Festileaks Draft XVIII: draft of the future

@Yannick Dubbele noteringen in de masterlist die ik gevonden heb:
  • Black Box Revelation: 150.000, 130.000
  • Beth Gibbons: 180.000, 125.000
  • Marc Rebillet: 150.000, 110.000
  • CMAT: 150.000, 100.000
  • kneecap: 200.000, 50.000
  • High Vis: 150.000, 50.000
  • De La Soul: 100.000, 40.000
  • Faye Webster: 60.000, 40.000
  • Fat Dog: 130.000, 40.000
  • Against The Current: 120.000, 20.000

Laatst bewerkt:
1b) De minimum eisen gaan van headliner > co-headliner > sub > afsluiten tweede podium etc., een co-headliner mag dus best geboekt worden als absolute headliner, een sub mag ook geboekt worden als co-headliner maar nooit omgekeerd. Een act die als minimum eis 'headliner' heeft, kan nooit op dezelfde festivaldag gecombineerd worden met een act die 'co-headliner' als minimum eis heeft - noch acts die als minimum eis 'afsluiten mainstage' hebben.
Nog even hierover: acts met de voorwaarde ‘afsluiten Mainstage’ zijn toch vaak niet groot genoeg om daarvoor geen absolute headliner te zetten? Bij ‘co-headliner’ snap ik dat het niet compatibel is, maar voor ‘afsluiten MainStage’ zou ik dat wel toelaten precies. Nog met dit gevoel of ben ik alleen?

@Yannick Dubbele noteringen in de masterlist die ik gevonden heb:
  • Black Box Revelation: 150.000, 130.000
  • Beth Gibbons: 180.000, 125.000
  • Marc Rebillet: 150.000, 110.000
  • CMAT: 150.000, 100.000
  • kneecap: 200.000, 50.000
  • High Vis: 150.000, 50.000
  • De La Soul: 100.000, 40.000
  • Faye Webster: 60.000, 40.000
  • Fat Dog: 130.000, 40.000
  • Against The Current: 120.000, 20.000
Aitch
AJ Tracey
Barry Can't Swim
BTS
Gabriels
Heartworms
JID
Joy Crookes
Meau
MEROL
Noname
PUP
Snow Patrol
Sorry
The Hives
The Lumineers
Yussef Dayes

Staan er ook dubbel in

Ik pas 't aan.
Nog even hierover: acts met de voorwaarde ‘afsluiten Mainstage’ zijn toch vaak niet groot genoeg om daarvoor geen absolute headliner te zetten? Bij ‘co-headliner’ snap ik dat het niet compatibel is, maar voor ‘afsluiten MainStage’ zou ik dat wel toelaten precies. Nog met dit gevoel of ben ik alleen?
Afsluiten mainstage houdt vaak in dat het om een dance / elektro act gaat. 'Co-head' mag wel, 'headliner' niet idd.

Ook wel benieuwd hoe Axl Rose in 2030 zou klinken. Maar om er nou 2miljoen voor neer te leggen..

Die heb ik aan de lijst laten toevoegen. Niet om te kiezen, maar meer als gimmick dat het in ieder geval een optie is! Ben zelf vooral benieuwd of er iemand gaat denken "laat ik Taylor Swift boeken" om dan de rest van het festival een soort goedkope kermis te maken.

Die heb ik aan de lijst laten toevoegen. Niet om te kiezen, maar meer als gimmick dat het in ieder geval een optie is! Ben zelf vooral benieuwd of er iemand gaat denken "laat ik Taylor Swift boeken" om dan de rest van het festival een soort goedkope kermis te maken.
Is ook een beetje de insteek die ik wilde maken: iedereen kan geboekt worden (niet per se realistisch, want het gros van de acts +3 M zou wss in een stadion spelen, maar voor de sake en fun van de draft erbij gehouden) maar.. het gaat je wel kosten en als aan het einde van de rit je geld op is, ga je als organisator ook er het beste gaan moeten maken.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Koekdoos en MadMandra27
Wauw, complimenten voor de tijd en energie die je er nu al in hebt gestopt!

Ik zit nu op de Galapagos eilanden en ga daarna als het goed is door naar Peru, tijdsverschil, internet en uberhaupt de tijd er voor hebben is een dingetje. Even kijken hoeveel er uiteindelijk mee doen, anders doe ik mee en haal dan steeds wel in als het uitkomt ;)

• Leuk
Waarderingen: Blommie
Wauw, complimenten voor de tijd en energie die je er nu al in hebt gestopt!

Ik zit nu op de Galapagos eilanden en ga daarna als het goed is door naar Peru, tijdsverschil, internet en uberhaupt de tijd er voor hebben is een dingetje. Even kijken hoeveel er uiteindelijk mee doen, anders doe ik mee en haal dan steeds wel in als het uitkomt ;)
Zeker in het begin prima om rekening mee te houden. En/of iemand vragen dan aankondigingen te doen.

Hoe zit het bij Pinkpop met wie de sub is? Is dat de act op dezelfde stage voor de headliner, of is het de act die de tweede stage afsluit?

Edit: En in het geval van een co-headline, dan neemt dat duo de positie in van headliner + sub, verwacht ik? Dus bij twee co-headline namen mag geen sub meer bij?

Ik zou heel graag meedoen, ik vertrek 20 oktober op reis, maar desnoods haal ik ginder telkens wel in wanneer mogelijk. Als dit laatste nu al een probleem zou vormen, laat dan maar weten.
Anders: Rock Werchter

Hoe zit het bij Pinkpop met wie de sub is? Is dat de act op dezelfde stage voor de headliner, of is het de act die de tweede stage afsluit?

Edit: En in het geval van een co-headline, dan neemt dat duo de positie in van headliner + sub, verwacht ik? Dus bij twee co-headline namen mag geen sub meer bij?
Goede vraag, het nieuwe Pinkpop met de twee podia naar elkaar leent zich eigenlijk meer dat sub/co de afsluiter van het 2e podium is.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en Koekdoos
Ja, al is een sub normaliter de voorlaatste van de mainstage, toch?
In mijn hoofd is de sub op Pinkpop alleszins de voorlaatste op het “main plein”, dus afsluiter Noord. Anders stond Greta Van Fleet in ‘24 boven Sam Smith, brrrr 🤣

Users who are viewing this thread