat is inderdaad een voltreffer, ze zijn overigens ook zeer goed live heb ik dit jaar mogen ondervinden op Dunk!.
De zanger/gitarist en de drummer van Khan zitten ook in de post metal/rock band Treebeard en die waren ook er goed toen ik ze zag.

En deel 2 van deze week:

Nothing Wrong - Healing Words (EP) [punkrock, emo]
Een band uit Philadelphia. Na hun debuutalbum in 2019 is het even wat stil gebleven rond deze band. Nu komen ze dan met een EP. Ik vind het een prima punkrock-plaat. Het rockt lekker en de zanger heeft een zeer aangename stem.
Favoriete nummers: ‘Exhausted’ en ‘Stage Envy’.

Post Heaven - The Space That's in Between (EP) [post-hardcore, metalcore]
Ook al uit Melbourne. Ontstaan in 2023 rondom de zangers met een enorme strot, Yasmin de Laine. Dit is hun 2e EP en wat is dit heerlijk!
Favoriete nummers: ‘End Alone’, ‘Basic Fault’, ‘Exit Wound’ en ‘Hesitation Lover’.

Prewn – System [indierock]
Prewn is Izzy Hagerup en ze komt uit Northampton, USA. Dit is het tweede album. Het is aparte indierock met een vleugje aan psychedelische invloeden. Ze heeft wel een heel aangename stem. Een prima album dit en zeker geen standaardwerkje.
Favoriete nummers: ‘Commotion’, ‘My Side’, ‘Dirty Dog’ en ‘Cavity’.

Projector – Contempt [postpunk, indierock, noise]
Een driekoppige band uit Brighton. Ik heb op Sniester gezien en het is een prima band. Bij mij vooral blijven hangen vanwege het nummer ‘Tastes Like Sarah’. Nu dan hun tweede album. Dit album start ijzersterk, maar na ‘Migraine’ kakt het eventjes wat in. Maar vanaf ‘Sucking On My Own Dick’ gaat het weer los. Al met al een van de topplaten deze week. Gelijk ook maar even een ticket gekocht voor hun gig in Rotown.
Favoriete nummers: ‘The Sham! The Sham! The Sham!’, ‘It Surely Has Been Hell’, ‘Migraine’, ‘Hope Springs Eternal’, ‘Communion’ en ‘Happy To Be Here’.

Pynch – Beautiful Noise [indierock]
Pynch is een Londense indierock band die bekend staat om hun zelfgeproduceerde muziek. De band omschrijft zichzelf als een DIY indie-act met een mix van verschillende stijlen. Dit is hun tweede album en dit is ook alweer zo’n prima indierockplaat.
Favoriete nummers: ‘Hanging On A Bassline’, ‘The Supermarket’, ‘Microwave Rhapsody’ en ‘Beautiful Noise’.

Rainwater - Yesturday & Tamarlow [indierock]
Band afkomstig uit Seattle. Ze maken wat dromerige indierock. Instrumentaal gaat het verschillende kanten op. Van intieme toetsen en rustige pedal steel-gitaren tot luidruchtig gitaargeweld. Dit vind ik dan weer geen spannend album.
Favoriete nummers: ‘Baby’s Allright’ en ‘Visiting’.

Rocket – R Is for Rocket [indierock, shoegaze]
Een rockband uit Los Angeles, bestaande uit Alithea Tuttle (zang), Baron Rinzler (gitaar), Cooper Ladomade (drums) en Desi Scaglione (gitaar). Hun muziek wordt omschreven als een mengeling van indierock, shoegaze en grunge met een nostalgisch geluid, vergelijkbaar met bands als The Smashing Pumpkins en Sonic Youth. Dit is hun debuutalbum en deze kan mij zeker bekoren. Zin in hun gig.
Favoriete nummers: ‘The Choice’, ‘Crossing Fingers’, ‘Another Second Chance’, ‘Crazy’ en ‘Wide Awake’. ‘R is For Rocket’ is trouwens een geweldig einde van dit album en zou het bij hun gig ook zijn.

Rosegate Ave - Ephemeral Bloom [grunge, shoegaze]
Een driemansband uit Noord-Californië, opgericht in 2023. Dit is hun debuutalbum en het klinkt heel erg lekker. Stevig (bas)gitaar- en drumwerk met wat luie zang. Een soort van grungy shoegaze. Prima plaat.
Favoriete nummers: ‘Hallways’, ‘Deemed’, ‘Eating Lunch Alone’ en ‘Entwined’

Salvana – Reversia [shoegaze]
Een shoegaze- en alternatieve rockband uit Barcelona, opgericht in 2022. Dit is hun debuutalbum, die ‘bol’ staat van heerlijk harde shoegaze met elementen van post-rock. Met recht een heel heerlijke plaat.
Favoriete nummers: ‘Letargo’, ‘Espiral’, ‘Kaonashi’, ‘Alas Rotas’, ‘Aguazul’ en ‘Brumas’.

