Rock Werchter 2026

Toch echt groot verschil? En die 'here we go again' hoeft echt niet. De attitude ook alleen al van Sabrina Carpenter is helemaal anders dan van de drie door mij genoemde. En ik breek ze nergens af of zo, maar Carpenter is gewoon anders dan Olivia of Pink.
Ok, het is eerder een gevoel dan. Dat het te poppy wordt. Ik vind Imagine Dragons en ergens ook Pink dan weer een pak platter dan Sabrina Carpenter.

Met gevaar op een 'here we go again', meme, maar ben echt curieus, wat maakt Carpenter voor jou 'platter' dan Rodrigo, Dua Lipa of Pink? Bedoel je dan platvloerse teksten?

Ik snap oprecht nooit zo wat mensen hier met plat bedoelen. Plat is wat mij betreft de frontman van Rammstein die op een peniskannon over het publiek spuit. En dat heb ik ooit op RW zien gebeuren.
Gericht op de massa met grote mainstream hits maar enorm weinig muzikale credibility. In de categorie Justin Bieber, Robbie Williams, Justin Timberlake en Ed Sheeran. Niet voor niets stonden letterlijk die namen op Pinkpop en eindigen die nooit (als headliner) op Rock Werchter.

Dua Lipa, P!nk en Olivia hebben allemaal wel een alternatief randje. Het zij met een breder pallet qua sound of een nadrukkelijker live geluid met muzikanten op de voorgrond. Ik heb echt niks met Chapell Roan maar vind haar op RW passen en Carpenter niet.

Heb zelf weinig tot niks met Sabrina, past m.i. ook minder op Werchter omdat het live niet echt valt voor een festivalpubliek (toch wat ik zag en hoorde van mensen die op Primavera waren).
Disagree, het was echt een heel goeie popshow. Maar vond 'm een tikkeltje minder geniaal dan Chappell's.

Gericht op de massa met grote mainstream hits maar enorm weinig muzikale credibility. In de categorie Justin Bieber, Justin Timberlake, Ed Sheeran. Niet voor niets stonden letterlijk die namen op Pinkpop en eindigen die nooit (als headliner) op Rock Werchter.

Dua Lipa, P!nk en Olivia hebben allemaal wel een alternatief randje. Het zij met een breder pallet qua sound of een nadrukkelijker live geluid met muzikanten op de voorgrond. Ik heb echt niks met Chapell Roan maar vind haar op RW passen en Carpenter niet.
Ed Sheeran zo slecht zetten is toch ook overdreven...

Sabrina en Chappell gezien op Primavera. Met mijlen voorsprong veel liever Roan. De muziek van beiden doet mij weinig, maar Sabrina is typisch Amerikaans, met veel te veel gezever rond. Bij Chappell gaat het tenminste vooruit.

Gericht op de massa met grote mainstream hits maar enorm weinig muzikale credibility. In de categorie Justin Bieber, Justin Timberlake, Ed Sheeran. Niet voor niets stonden letterlijk die namen op Pinkpop en eindigen die nooit (als headliner) op Rock Werchter.
Maar stond wel op Primavera en zou ook wel geboekt worden door een Roskilde, terwijl ik Sheeran en Imagine Dragons daar niet vind passen.

Futuresex/Lovesounds van Timberlake trouwens wel echt een parel van een plaatje. Ook in de meer 'credible' hoeken. Alleen sindsdien heel erg in het belegen hoekje geraakt ja.

Maar stond wel op Primavera en zou ook wel geboekt worden door een Roskilde, terwijl ik Sheeran en Imagine Dragons daar niet vind passen.

Futuresex/Lovesounds van Timberlake trouwens wel echt een credible parel van een plaatje. Alleen sindsdien heel erg in het belegen hoekje geraakt ja.
Dat heeft meer te maken met 'The New Normal' en hun LGBTQIA+ support. Waarom zouden ze anders vol inzetten op Carpenter, Charli én Chapell Roan vorige editie? Wat al de meest 'niet Primavera' bovenkant ooit is t.o.v. vroeger. Roskilde redelijk hetzelfde verhaal. Niet heel boeiend ook, want de geschiedenis van Rock Werchter (tot nu toe) bewijst het gewoon met die namen die ik net noemde.

