Best Kept Secret 2026

Van 2014 geleden dat The Notwist op Best Kept Secret stond.
Hun nieuw album verschijnt eind maart en ze spelen een Europese tournee in April, maar ook op 9 juni een optreden in hun thuisstad München.
Lijkt me wel een kanshebber.
De enige keer dat ik ze heb gezien (op LGW?) vond ik het een erg fijne band, welkom!

Van 2014 geleden dat The Notwist op Best Kept Secret stond.
Hun nieuw album verschijnt eind maart en ze spelen een Europese tournee in April, maar ook op 9 juni een optreden in hun thuisstad München.
Lijkt me wel een kanshebber.
Vooral benieuwd naar dat nieuwe album. Vertigo Days vind ik een van de beste albums van de laatste jaren. Live is de band ook goed, maar de zang die ik op plaat nog wel 'Spinvis-vals' mooi vind, vind ik dan wat minder.

Vooral benieuwd naar dat nieuwe album. Vertigo Days vind ik een van de beste albums van de laatste jaren. Live is de band ook goed, maar de zang die ik op plaat nog wel 'Spinvis-vals' mooi vind, vind ik dan wat minder.
En daarmee heb je nog een naam genoemd die ik komend jaar graag zie en dit keer niet als gast-dj bij St Paul.

• Leuk
Waarderingen: raginfullon en Glow
Nederlands boekingskantoor EBB music levert de laatste jaren heel wat bands en artiesten die op Best Kept Secret staan.

4B2M, Ali, Altin Gün, Baby Berserk, billy woods, BCUC, CLT DRP, Fatoumata Diawara, Jambinai, Jockstrap, Khana Bierbood, Kin'gongolo Kiniata, Minyo Crusaders, Orchestre Baobab, Oumou Sangaré, Palmbomen II, Pongo, Romperayo, Songhoy Blues, Tramhaus, WITCH en YĪN YĪN hebben er al gestaan.

Beniewd wie er van bij hen volgend jaar op BKS belandt.

Iets van deze:
Clipping.
Derya Yıldırım & Grup Şimşek
Echt!
Guitari Baro
Mariam
Sarathy Korwar
Stealing Sheep
UTO
of andere namen van hun roster?

Laatst bewerkt:
Midlake lijkt mij zeker ook een kanshebber. 7 november komt een nieuw album uit. Daarna volgt een zaaltour, 10 februari in Amsterdam. En hebben sinds 2014 niet meer op BKS gestaan. Ik denk wel dat ze degraderen naar de TWO als ze komen.

Die nieuwe van Wednesday is voor mij wel de rockplaat van het jaar en ik zou ze graag zien komen. Verbaasd ook wel dat ze niet op de PS poster stonden dus wellicht houden ze het alleen bij een zaaltour begin volgend jaar. Maar mochten ze toch festivals doen dan graag.

• Leuk
Waarderingen: Martijn76 en hanam0t0
Over een week of 2 (two weeks...) weer eens een live optreden van Grizzly Bear. Hopelijk ook een uitgebreidere 2026 tour met bezoek aan BKS

Dat is op enkele uitzonderingen na (Radiohead, Nick Cave, misschien Arctic Monkeys nog) toch steeds het geval geweest bij Best Kept Secret.
En ik vind die andere headliners in de meeste gevallen minstens even boeiend.
Ik denk dat wie de echte blockbusters wil, beter naar een andere bioscoop gaat.
Tuurlijk namen als Radiohead kun je helemaal niet meer verwachten. Maar ook de minder grote headliners zoals Justice of Chemical Brothers lijken mij nu al een tikkie te groot.

• Leuk
Waarderingen: JamesV
Traditiegetrouw verschijn ik in het forum als mijn vakantie (bijna) voorbij is. Verrassing dat we l de complete drop van Primavera hebben. En verdomme daar staat the XX op. Die staan voor mij (ons) bovenaan de wishList. Dus please laat ze Massive Attack (al gezien op Spoordinges) en the Cure (magisch in de Ziggo) maar aan zich voorbij gaan (als het al een optie zou zijn). Ik hoop op the XX.

Verder van de Primavera zie ik de volgende graag doorkomen:

Lola Young ?? Als ze zich weer goed voelt. Jammer dat 013 niet doorgaat.
Little Simz
MARINA (kende ik niet maar gaat het goed doen)
Ashnikko
Smerz

Dan mag op vijdag SEF headlinen, zaterdag Little Simz en zondag the XX.

Zimmer90 zie ik graag dit jaar en Zaho de Sagazan.

Goed nu is de poppie bijdrage in dit forum weer op niveau. 😁

Juist wel zou ik zeggen! Het zal niet gelijk deze editie zijn, maar zodra Spinvis een nieuw muzikaal project heeft, hangt Roel Coppen diezelfde dag nog met hem aan de lijn mag ik hopen.

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo

Users who are viewing this thread