Snööper – Worldwide [punkrock, eggpunk]
Een Amerikaanse punkrockband, opgericht in Nashville, opgericht in 2020. Ze zijn niet al te serieus. Ze staan bekend om hun grote papier-maché poppen op hun shows, inclusief hun mascotte, een grote groene kever. Dit is hun tweede album en het punkt wel erg aangenaam. Erg lekker album.
Favoriete nummers: ‘Opt Out’, ‘Company Car’, ‘Worldwide’, ‘Guard Dog’, ‘Star 6 9’ ‘Blockhead’ en ‘Relay’.

Social Cinema – Don’t Get Lost [indierock]
Een band uit Kansas en Nebraska. De band staat bekend om hun dynamische liveshows, die mix hebben van dansbare punkspirit en rockspektakel. Dit is hun debuutalbum en deze bevat sprankelende gitaarlijnen, strakke ritmes en soepele zang. Ik vind het een prima plaat.
Favoriete nummers: ‘Human Development’, ‘But You Wouldn’t Know’, ‘It’s Only Weed’ en ‘Melt Away’.

Sooks - Taste the Leather (EP) [garagepunk]
Een female-fronted band uit Perth. Ze maken nogal hysterische aussie-punk. Op dit album krijg je ook daadwerkelijk echt wat aussie-punk belooft. En dat 7 korte nummers lang. 13 minuten en 24 seconden aan luisterplezier.
Favoriete nummers: ‘Dancing On The Blade’, ‘Ta, Riff’ en ‘Blowhard’.

Stay Inside – Lunger [indierock]
Een band uit New York. Ze spelen indierock met emo-invloeden. Dit is hun derde album. Af en toe is het best apart met rare riedeltjes en geluidjes. Het is een redelijke plaat, maar niet heel speciaal.
Favoriete nummers: ‘Monsieur Hawkweed’ en ‘Ain’t That A Daisy?’.

Strawberry Hospital – Grimremedy [trancecore, blackgaze]
Neptune Gomez is de naam achter Strawberry Hospital, een eenmansband uit Fort Worth. Strawberry Hospital gebruikt de elektronische elementen van trancecore gecombineerd met de dreunende riffs en harde kreten van black metal. En ik moet zeggen dat dat prima klinkt.
Favoriete nummers: ‘Pygmalion’, ‘Songbird’ en ‘Blissflicker’.

Summer 2000 - Blue Meringue [shoegaze, indierock, midwest-emo]
Summer 2000 is een project van Jacob West uit Orem, Utah. Hij beschrijft de muziek als een doe-het-zelf-metaproject vol nostalgie naar emo-videogames. Dat is een hele mond vol en klinkt heel spannend. Maar dat is het album niet. Daarbij is ook de zang nogal wankel.
Favoriete nummer: ‘A Bridge To Where You Began’.

teethin – Greed Between The Lines (EP) [punk, noise]
Uit Wales. De band combineert de rauwe energie van punk met de puls van elektronische en dancepunk. Dit is wel een heel fijne EP. Als ik het al ergens mee kan vergelijken, dan komen bands als testplan en misschien een beetje Chalk in mij op. Ze staan op Left Of The Dial.
Favoriete nummers: ‘Throwin Shapes’, ‘My Generation’ en ‘Broke The Light’.

The Penske File – Reprieve [punkrock]
Een punkrockband uit Burlington, Ontario, bestaande uit jeugdvrienden James Hall, Travis Miles en Alexander Standen. Het nieuwe album is een mix van punkrock en emo. Wel een beetje 13 in een dozijn dit.
Favoriete nummers: ‘Almost Young’, ‘Black T Shirts, Bad Habits’ en ‘Big Love’.

The Red Jumpsuit Apparatus – X’s For Eyes [altrock, poppunk, emocore]
Een Amerikaanse rockband die in 2003 werd opgericht in Middleburg. Dit is hun 6e studioalbum en de eerste sinds 2018. Volgens recensenten is dit een gedurfde en vernieuwende voortzetting van een band die al 2 decennia bestaat. De muziek gaat van cleane harmonieën en subtiele gitaarlijnen naar scherpe, zware gitaarrifs en drums. Dat alles in combinatie met de fijne stem van Ronnie Winter. Ik vind dit een erg goede plaat.
Favoriete nummers: ‘Always The King’, ‘X’s For Eyes’, ‘Getting By’ en ‘Worth It’.

