ES Primavera Sound Festival 2026

Is dat trouwens gelijk maandag al een 'volledige' festivaldag of ligt het zwaartepunt richting het weekend?

wat ik eigenlijk bedoel: mis je veel als je wat later aanhaakt bv vanaf woensdag of donderdag?

wat ik eigenlijk bedoel: mis je veel als je wat later aanhaakt bv vanaf woensdag of donderdag?
Die ciutat-optredens zijn meestal van bands die ook op de affiche staan. Maar er staan soms ook groepen op die niet op de line-up staan. Het is vooral handig om clashes te vermijden tijdens het festival zelf.
Maar ik ga al jaren van woensdag tot en met zondag. Voor mij persoonlijk is het dan al ruim voldoende qua muziek😅

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Is dat trouwens gelijk maandag al een 'volledige' festivaldag of ligt het zwaartepunt richting het weekend?
Ciutat moet je eerder beschouwen als optredens. Meestal staat er op een avond een stuk of 3-4 bands achter elkaar. Het zwaartepunt ligt uiteraard op het festival zelf.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Die ciutat-optredens zijn meestal van bands die ook op de affiche staan. Maar er staan soms ook groepen op die niet op de line-up staan. Het is vooral handig om clashes te vermijden tijdens het festival zelf.
Maar ik ga al jaren van woensdag tot en met zondag. Voor mij persoonlijk is het dan al ruim voldoende qua muziek😅
Dank, dat helpt! Twijfel er over, maar een volle week gaat het niet worden ben ik bang. Lijkt me zelf wel leuk, maar thuisfront denkt daar zeker weten anders over... Ik ben deze wel aan het overwegen met de vriendengroep.

Ik zou de woensdag meepakken, dan is het festivalterrein open met 1 podium en kun je ook alvast je festivalbandje daar halen. De maandag en dinsdag (en ook woensdag naast die opening op het festival terrein) zijn er dus optredens in zalen met beperkte capaciteit. De zondag is 'brunch on the beach' en is met name dj's. Als het je eerste Primavera ervaring is zou ik in ieder geval woensdag t/m zaterdag doen.

Ik zou de woensdag meepakken, dan is het festivalterrein open met 1 podium en kun je ook alvast je festivalbandje daar halen. De maandag en dinsdag (en ook woensdag naast die opening op het festival terrein) zijn er dus optredens in zalen met beperkte capaciteit. De zondag is 'brunch on the beach' en is met name dj's. Als het je eerste Primavera ervaring is zou ik in ieder geval woensdag t/m zaterdag doen.
Die woensdagavond wil je maar op één plaats zijn en dat is in de razzmatazz, meestal staat daar een headliner met een intieme show.

Nee, early birds zijn al weg. Deze prijs blijft nu staan tot net voor de line up reveal. Na de reveal zal het naar de 400 euro gaan voor een kaart.

400?? Is dat een gok gebaseerd op de 50 toeslag voor de earlybirds tegenover het jaar daarvoor?

Los van dubbele shows, staan er ook acts die niet tijdens het hoofdfestival spelen. Bekijk dit maar van afgelopen editie als voorbeeld: https://clashfinder.com/s/psb2025. Caribou, Kneecap, Paul Kalkbrenner, Nilufer Yanya...

Bedenk wel dat je los moet reserveren voor alle shows buiten Parc Del Forum van donderdag t/m zaterdag. Dit jaar kregen VIP kaarthouders voorrang, daarna mensen die tickets kochten voordat lineup bekend was, toen Revolut betalers, en toen pas de rest. Voor de maandag was het super makkelijk om te reserveren en die raakten niet gevuld, maar de populairste shows vanaf de dinsdag waren heel snel volgeboekt. En iedereen moet zelf boeken, m.u.v. de Parc Del Forum Opening Day op woensdag, kan je niet reserveren voor een +1.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: pongolesi en EngineNr9
Bedankt voor de tip. Dit zou inderdaad de eerste Primavera ervaring worden, en woensdag tm zaterdag zou het wat mij betreft zomaar kunnen worden. Ik heb wel nog wat moeite om de gehele groep mee te krijgen.

• Leuk
Waarderingen: pongolesi
Bedankt voor de tip. Dit zou inderdaad de eerste Primavera ervaring worden, en woensdag tm zaterdag zou het wat mij betreft zomaar kunnen worden. Ik heb wel nog wat moeite om de gehele groep mee te krijgen.

Ik raad aan om op zondagavond of maandag terug te vliegen, want dan kan je de zaterdagnacht volledig beleven.

Schrijf Lola Young ook maar op.
Die heeft dan net een intense Europese tour met last stop 1 juni in Parijs erop zitten. Iets zegt me dat ze na haar stop in Parijs enkele dagen rust om dan sporadisch van half juni tot eind augustus enkele festivals te doen.

Die heeft dan net een intense Europese tour met last stop 1 juni in Parijs erop zitten. Iets zegt me dat ze na haar stop in Parijs enkele dagen rust om dan sporadisch van half juni tot eind augustus enkele festivals te doen.
Parc Del Forum dagen beginnen op 4 juni, dus eerst wat rust en dan het festival erbij kan makkelijk.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread