Rock Werchter 2026

Hoe kunnen mensen nou vinden dat Pearl Jam kort geleden is? Volgend jaar is dat vier jaar geleden. Dat is toch helemaal niet kort?
Die term gebruik ik nergens, lees mijn post even goed.

Maar laat ik het anders omschrijven: ik zou het leuker vinden als er wat nieuwe namen bovenaan het affiche staan. Ook al ben ik groot fan van PJ, die heeft iedereen inmiddels toch al eens of meermaals kunnen zien, waarvan dus inderdaad 2022 er eentje van was.

lijkt me toch niet dat WOD als headliner komt, sub zeker maar hoger niet. kol en the killers zijn wel nog wat groter en de rest van die groep is absoluut een afsluiter van de dag
War On Drugs is toch gerust een stuk groter dan KoL de dag van vandaag, niet? Eentje zie ik een Sportpaleis vullen, de ander verre van.

Tbf over the past few festivals there’s not really any you’d class as co-headers is there? Maybe the Fender/KOL one but we say what that turned into

Tbf over the past few festivals there’s not really any you’d class as co-headers is there? Maybe the Fender/KOL one but we say what that turned into
Stromae - Stormzy in 2023, Tool - The Cure en Mumford & Sons - Florence and the Machine in 2019

Ik denk dat QOTSA - AM ook wel zo'n klassieke setup was.

Vooral in 2024 was die structuur er totaal niet (meer).
En in 2025 ook enkel Sam Fender - KoL. Denk dus echt dat het afhangt van het aanbod aan tourende artiesten, moeilijk een trend in te zien

Qotsa - Arctic Monkeys (2023)
Kings of leon - Sam Fender (2025)
I initially mentioned KOL and Sam however it also didn’t happen.

Would QOTSA headline outright? Doubtful.

A co-headliner for me is 2 acts who could actually headline the thing alone. For instance in 2022 RHCP and The Killers wouldn’t look out of place, 2018 AM and Nick Cave and 2017 Linkin Park and SOAD (as examples)

A co-headliner for me is 2 acts who could actually headline the thing alone. For instance in 2022 RHCP and The Killers wouldn’t look out of place, 2018 AM and Nick Cave and 2017 Linkin Park and SOAD (as examples)
In mijn ogen zijn The Killers en Stormzy evenwaardig, maar goed, terwijl ik dit schrijf proef ik wel wat subjectiviteit van mijnentwege dus nevermind haha. Wilde opkomen voor Stormzy, maar nee, je hebt gelijk 😅

Eefje de Visser begin volgend jaar nieuw album en zalentour in februari/maart. Het zou me niet verbazen als daar weer een paar zomerfestivals achteraan komen. Wat mij betreft weer in de Barn (was magisch vorig jaar), maar dan een paar plekjes hoger.
Zeer graag!

Eefje de Visser begin volgend jaar nieuw album en zalentour in februari/maart. Het zou me niet verbazen als daar weer een paar zomerfestivals achteraan komen. Wat mij betreft weer in de Barn (was magisch vorig jaar), maar dan een paar plekjes hoger.
Het nieuwe album Vlijmscherp van Eefje de Visser komt al op 10 oktober van dit jaar uit. De act zoals ze in OLT recent liet zien maar dan aangepast aan het nieuwe album is echt wel een headliner Barn waardig.

Die term gebruik ik nergens, lees mijn post even goed.

Maar laat ik het anders omschrijven: ik zou het leuker vinden als er wat nieuwe namen bovenaan het affiche staan. Ook al ben ik groot fan van PJ, die heeft iedereen inmiddels toch al eens of meermaals kunnen zien, waarvan dus inderdaad 2022 er eentje van was.
Dat iedereen die al heeft kunnen zien is niet waar, zoveel shows geeft PJ hier nu ook weer niet. En met een wishline up met Fred Again, Benson Boone, Chapell Roan en Tame Impala (en zelfs SOAD). Staan er allemaal acts die er (zo goed als) nooit gestaan hebben.

• Leuk
Waarderingen: festirock

Co-headliners zijn juist artiesten die groot en dragend zijn, maar op hun eentje geen Werchterdag kunnen uitverkopen.

Users who are viewing this thread