Actualiteit

Bijzonder dat de Telegraaf zo'n bericht plaatst en NRC juist een lovende recensie. Zijn er meer recensies of comments van bezoekers verschenen? Of waren er ook Festileakers bij?

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Ondanks de afzegging in Tilburg gaat het optreden in Doornroosje Nijmegen maandag wél door. Het poppodium laat weten de situatie nauwlettend in de gaten te houden, maar ziet op dit moment geen reden om de show te schrappen.

Juist niet bijzonder toch? Conservatieve/pro-israel krant vs. Progressieve/pro-palestina krant.
Wat een onzin. Telegraaf heeft gewoon een gebeurtenis geplaatst, niet meer niet minder. De filmpjes liegen ook niet die gemaakt zijn, en die zijn niet van De Telegraaf. Dit heeft niks keer met pro/anti of links/rechts meer te maken. Dit suggereren is eveneens bizar.

Wat een onzin. Telegraaf heeft gewoon een gebeurtenis geplaatst, niet meer niet minder. De filmpjes liegen ook niet die gemaakt zijn, en die zijn niet van De Telegraaf. Dit heeft niks keer met pro/anti of links/rechts meer te maken. Dit suggereren is eveneens bizar.
De Telegraaf is anderszins bijzonder goed in selectief te berichten rondom de onderliggende kwestie. Wat zeg ik, ronduit eenzijdig.

Wat wil je nou? Dat we nu net gaan doen alsof De Telegraaf dit allemaal verzonnen heeft? Ik snap oprecht niet dat je niet het fatsoen kan hebben om de uitspraken van Dylan te veroordelen en het nu maar beetje schuld naar de Telegraaf probeert te schuiven. Het heeft letterlijk op ieder nieuwskanaal van het land gestaan

Vylan is hier fout geweest en niemand anders. Het statement van de 013 is gewoon prima, zij hebben hun normen en waarden wel op orde.

De Telegraaf is anderszins bijzonder goed in selectief te berichten rondom de onderliggende kwestie. Wat zeg ik, ronduit eenzijdig.
U heeft nu.nl nog niet gelezen waar er überhaupt niet gerept wordt over de opmerkingen over Charlie Kirk? Als je het dan toch over selectiviteit hebt.

Ik word daar een beetje moe van. Het enige dat mij in dit soort situaties lijkt te helpen, zeker om polarisatie tegen te gaan, is een feitenrelaas en daar komt de berichtgeving van de Telegraaf toch het meest bij in de buurt.

Als je het hebt over andere nieuwsberichten van deze dag: geen idee, maar als het zo is, zijn ze in ieder geval niet de enige nieuwsbron die relatief vooringenomen nieuws leveren. En dat helpt dus allemaal niet...

• Leuk
Waarderingen: @Marc en Davidd
Wat wil je nou? Dat we nu net gaan doen alsof De Telegraaf dit allemaal verzonnen heeft? Ik snap oprecht niet dat je niet het fatsoen kan hebben om de uitspraken van Dylan te veroordelen en het nu maar beetje schuld naar de Telegraaf probeert te schuiven. Het heeft letterlijk op ieder nieuwskanaal van het land gestaan

Vylan is hier fout geweest en niemand anders. Het statement van de 013 is gewoon prima, zij hebben hun normen en waarden wel op orde.
Het ging erom dat het opviel dat de recensie over het concert bij de NRC nogal afweek van de recensie van De Telegraaf. Dat verbaast mij geenszins.

Verder ga ik deze discussie niet met je aan :).

• Leuk
Waarderingen: Broccoli Rob en hendrik1
Een behoorlijk deel van dit forum stond als een malle te "liken" toen zijn shows werden aangekondigd. En ze kregen precies waar ze op hoopten.

Hebben jullie elkaar serieus opgetrommeld voor deze afleidingsmanoeuvre? Triest maar tevens bevestigend dit denk ik.

Het ging erom dat het opviel dat de recensie over het concert bij de NRC nogal afweek van de recensie van De Telegraaf. Dat verbaast mij geenszins.
De Telegraaf stuurde geen recensent naar het optreden, maar een verslaggever, het artikel van de Telegraaf is dan ook geen recensie maar verslaggeving. Dat is een keuze waar je wat van kan vinden, maar misschien verduidelijkt dat de verschillen tussen de twee artikelen voor je.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Dat valt natuurlijk ook te zeggen voor andere nieuws sites of kranten die juist vanuit de andere kanten vrij selectief berichtgevingen doen (heb het dan niet puur over de Israel/Palistina kwestie).

Ben ik zelf ook totaal geen fan van de Telegraaf. Helaas ben ik zelf nogsteeds zoekende naar een nieuwssite of krant waar ik gewoon feiten kan lezen zonder dat de meningen van de schrijvers de overhand krijgen (zelfs nu.nl heeft daar een handje van).

Dat valt natuurlijk ook te zeggen voor andere nieuws sites of kranten die juist vanuit de andere kanten vrij selectief berichtgevingen doen (heb het dan niet puur over de Israel/Palistina kwestie).

Ben ik zelf ook totaal geen fan van de Telegraaf. Helaas ben ik zelf nogsteeds zoekende naar een nieuwssite of krant waar ik gewoon feiten kan lezen zonder dat de meningen van de schrijvers de overhand krijgen (zelfs nu.nl heeft daar een handje van).
Met mijn NRC abonnement ben ik grotendeels wel content.

De Telegraaf vind ik gewoon bijna een belediging om het journalistiek te noemen, van sport tot echt nieuws zo abominabel.

Helaas ben ik zelf nogsteeds zoekende naar een nieuwssite of krant waar ik gewoon feiten kan lezen zonder dat de meningen van de schrijvers de overhand krijgen (zelfs nu.nl heeft daar een handje van).
Zonder grappen, het FD. Echt een gortdroge, maar wel feitelijke krant (met licht conservatief/rechtse inslag in de opinie sectie maar niet zo zeer in de reguliere artikelen)

Waarschijnlijk degene die stonden te juichen bij zijn aankondigingen nadat hij los was gegaan op Glastonbury.
Geen idee, maar ben oprecht benieuwd of er iemand gegaan is. De stukjes die hier voorbij komen hebben beide ook een commercieel belang al lijken sommige dat te vergeten. Gewoon een ooggetuigenverslag van één van de forumleden. Of zijn het allemaal toetsenbordridders, die juichen, maar het meer voor de controverse doen dan dat ze Bob Vylan echt tof vinden?

Geen idee, maar ben oprecht benieuwd of er iemand gegaan is. De stukjes die hier voorbij komen hebben beide ook een commercieel belang al lijken sommige dat te vergeten. Gewoon een ooggetuigenverslag van één van de forumleden. Of zijn het allemaal toetsenbordridders, die juichen, maar het meer voor de controverse doen dan dat ze Bob Vylan echt tof vinden?
Ik heb geen idee. Het was 1 van de aankondigingen met de meeste likes hier van de afgelopen tijd. Een aantal "grote" namen hier op het forum wisten precies waar de beste man voor stond. En kregen wat ze wilden horen.

Van de week nog gezellig in Nijmegen. Echt een passende stad voor deze mensen en hun grote held.

Users who are viewing this thread

• shez