Thrice – Horizons/West [post-hardcore]
Een posthardcoreband uit Irvine, ontstaan in 1997. Het nieuwe album gaat in principe samen met Horizons/East uit 2021. Het album combineert filmische postrocktexturen, complexe ritmes en de rauwe urgentie van het vroegere werk. Lees: The Artist in The Ambulance. Dat blijf ik trouwens het beste album van deze band vinden. Maar dit nieuwe album is zeker niet verkeerd. Ik heb ze dit jaar nog op Jera gezien en voor het eerst in 2003 op Pukkelpop. Ze blijven gewoon goed.
Favoriete nummers: ‘Blackout’, ‘Albatross’, ‘The Dark Glow’ en ‘Crooked Shadows’.

Today Is the Day - Never Give In [experimenteel, post-hardcore]
Een Amerikaanse noiserock- en experimentele metalband, oorspronkelijk opgericht in Nashville in 1992. Het diverse geluid van de band combineert invloeden uit onder andere noise, avant-garde metal, grindcore, posthardcore en alternatieve rock. Dit is alweer hun 12e studioalbum en het klinkt redelijk duister en heel erg apart en experimenteel met zelfs af en toe blaasinstrumenten er doorheen. Ik vind dit wel een hele fijne plaat.
Favoriete nummers: ‘I Got Nothin’, ‘Intentional Psychological Warfare’, ‘Secret Police’ en ‘The Choice Is Yours’.

Totorro - Sofa So Good [post-rock]
Een band uit Rennes. Ze maken instrumentale muziek die ergens zit tussen nerveuze punkrock en koppige melodietjes die blijven hangen. Dit is hun vierde album en dat klinkt heel erg aangenaam. Sterker nog: het is ontzettend goed.
Favoriete nummers: ‘Bang Bang’, ‘Destiny’s Chives’, ‘Sensation IRL’, ‘Bernard Guez’, ‘Bonnet Free Jazz’ en ‘Smile Paste’.

Upchuck – I’m Nice Now [punkrock]
Een punkrockband uit Atlanta, geformeerd in 2018, met een geluid dat elementen van garage, hardcore en oncontroleerbare chaos bevat. Ze staan bekend om hun energieke, luidruchtige en eerlijke live-optredens. Dit is hun derde album. Zangeres Kaila "KT" Thompson heeft een prima strot. Dit ook maar vergelijken met Lambrini Girls?
Favoriete nummers: ‘Plastic’, ‘Pressure’, ‘Forgotten Token’ en ‘Lost One’.

Why Bother? - Case Studies [postpunk, garagepunk]
Een band uit Mason City. Ze maken een unieke vorm van synthpunk, een mix van postpunk en synthwave met teksten die vaak mysterieus, grimmig of zelfs paranoïde zijn. En deze mix klinkt wel heel erg lekker. Een meer dan prima plaat.
Favoriete nummers: ‘Helen’s Father (Has No Heart)’, ‘I Take Back’, Feeding The Birds’, ‘Still Remain / Back In Sleep Paralysis’ en ‘Galaxy Eyes’.

Wind Walkers - I Don't Belong Here (EP) [metalcore, post-hardcore]
Afkomstig uit de bruisende muziekscene van centraal Massachusetts. Ze noemen dit een mix van post-hardcore en alternatieve metal. Dat is het natuurlijk ook wel, maar ik vind alles wat te clean, te vlak en misschien zelfs wel te obligaat klinken.
Favoriete nummers: ‘Sink Into Me’ en ‘Silk & Static’.

Ook hier zitten weer leuke albums tussen. Mijn favorieten: Projector – Contempt en Today Is the Day - Never Give In

deze ontsnapte vorige vrijdag uit de lijstjes:

Rest Up - Real Sensations (Art-Rock, Noise Rock, Post-Punk with a little Shoegaze)
(recorded with Daniel Fox of Gilla Band)
Bedankt voor deze geweldige tip. Ben de plaat nu aan het beluisteren en wat is deze achterlijk goed zeg! Gaat bij mij heel hoog eindigen in de AOTY-lijst.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Khan - That Fair and Warlike Form // Return To Dust [progrock]
Band uit Melbourne. Ze mixen wazige psychedelica en zware stonerriffs met een voorliefde voor progressieve ritmes en bijna klaagzangachtige, industriële climaxen. Dit album bevat 2 nummers van elk zo’n 23 minuten. Ik kan hier wel van genieten.
Favoriete nummers: ‘That Fair and Warlike Form’ en ‘Return To Dust’.

Khan - That Fair and Warlike Form

Fantastische tip Lawaaipapegaai! Heerlijke combi van prog, psychedelica en ook wat postrock.

Die Khan plaat is inderdaad een voltreffer, ze zijn overigens ook zeer goed live heb ik dit jaar mogen ondervinden op Dunk!.
De zanger/gitarist en de drummer van Khan zitten ook in de post metal/rock band Treebeard en die waren ook er goed toen ik ze zag.
Kijk, hiervoor zit ik op dit forum. Deze gaat nog wel een paar keer op. Dank heren!

Users who are viewing this thread