Werchter Parklife 2026

Goh, ik heb hem in 2022 op TW Classic een volle Barn zien inpakken en dat was toen ook niet meteen zijn doelgroep. Overige acts waren veeleer alternative. De sprong van nu metal naar hiphop is idd best nog snel gemaakt. Als ze daar nu een stevigere metalband voor zetten (al dan niet Belgisch), is dat toch een mooie mix.

Ja want stel je voor dat je eens iets uit een ander genre moet zien.
Dat doe ik op Rock Werchter toch ook. Daar heb ik geen probleem mee.

Ik ben Zwangere al eens gaan zien op TW Classic en vond daar maar weinig aan, vroegtijdig vertrokken uit de Barn. Al heeft hij nu met Loin D'ici wel nog een lekker nummer.

Maar met deze boeking gaan ze wel lijnrecht in tegen hun oorspronkelijke communicatie.

Verschrikkelijk. Maar het strookt niet met hoe LN zelf het festival in de markt zet als de kaart resoluut trekkend van de rock en alternative rock. En verder WEERAL Guy, achter elke hoek en kant al jaren aan een stuk, neem is een pauze man.
heeft nogthans een pauze gehad van 1,5 jaar.
tussen 23 december 2023 en 2 mei 2025 heeft die niets gedaan live onder de noemer zwangere guy

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Verschrikkelijk. Maar het strookt niet met hoe LN zelf het festival in de markt zet als de kaart resoluut trekkend van de rock en alternative rock. En verder WEERAL Guy, achter elke hoek en kant al jaren aan een stuk, neem is een pauze man.
Ja dit is dus ook met punt. Ik vind zelf ZG niet passen bij het affiche maar vooral niet bij de wijze waarop dit festival aangekondigd werd. En daarbij zie je ZG echt overal opdoemen. En met maar enkele plekken te vergeven op die dag vind ik deze boeking doodzonde en zorgt het ervoor dat ik nog even blijf afwachten.

Is nochtans gemakkelijke verklaring voor. Je hebt trekkers nodig. Veel buitenlandse grote namen zien dat niet zitten want duidelijk LP oriented, daar durven agents wel hun neus voor ophalen.
ZG zal niet moeilijk doen over die spot en trekt altijd zijn volk.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Is nochtans gemakkelijke verklaring voor. Je hebt trekkers nodig. Veel buitenlandse grote namen zien dat niet zitten want duidelijk LP oriented, daar durven agents wel hun neus voor ophalen.
ZG zal niet moeilijk doen over die spot en trekt altijd zijn volk.
Akkoord, maar er zijn binnen de landsgrenzen (of bij uitbreiding de benelux) toch geschiktere pistes die je kan bewandelen? Zeker als je resoluut de kaart trekt van Rock en Alt. Rock...

Can't blame the guy (hah). Rapt in het Nederlands en moet ook z'n kost verdienen natuurlijk.

edit: en ZG heeft wel echt een periode niet opgetreden hoor. Was PKP afgelopen zomer niet z'n eerste grote show sinds lang?

Ik vind nochtans dat de shows van ZG vrij rowdy kunnen zijn. Hiphop en metal zijn toch al vrij vaak een combo geweest, zowel op festival line-ups als binnen het genre zelf.
Dit dus, en nu niet doen alsof die raps van Shinoda het aanhoren waard zijn.

Edit: maar ik snap natuurlijk goed dat een Brutus of zo schappelijker was geweest :)

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: mattman
Hoe je het draait of keert: Parklife werd grotesk aangekondigd als een (Alt)Rock dagfestival met headliner Linkin Park, en ze verzekerden ons die dag verder aan te vullen in diezelfde lijn. Dan kan je toch niet verwachten dat men staat te springen voor een Zwangere Guy?

Mantah / Brutus / Zornik, zelfs ogod Equal Idiots zou toch beter onthaald worden en op het einde van de rit - wanneer je een gebalanceerde dag hebt - meer tickets doen verschuiven?

Er moeten nog drietal namen bijkomen, op het einde van de rit zal het plaatje wel kloppen.
Maar van die drie zal er wellicht nog een naam meer richting die hiphop gaan, want anders staat ZG er toch al helemaal bij als een tang op een varken.
FabioW confirmed?

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Hoe je het draait of keert: Parklife werd grotesk aangekondigd als een (Alt)Rock dagfestival met headliner Linkin Park, en ze verzekerden ons die dag verder aan te vullen in diezelfde lijn. Dan kan je toch niet verwachten dat men staat te springen voor een Zwangere Guy?

Mantah / Brutus / Zornik, zelfs ogod Equal Idiots zou toch beter onthaald worden en op het einde van de rit - wanneer je een gebalanceerde dag hebt - meer tickets doen verschuiven?
Brutus en Zornik kunnen toch gewoon nog, niet?

Users who are viewing this thread