Live is Live 2026

Ben eens benieuwd hoe ze die dag gaan invullen. Met GMM, Parklife en RW toch wat concurrentie voor de hardere namen. En aan 135 euro/ticket ga je het niet volmaken met wat Belgische acts.
Als het direct uitverkoopt, hoeven ze zich daar geen zorgen in te makenšŸ˜…

135 euro? Ah. Heb wel interesse maar dan is dit sowieso een swapje ofwel mijn hoofd hoog en mijn hart sterk houden, hopend ergens een gratis ticket mee te kunnen pikken. Maar een Iron Maiden zal toch wel wat beter verkopen, gok ik.
Het is natuurlijk wel een maandag. Moeten mensen al een dag verlof voor nemen

Had ik vanochtend niet verwacht. Een paar jaar geleden was Pukkelpop echt vreselijk saai, maar dit keer lijkt het meer op een greatest hits-tournee.

Er is natuurlijk nog een tweede festival dag ook
Het is op een maandag godbetert. Iemand had op het forum geopperd dat de nieuwe data voor Live is Live vrijdag 26 en zaterdag 27 juni zullen zijn. Moeten we nu denken dat het LIL event nu plots een vierdaags festival is geworden van vrijdag 26 tem maandag 29 juni? De nieuwe website en aankondiging van LIL geeft meer vragen dan antwoorden. Het is ook een naam die totaal buiten de vroeger geprogrammeerde namen valt. Van indie naar hard rock.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
Op maandag?
Ik zal wss toch verlof hebben omdat Werchter die donderdag begint, maar dit lijkt me toch vreemd?

Het is op een maandag godbetert. Iemand had op het forum geopperd dat de nieuwe data voor Live is Live vrijdag 26 en zaterdag 27 juni zullen zijn. Moeten we nu denken dat het LIL event nu plots een vierdaags festival is geworden van vrijdag 26 tem maandag 29 juni? De nieuwe website en aankondiging van LIL geeft meer vragen dan antwoorden. Het is ook een naam die totaal buiten de vroeger geprogrammeerde namen valt. Van indie naar hard rock.
Ik heb juist het idee dat het simpelweg wat losse festivaldagen worden. Soort concertreeks Ơ la Festival de NƮmes of Lucca Summer Festival. Komt ook door de nadruk op juni 2026 i.p.v. specifieke data te noemen. Of ze houden nog een slag om de arm omdat nog niet alles rond is, maar die lijkt me wat onwaarschijnlijker?

Iron Maiden trok toch een 20.000 bezoekers recent in het Antwerps Sportpaleis (nu Afas Dome) in 2023. Dus het is wel een publiekstrekker zeker als er nog een paar gelijkaardige bands worden toegevoegd.

Op maandag?
Ik zal wss toch verlof hebben omdat Werchter die donderdag begint, maar dit lijkt me toch vreemd?
Het is ook vreemd om een 'festival' aan te kondigen met een groep buiten je oorspronkelijke niche (indie muziek) die dan nog op een maandag speelt voor een totaal ander publiek dan je oorspronkelijk publiek.

• Thinking
Waarderingen: Timmetje
Ben wel benieuwd naar de opvulling van die dag. Kan me moeilijk voorstellen dat het een volwaardige festivaldag wordt op een maandag. Mijn gok zou zijn veelal Belgische bands waarbij ik Evil Invaders en Channel Zero alvast naar voren wil schuiven.

Had ik vanochtend niet verwacht. Een paar jaar geleden was Pukkelpop echt vreselijk saai, maar dit keer lijkt het meer op een greatest hits-tournee.
Iron maiden een paar jaar geleden op pukkelpop? Bedoel je 2010 of gewoon een heel ander festival?

• Haha
Waarderingen: Jamel
Het is ook vreemd om een 'festival' aan te kondigen met een groep buiten je oorspronkelijke niche (indie muziek) die dan nog op een maandag speelt voor een totaal ander publiek dan je oorspronkelijk publiek.
Dat was net het probleem. Het oorspronkelijk publiek was het afwezige of gratis kaartjes publiek.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Ik heb juist het idee dat het simpelweg wat losse festivaldagen worden. Soort concertreeks Ơ la Festival de NƮmes of Lucca Summer Festival. Komt ook door de nadruk op juni 2026 i.p.v. specifieke data te noemen. Of ze houden nog een slag om de arm omdat nog niet alles rond is, maar die lijkt me wat onwaarschijnlijker?
Zou best kunnen zoals Spoorpark Live in Tilburg waar elk jaar minstens twee headliners optreden (dit jaar Bryan Adams op 24 juni en the Prodigy op 27 juni met een beperkt voorprogramma vanaf 16H (meestal kwaliteits Benelux bands) en daarnaast een echte festivaldag die al om 13h start (za 28 JUNI) met acts die rond een uur elk spelen.

Denk niet dat dat zoveel uitmaakt. LiL leek me (nog) niet bepaald het festival dat een vast publiek trekt.

Op Antwerpenaars na dan die gewoon gaan omdat het 'in Antwerpen' is.

Denk niet dat dat zoveel uitmaakt. LiL leek me (nog) niet bepaald het festival dat een vast publiek trekt.

Op Antwerpenaars na dan die gewoon gaan omdat het 'in Antwerpen' is.
Live is Live is natuurlijk nog heel jong, weinig geschiedenis, dus je kan dan natuurlijk nog niet van een 'vast' publiek is.
Wel zoals je zegt heel gemakkelijk bereikbaar voor Antwerpenaars. Kom van buiten Antwerpen maar vond het wat mij betreft het gemakkelijkst bereikbare festival (eerst bus, dan tram vlak voor de ingang).

Users who are viewing this thread

• PJ