Sport algemeen

Het zou mij niet verbazen dat het "gewoon" een procedure foutje was bij de KNVB waarop ze zijn teruggefloten door de rechter

Maar goed, eerst moet Vitesse maar eens aan 16 voetballers zien te komen die ze in dienst nemen. Volgens mij zitten ze ongeveer op de helft daarvan. Ze zullen voornamelijk moeten plukken uit de jeugdafdelingen en anders uit transfervrije spelers, want de transfermarkt zit dicht.
even inpikken op dit puntje
ik weet dat belgie anders is maar in het klucht jaar met UR namen en Geel
Op 10 juni 2007 promoveerde Verbroedering Geel via de eindronde terug naar de tweede klasse. Eerst kreeg het geen licentie, maar deze werd in beroep toch behaald. UR Namur ging hier echter tegen in beroep omdat er prodecurefouten gemaakt zouden zijn. Geel moest uiteindelijk starten in derde klasse, maar na een welles-nietes spelletje tussen Geel, Namen, de voetbalbond en verscheidene rechtbanken, werd Geel op 14 september dan toch tot de tweede klasse toegelaten, net als Namen. De voetbalbond ging wel in beroep tegen deze opgelegde gang van zaken, maar dat leverde niets meer op.

werd er door de bond van belgie de transfermarkt terug geopend voor enkel Geel zodat zij spelers zouden kunnen kopen waardig aan 2de klasse.

evengoed kan de nederlandse bond ook hier een uitzondering toestaan als ze willen.

De volledig motivering van het arrest is er nog niet, dat volgt bij spoed/kort geding vaker later.

Vooralsnog is dit de motivering: https://uitspraken.rechtspraak.nl/details?id=ECLI:NL:GHARL:2025:5371

Met name ro 2.5 is dan interessant. Komt er inderdaad volgens mij op neer dat de KNVB niet zorgvuldig genoeg is geweest en dat een belangenafweging (mede daardoor) anders is uitgevallen in het arrest.

Blijft inderdaad, los van al het juridische, wel overeind dat Vitesse er een puinhoop van heeft gemaakt. Zo erg dat het de KNVB ook wel tekent dat ze zelfs dit niet goed in elkaar hebben kunnen zetten.

Onder aan de streep hoop ik dat de club blijft bestaan, ze nu in de kelder van de KKD zullen verpieteren en van daar weer een normale club worden. Dat gun ik de supporters en liefhebbers, op die paar debielen met rookbommetjes na.

• Leuk
Waarderingen: reaper
Er zijn genoeg video met juridische onderbouwing waarin echt wel blijkt hoe erg Vitesse de boel heeft besodemieterd, als ik geen empathie had, had ik ook gezegd "Weg met die club". Als groot liefhebber van voetbal en als een supporter van een club die het ook heel bond heeft gemaakt zeg "Welkom terug". Elke supporter verdiend een club

• Leuk
De volledig motivering van het arrest is er nog niet, dat volgt bij spoed/kort geding vaker later.

Vooralsnog is dit de motivering: https://uitspraken.rechtspraak.nl/details?id=ECLI:NL:GHARL:2025:5371

Met name ro 2.5 is dan interessant. Komt er inderdaad volgens mij op neer dat de KNVB niet zorgvuldig genoeg is geweest en dat een belangenafweging (mede daardoor) anders is uitgevallen in het arrest.

Blijft inderdaad, los van al het juridische, wel overeind dat Vitesse er een puinhoop van heeft gemaakt. Zo erg dat het de KNVB ook wel tekent dat ze zelfs dit niet goed in elkaar hebben kunnen zetten.

Onder aan de streep hoop ik dat de club blijft bestaan, ze nu in de kelder van de KKD zullen verpieteren en van daar weer een normale club worden. Dat gun ik de supporters en liefhebbers, op die paar debielen met rookbommetjes na.
Het maakt me echt geen moer uit of ze nou wel doorgaan of niet, maar dit nieuws helpt natuurlijk niet mee (ondanks dat er wel duidelijk is gemaakt dat het Hof de relatie niet groot genoeg geacht).