Dat heeft meer te maken met 'The New Normal' en hun LGBTQIA+ support. Waarom zouden ze anders vol inzetten op Carpenter, Charli én Chapell Roan vorige editie? Wat al de meest 'niet Primavera' bovenkant ooit is t.o.v. vroeger. Roskilde redelijk hetzelfde verhaal. Niet heel boeiend ook, want de geschiedenis van Rock Werchter (tot nu toe) bewijst het gewoon met die namen die ik net noemde.
Fair enough. Merci voor de uiteenzetting.

Tweede sinds haar doorbraak wel gewoon. Zijn die eerste platen eigenlijk de moeite?
Ik vind Emails I Can't Send ook zeker de moeite. M'n vriendin heeft ze destijds met die tournee gezien en had toen ook wel al enkele hits onder haar riem steken, TikTok-hits weliswaar maar toch zeer catchy hoor.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Dat heeft meer te maken met 'The New Normal' en hun LGBTQIA+ support.
Off-topic, maar is PS daarin niet wat performative? Het (meer) boeken van popartiesten maakt je festival nog geen queer friendly omgeving of safe space. Dacht overigens dat NN uitging van een gendergebalanceerdere affiche samenstellen om zo vrouwen evenveel kansen te geven dan mannelijke artiesten. Als je aan de bovenkant het verschil wil tonen en maken, kom je vaker uit bij popartiestes (want er zijn er nu eenmaal meer) maar ik denk niet dat er initieel een correlatie is tussen beide.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
- Carpenter haar doorbraak was al ruim 10 jaar geleden, maar geen paniek, er is nog steeds een Werchter Boutique.

Ik hoop dat Twenty One Pilots (ga ik vanuit dat die er sowieso staan) de meest poppy naam is onder de grote namen. Voor Chappell Roan en Billie Eilish maak ik graag een uitzondering.

Uit een ander topic:
MCR additional dates:

30th June - Anfield
4th July - Glasgow
8th July - Wembley
5 stadionshows al in de UK, had ik toch echt niet verwacht.

Met deze data zie ik Werchter ook niet meer gebeuren eigenlijk, Graspop op pole position (als het überhaupt om 1 van die 2 gaat).

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
They are very busy next year, I think rar and nova rock are too early for them

June 30 — Liverpool, U.K. @ Anfield Stadium
July 04 — Glasgow, U.K. @ Bellahouston Park
July 08 — London, U..K. @ Wembley Stadium
July 10 — London, U..K. @ Wembley Stadium
July 11 — London, U..K. @ Wembley Stadium
July 15 — Florence, Italy @ Visarno Arena
July 18 — Madrid, Spain @ Iberdrola Music
Aug. 09 — Flushing, N.Y. @ Citi Field (with Franz Ferdinand)
Aug. 13 — Nashville, Tenn. @ Nissan Stadium (with Pierce the Veil)
Aug. 18 — Washington, D.C. @ Nationals Park (with Modest Mouse)
Aug. 21 — Detroit, Mich. @ Comerica Park (with Iggy Pop)
Aug. 24 — Minneapolis, Minn. @ Target Field (with Sleater-Kinney)
Aug. 27 — Denver, Colo. @ Coors Field (with The Breeders)
Aug. 30 — San Diego, Calif. @ Petco Park (with Babymetal)
Sept. 06 — Phoenix, Ariz. @ Chase Field (with Jimmy Eat World)
Sept. 12 — San Antonio, Texas @ Alamodome (with The Mars Volta)
Oct. 21 — Hollywood, Calif. @ Hollywood Bowl
Oct. 23 — Hollywood, Calif. @ Hollywood Bowl
Oct. 24 — Hollywood, Calif. @ Hollywood Bowl
Oct. 26 — Hollywood, Calif. @ Hollywood Bowl
Oct. 27 — Hollywood, Calif. @ Hollywood Bowl

Users who are viewing this thread