Actualiteit

Ik weet eigenlijk enkel maar wie die mens is door south park. Zegt misschien ook wel iets over hoe groot dit nieuws is in Amerika en hoe groot het nieuws effectief is daarbuiten. Hoe dan ook is dit niet goed voor het alreeds zeer gepolariseerd Amerika.

Ben benieuwd of ambtenaren/rechters etc. die zich inzetten om de dader te vinden en straffen ook worden ontslagen etc. Ik weet nog wel een vergelijkbare boel ellende uit 6 januari 2021 waar iedereen werd/wordt vervolgd en ontslagen die z’n best deed om de terreur aan te pakken.

• Leuk
Waarderingen: Joe
Volgens mij kun je de twee conclusies "dit had nooit mogen gebeuren" en "deze lul zou de wereld niet hoeven missen" ook gewoon naast elkaar trekken...

EDIT: en direct na het posten van deze zin heb ik dat stemmetje in mijn hoofd dat zegt "waak je er zelf ook even voor dat je niet mee polariseert Rick?"
Ik weet inderdaad niet of het handig is het overal uit te spreken, maar ja, ik dacht dit ook.

Volgens mij kun je de twee conclusies "dit had nooit mogen gebeuren" en "deze lul zou de wereld niet hoeven missen" ook gewoon naast elkaar trekken...

EDIT: en direct na het posten van deze zin heb ik dat stemmetje in mijn hoofd dat zegt "waak je er zelf ook even voor dat je niet mee polariseert Rick?"
Het is altijd erg als zoiets gebeurt, maar er zijn wel ontzettend veel mensen waarbij het erger was geweest.
Je kunt niet ontkennen dat hij onderdeel was van een steeds meer ontwrichtend politiek landschap, waarin hij zelf verkondigde dat het tweede amendement gerespecteerd moet worden, ondanks dat er af en toe een dode valt. Nou denk ik dat hij er geen rekening mee hield dat hij zelf hier slachtoffer van zou worden, maar dat vul ik in.

Ik weet inderdaad niet of het handig is het overal uit te spreken, maar ja, ik dacht dit ook.
Welkom in de wereld anno 2025..... Ik moet zeggen dat ik eigenlijk op geen enkel politiek onderwerp nog reageer, ik durft het gewoon niet met mijn eigen naam te doen. Je kunt alles goed bedoelen maar je wordt zo uit de context getrokken en voor extreem links/rechts uitgemaakt.

Ja, ik herken dit ook wel, heb ook extra zorgvuldig mijn woorden gewogen in mijn bericht van vanmorgen, omdat ik wel een stevige kanttekening bij zijn dood wilde plaatsen, zonder de indruk te wekken dat ik het een goede ontwikkeling vind. Dus ergens door het spanningsveld tussen die twee conclusies navigeren inderdaad, tricky...
Het is altijd erg als zoiets gebeurt, maar er zijn wel ontzettend veel mensen waarbij het erger was geweest.
Je kunt niet ontkennen dat hij onderdeel was van een steeds meer ontwrichtend politiek landschap, waarin hij zelf verkondigde dat het tweede amendement gerespecteerd moet worden, ondanks dat er af en toe een dode valt. Nou denk ik dat hij er geen rekening mee hield dat hij zelf hier slachtoffer van zou worden, maar dat vul ik in.
Ik zou zelf weg willen blijven van uitspraken wiens dood erger en minder erg is. Ik ben juist vooral bang dat de gevolgen van zijn dood nog erger gaan zijn dan de verziekende invloed die hij tijdens zijn leven al had, omdat dit alleen maar olie op het MAGA-vuur is, en deze escalatie van de polarisatie als aanleiding gaat dienen voor nog meer narigheid dan hij levend had kunnen veroorzaken. De jongeren die hem als voorbeeld zagen hebben nu een soort martelaar, die door andere MAGA figuren ingezet kan worden om ze nog verder te radicaliseren. Maar ook dat is speculatie.

• Verdrietig
Waarderingen: nikita
Maar ook dat is speculatie.
De komende dagen / weken zullen dit snel uitwijzen, maar ik vrees dat je wel eens heel dicht bij de waarheid kan gaan zitten.
Het is erg makkelijk om hem uit te dragen als martelaar en te wijzen op alles wat misloopt bij al dat "linkse gepeupel", de reacties onder artikels op sociale media vond ik gewoon akelig. Zoveel mensen die claimen dat hij gewoon 'zijn mening uitte' en dat hij 'pro debat en tegen geweld' was; zijn er dan echt zoveel mensen blind voor alle polarisatie en het goedkeuren van geweld (zolang het maar in de juiste context gebeurde voor zijn gevoel) waar hij naar mijn gevoel net voor stond.

