Graspop Metal Meeting 2026

En er staat ook explicitiet zelfs maar één Amerikaanse show
Oftewel, Sonic Temple.

Dat is 14 tm 17 mei en daarna juni/juli Europa. In Augsutus is er niet zoveel voor Twisted Sister te beleven, behalve Alcatraz misschien? Maar dan is mainstage GMM meer hun ding. En dan zie ik ze verder ook niet op Summer Breeze, Bloodstock of Dynamo staan. Daarom juni/juli en durf wel geld te zetten op sub of volledig headliner GMM (niet perse leuk, maar reunie = multiply kaart).

Oftewel, Sonic Temple.

Dat is 14 tm 17 mei en daarna juni/juli Europa. In Augsutus is er niet zoveel voor Twisted Sister te beleven, behalve Alcatraz misschien? Maar dan is mainstage GMM meer hun ding. En dan zie ik ze verder ook niet op Summer Breeze, Bloodstock of Dynamo staan. Daarom juni/juli en durf wel geld te zetten op sub of volledig headliner GMM (niet perse leuk, maar reunie = multiply kaart).
Vergeet Wacken begin augustus niet. Samen met Alcatraz serieuze optie. Dynamo heeft de headliners al vast liggen.

Vergeet Wacken begin augustus niet. Samen met Alcatraz serieuze optie. Dynamo heeft de headliners al vast liggen.
Volgens mij moet Dynamo nog twee headliners, die werken sinds 2025 met twee headliners per dag geloof ik en ze hebben er nu 4 van de 6.

Al lijkt me dat inderdaad geen Twisted Sister te worden denk dat die gewoon juni festivals doen

"The Biggest Festivals in Europe" en dan Alcatraz, Bloodstock, Dynamo verkiezen boven Graspop, Download, Hellfest? (Tuurlijk Wacken is groot, maar dan heb je 1 festival in Augustus versus alle festivals in juni)
Het zijn ook Amerikanen, enige zin van overdrijving is hun wel bekend. Maar ik denk ook wel dat ze eerder op Graspop gaan staan dan op Alcatraz.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
de vraag blijft natuurlijk als hellfest, copenhell, ... twisted sister wel willen als headliner. buiten graspop hebben ze nooit geheadlined op de andere juni festivals dacht ik.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Vergeet de Lokerse niet, lijkt me ook nog een kanshebber voor TS
Zal allemaal wat afhangen van wanneer ze touren, neem aan dat TS geen 2 maanden in Europa gaat spelen. Maar omdat de meeste grote europesche metal festivals juni/begin juli zijn is dat het meest logische waarschijnlijk

• Leuk
Waarderingen: Loek123
"The Biggest Festivals in Europe" en dan Alcatraz, Bloodstock, Dynamo verkiezen boven Graspop, Download, Hellfest? (Tuurlijk Wacken is groot, maar dan heb je 1 festival in Augustus versus alle festivals in juni)
Op Download is TS toch nooit headliner. Gaan ze genoegen nemen met een hogere spot op het tweede podium? Zelfs daar mogelijk ook geen headliner lijkt me. Hellfest heeft ook wel 8 headliners nodig, dus lukt wel. Copenhell doet wel vaker andere headliners dus kan ook zomaar afwijken.

Augustus loopt over van de metalfestivals. Brutal Assault, Wacken, Alcatraz, Bloodstock, Summer Beeeze, Reload, Dynamo,… en dan mis ik er nog. In juni touren voor 3 festivals of augustus voor het 3 dubbele?

Op Download is TS toch nooit headliner. Gaan ze genoegen nemen met een hogere spot op het tweede podium? Zelfs daar mogelijk ook geen headliner lijkt me. Hellfest heeft ook wel 8 headliners nodig, dus lukt wel. Copenhell doet wel vaker andere headliners dus kan ook zomaar afwijken.

Augustus loopt over van de metalfestivals. Brutal Assault, Wacken, Alcatraz, Bloodstock, Summer Beeeze, Reload, Dynamo,… en dan mis ik er nog. In juni touren voor 3 festivals of augustus voor het 3 dubbele?

Verwacht ze toch eerder op de grote festivals dan de kleine festivals

• Leuk
Waarderingen: saurus en Loek123

Al die landen waar die festivals plaatsvinden hebben toch ook gewoon een juni festival waar ze terecht kunnen?
Copenhell, Sweden Rock, Graspop, Hellfest, Resurrection, Rockharz zie ik TS wel als headliner boeken
Download inderdaad niet maar wellicht sub of 2nd stage headliner. Ik denk toch niet dat festival tours in augustus 3x zo lang zijn als in juni, daarnaast spelen bands daar voor één derde van het aantal mensen als op de juni festivals.

Als een band het heeft over 1 amerikaanse show in Mei en dan naar Europa vliegen om op de grote metalfestivals te spelen dan lijkt er me toch geen twijfel over mogelijk dat het over de grote juni festivals gaat en niet de kleine augustus festivals

• Leuk
Waarderingen: Dwarf

Users who are viewing this thread