het kan altijd gekker

De zaak-Geel/Namen​

Verbroedering Geel won de finale van de eindronde tussen tweede- en derdeklassers op het einde van het seizoen 2006-07 van UR Namur. Laatstgenoemde diende echter een klacht in, omdat Geel pas een licentie voor tweede klasse gekregen had nadat het in beroep nog documenten had toegevoegd aan het dossier, wat in strijd is met het bondsreglement. De bond besliste daarop om geen van de twee ploegen toe te laten in tweede klasse, en het seizoen startte met 17 ploegen. UR Namur spande hierop een kort geding in om de competitie in tweede en derde klasse stil te leggen tot er een definitieve uitspraak was: de speeldag van 8 september werd hierop naar een latere datum uitgesteld. Om te verhinderen dat ook de volgende speeldag werd uitgesteld, kwam de Belgische Voetbalbond met een nieuw voorstel: UR Namur kreeg de 18e plaats in tweede klasse toegewezen, Verbroedering geel moest naar Derde Klasse. Geel heeft ondertussen echter aangekondigd zelf weer een klacht neer te leggen, en ook Dessel Sport (dat uit tweede klasse degradeerde omdat het de eindronde verloor) deed dat, met als argument dat het als enige club bij het begin van die eindronde al een licentie op zak had.

Op 14 september besliste de KBVB dat ook Verbroedering Geel in deze klasse mag spelen. Dit had tot gevolg dat dit seizoen 19 ploegen zouden deelnemen aan de competitie. De volledig kalender werd herschikt. Bovendien werd beslist de uitslagen van de gespeelde wedstrijden niet te schrappen. De uitslagen van deze wedstrijden wordt gedurende het seizoen bijgeteld in de stand, op het moment dat de betreffende clubs tegen elkaar zouden moeten aantreden. Op elk moment vertoonde het klassement zo een grote verscheidenheid in aantal gespeelde wedstrijden. Bovendien betekende dit dat voor verscheidene wedstrijden, die volgens de kalender later in het jaar zouden volgen, weliswaar de punten nog niet in rekening werden gebracht in de rangschikking, maar de "toekomstige" uitslag wel al bekend was omdat de match in werkelijkheid al gespeeld was.
en omdat men de reglementen was vergeten aanpassen zodat er 3 zakkers zouden zijn en terug 18 ploegen zouden spelen in de reeks.
hebben we toen ook nog een hoop gezeik gehad want 17-18 zouden zakken en 19 was een juridisch hiaat dat in de reeks zou blijven...

man gouden tijden

Laatst bewerkt:
Het maakt me echt geen moer uit of ze nou wel doorgaan of niet, maar dit nieuws helpt natuurlijk niet mee (ondanks dat er wel duidelijk is gemaakt dat het Hof de relatie niet groot genoeg geacht).
Kan het niet lezen, wat zijn de banden?

Vind dit wel wat stemmingmakerij en best ver gezocht.

Daarnaast is dit een kortgeding en geen bodemprocedure. Platgeslagen wordt er alleen gekeken of er dingen significant fout zijn gegaan en of de zaak in de bodemprocedure een goede kans van slagen heeft.

Tijdens inleiding bestuursrecht krijg je altijd het voorbeeld van een boom die gekapt wordt. Als je bezwaar maakt tegen de kap, duurt die behandeling tot na de daadwerkelijke kap. Dan vraag je een voorlopige voorziening om die kap te schorsen. Als dan blijkt dat de kap misschien wel niet helemaal oké zou zijn, wordt het kappen opgeschort tot de zaak helemaal inhoudelijk is behandeld. Ook met de idee dat als ie eenmaal gekapt is en later blijkt dat had niet gemogen, de boom er niet meer is. (Vitesse is hier de boom ;) ).

• Leuk
Waarderingen: Christiaan en zero
Pff, dit gaat weer voer zijn voor mensen als Wilders die keer op keer roepen dat onze rechtspraak corrupt is en daar nog mee wegkomen ook.
Echt handig is het inderdaad allemaal niet dat je zo'n betrokken persoon als rechter aanstelt in zo'n emotioneel beladen zaak.
Maar ik ben ervan overtuigd dat ook deze rechters voor de volledige 100% de uitspraak staven op feiten en niet op onderbuikgevoelens of op empathie richting fans.

Overigens begrijp ik niet helemaal waarom in het artikel wordt gesteld dat het bestaansrecht van een club afhankelijk is van de proflicentie. Het is Vitesse nooit verboden om door te gaan als amateurvereniging; uitsluitend de proflicentie werd ingetrokken.

Pff, dit gaat weer voer zijn voor mensen als Wilders die keer op keer roepen dat onze rechtspraak corrupt is en daar nog mee wegkomen ook.
Echt handig is het inderdaad allemaal niet dat je zo'n betrokken persoon als rechter aanstelt in zo'n emotioneel beladen zaak.
Maar ik ben ervan overtuigd dat ook deze rechters voor de volledige 100% de uitspraak staven op feiten en niet op onderbuikgevoelens of op empathie richting fans.