The only thing we learn from the past is that we don't learn from the past.

• Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: BeWario en Dr. Hannibal
De wereld is gewoon hard achteruit gegaan de laatste 20 jaar op sociaal vlak. Van alle kanten van het spectrum, en we doen er allemaal net zo hard aan mee (en mensen die dit niet denken te doen overschatten zichzelf behoorlijk). Het is helaas gewoon wachten dat er ergens de pleuris uitbreekt, als dat al niet het geval is. De geschiedenis rijmt nooit, maar herhaald zich altijd wel een keer.

Toch maar is gaan kijken voor een blokhut in IJsland denk ik.

• Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: jaigalaar en nikita
De wereld is gewoon hard achteruit gegaan de laatste 20 jaar op sociaal vlak. Van alle kanten van het spectrum, en we doen er allemaal net zo hard aan mee (en mensen die dit niet denken te doen overschatten zichzelf behoorlijk). Het is helaas gewoon wachten dat er ergens de pleuris uitbreekt, als dat al niet het geval is. De geschiedenis rijmt nooit, maar herhaald zich altijd wel een keer.

Toch maar is gaan kijken voor een blokhut in IJsland denk ik.
Had met de naam indiaantje niet verwacht dat IJsland de eerste keus was eerlijk gezegd.... Ik kom graag een keertje op bezoek als de pleuris inderdaad uitbreekt.

• Haha
Waarderingen: Oasiss
Had met de naam indiaantje niet verwacht dat IJsland de eerste keus was eerlijk gezegd.... Ik kom graag een keertje op bezoek als de pleuris inderdaad uitbreekt.
Ik heb ook gezien dat hier in Zuid Afrika de prijzen voor een luxe landhuis niet verkeerd zijn. 21 hectare in een private game reserve met commerciële rechten, en dan een groot landhuis met zwembad en bar, plus een guesthouse. 2 ton...

Ik heb ook gezien dat hier in Zuid Afrika de prijzen voor een luxe landhuis niet verkeerd zijn. 21 hectare in een private game reserve met commerciële rechten, en dan een groot landhuis met zwembad en bar, plus een guesthouse. 2 ton...
Ja okay, maar als je veilig wil zitten voor door polarisatie en ongelijkheid gevoed geweld is Zuid Afrika wel een van de laatste landen waar je heen moet verhuizen, niet? 😅

T
Ja okay, maar als je veilig wil zitten voor door polarisatie en ongelijkheid gevoed geweld is Zuid Afrika wel een van de laatste landen waar je heen moet verhuizen, niet? 😅
True, al voelt dat hier in Hoedspruit wel ver weg. Veel toerisme en toeristen, best een rijke community met veel expats en pensionados ook.

:P ik ben ook een van de weinige Indo's gek is op koudere landen, maar ook de te gekke bands die ze daar hebben. Maar ik deed het meer uit oogpunt voor de veiligheid, volgens mij hebben in het verleden amper te maken gehad met oorlogen en dergelijke en daarmee is het een van de veiligste landen waar je kan wonen dacht ik (vast een uitgestorven eiland daar gelaten).

• Leuk
Waarderingen: BeWario
:P ik ben ook een van de weinige Indo's gek is op koudere landen, maar ook de te gekke bands die ze daar hebben. Maar ik deed het meer uit oogpunt voor de veiligheid, volgens mij hebben in het verleden amper te maken gehad met oorlogen en dergelijke en daarmee is het een van de veiligste landen waar je kan wonen dacht ik (vast een uitgestorven eiland daar gelaten).
Wel even oppassen voor vulkaanuitbarstingen ;)

Today I learned dat IJsland van 1941 tot 1945 dor de VS bezet was.

(En dat er daarna nog drie oorlogen waren tussen IJsland en VK/West-Duitsland waarbij in totaal 1 dode is gevallen.)

Gewoonweg ziekelijk, als je gaat oproepen om mensen "te gaan vinden op straat" in welke kader dan ook, ben je zelf gewoon een facist, niet meer niet minder. Dit zijn overigens weer extra stemmen voor Wilders en consorten , dus je bereikt ook niks mee ook.

Laatst bewerkt:
Gewoonweg ziekelijk, als je gaat oproepen om mensen "te gaan vinden op straat" in welke kader dan ook, ben je zelf gewoon een facist, niet meer niet minder. Dit zijn overigens weer extra stemmen voor Wilders en consorten , dus je bereikt ook niks mee ook.
Ik roep al jaren dat deze band kansloze gasten zijn. En dat bewijzen ze keer op keer weer.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave

Users who are viewing this thread