Overigens begrijp ik niet helemaal waarom in het artikel wordt gesteld dat het bestaansrecht van een club afhankelijk is van de proflicentie. Het is Vitesse nooit verboden om door te gaan als amateurvereniging; uitsluitend de proflicentie werd ingetrokken.
Het is toch wat duidelijk dat de proflicentie voor een profclub/bvo essentieel is voor het bestaansrecht?

Maar de rechter zat in een commissie over veiligheid van een amateurclub uit Arnhem die samenwerkingen had met Vitesse. Wilders heeft idd voor minder wraken tot een hobby gemaakt, maar dit lijkt mij prima te kunnen.

Deze supporter is het hier helemaal mee eens. De club weer van het volk, dat is als ik het zo om me heen hoor ook een breed gedragen wens. Dat dit een langduriger traject uit de kelder van de KKD is, zal over het algemeen ook weinig weerstand krijgen. Het waren natuurlijk altijd al met name de beleidsbepalers en financiers die zo snel mogelijk naar de toppen wilden klimmen. Zo is het gezeik allemaal ooit begonnen...

• Leuk
Tot zover Oosting bij Twente, kan toch niet anders dat Ten Hag is gebeld door Streuer.
De voetbalwereld blijft wel weer opportunistisch, hoor. Die heeft het de afgelopen seizoenen gewoon goed gedaan (met o.a. een derde plaats). Neem aan dat je als Streuer en co ook wel inziet dat de selectie niet opperbest is vergeleken met eerdere jaargangen.

Zou dan (weer) niet zo'n beste keuze zijn van Ten Hag, wat een kut team
Wordt ook flink overdreven. Aanval kun je nog niet veel over zeggen, Pjaca lijkt een hele goede aanwinst, Lammers mits fit is bovenkant eredivisie en Orjasaeter is een van de grootste talenten in jaren bij Twente. Middenveld, Hlysson is een goede speler, VD Belt valt flink tegen, Zerrouki kan het wel heeft hij bij ons bewezen. Verdediging en keeper, Unnerwall weet iedereen hoe goed hij is, Pröpper idem, Hilgers is er nog met Bruns, wie weet kan Lemkin ook wel wat. Backs met Rots en Van Rooij is ook bovenkant eredivisie.

Heb Oosting altijd een goede en sympathieke trainer gevonden maar hij krijgt zijn boodschap niet meer over, logische beslissing van Twente op een raar moment.

Met dit Ajax gaat Ten Hag ook geen hoge ogen gooien, dus zou het geen gekke keuze vinden als hij in de relatieve luwte bij Twente zijn blazoen gaat oppoetsen.

Ik weet duidelijk minder van Twente dan bijvoorbeeld @luluasas , maar ik vind het ook hier zo'n brevet van onvermogen dat je een coach na 4 potjes de laan uitstuurt. Heel vorig seizoen en heel de zomer wist je wie de beste man is. Dan ben je toch een waardeloze beleidsbepaler als je met een trainer het seizoen ingaat en na 360 minuten zeker weet dat de trainer toch niet voldoet.

• Leuk
Waarderingen: luluasas
Ik weet duidelijk minder van Twente dan bijvoorbeeld @luluasas , maar ik vind het ook hier zo'n brevet van onvermogen dat je een coach na 4 potjes de laan uitstuurt. Heel vorig seizoen en heel de zomer wist je wie de beste man is. Dan ben je toch een waardeloze beleidsbepaler als je met een trainer het seizoen ingaat en na 360 minuten zeker weet dat de trainer toch niet voldoet.
Ik zou het in 90% van de gevallen met je eens zijn maar ik snap dat je al Twente zijnde hem de kans geeft om zich te herpakken na die 2de seizoenshelft, zeker na de laatste paar goede potten in de play-offs. Ik weet niet of je de eerste paar potten van Twente gezien hebt maar dat was zo slap en ongeïnteresseerd dat ik verlangde naar het spel van Verbeek in het degradatieseizoen. Ik had hem ook langer als 4 wedstrijden gegeven maar in kan mij er zeker in vinden dat ze hem nu al de laan uit sturen.

Met dit Ajax gaat Ten Hag ook geen hoge ogen gooien, dus zou het geen gekke keuze vinden als hij in de relatieve luwte bij Twente zijn blazoen gaat oppoetsen.
Voelt wel meer als afbouwen richting pensioen bij Twente dan als blazoen op poetsen, maar coach bij Ajax zal hem ook niet helpen idd

Users who are viewing this thread