Roadburn 2026

residentalien

Support act
2 mrt 2024
1.035
1.415
Douwe.png

Datum: 16-19 april 2026 (met preparty op 15 april)
Venue: Poppodium 013, De Koepelhal, Hall of Fame, Skatepark en Paradox. Verschillende locaties in stad voor offroad
Plaats: Tilburg
Land: Nederland
Directeur: Walter Hoeijmakers
Eerste editie: 1999

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JK79 en wenteldave
Nog geen namen bekend maar omdat het toch zo augustus is en dan vaak de eerste namen komen is het misschien handig om hem er al in te schieten hier. Wat verwachten we voor volgend jaar kwa namen een beetje?

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
goeie vondst staan op 4 september ook in Brussel blijkbaar, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar hoe dat live is.
Ja ik ben niet weg van de plaat maar het kan interessant live worden maar skip hem denk jammer genoeg. Ze kiezen ook wel echt voor de zalen die wat buiten onze dag updates vallen hier, acu is echt max 150 man leuke zaal/vrijplaats wel.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Huidige line-up van Samhain Antwerpen, twee weken voor Roadburn. Zitten toch wel een aantal kanshebbers tussen. Panopticon let's go? The Rime of Memory in full!!!

Schermafbeelding 2025-09-03 232509.jpg

Huidige line-up van Samhain Antwerpen, twee weken voor Roadburn. Zitten toch wel een aantal kanshebbers tussen. Panopticon let's go? The Rime of Memory in full!!!

Bekijk bijlage 15824
mijn tldr take hierop:

Dodsrit, en hexvessel stonden er vorig jaar dus kunnen we al uitsluiten
imperial triumphant was 2019 en 2023, denk ook wat te snel
Blackbraid is meer Soulcrusher dan Roadburn, vorig jaar stonden ze nog daar en misschien een beetje te campy voor roadburn
Wolvennest was laatste keer 2019, Belgie dus de kans is redelijk groot lijkt me
Lamp Of Murmuur was 2022, dus misschien maar schat de kans klein in. Misschien the spark
die full of hell+the body package met jarhead en JAD als 'sub-supports' staat net hiervoor in de effenaar
Aluk todolo heeft al 5 keer ofzo gespeeld dus weet niet hoe happig ze daar op zijn
Hellhammer speelt over een aantal weken dezelfde set op Baroeg open air, als ze T(h)om weer eens boeken zal het wel iets exclusiever zijn denk ik of ze moeten er een goede deal op krijgen
Panopticon lijkt me wel een serieuze kans, laatste keer was 2018
Esoteric heeft voor een of andere reden nog nooit op roadburn gestaan en altijd meer een Dutch doom days band geweest maar zie ze wel iets anders doen zeker zo dicht bij Roadburn en het past in de oude mannen doom hoek die Roadburn altijd wel heeft. Toffe band ook, mogen van mij persoonlijk doorkomen. Kans is best realistisch dat er een album set uit komt
Der Weg Einer Freiheit staat volgende maand nog in 013, natuurlijk Duitsland maar op zijn hoogst ergens een middag spot. Zelfde voor Naxen

Ashenspire, Final pose, Gudsforladt, five the hieropthant, mutterlien lijken me realitisch voor de kleinere spots als die tours zo lang lopen.

Laatst bewerkt:
mijn tldr take hierop:

Dodsrit, en hexvessel stonden er vorig jaar dus kunnen we al uitsluiten
imperial triumphant was 2019 en 2023, denk ook wat te snel
Blackbraid is meer Soulcrusher dan Roadburn, vorig jaar stonden ze nog daar en misschien een beetje te campy voor roadburn
Wolvennest was laatste keer 2019, Belgie dus de kans is redelijk groot lijkt me
Lamp Of Murmuur was 2022, dus misschien maar schat de kans klein in. Misschien the spark
die full of hell+the body package met jarhead en JAD als 'sub-supports' staat net hiervoor in de effenaar
Aluk todolo heeft al 5 keer ofzo gespeeld dus weet niet hoe happig ze daar op zijn
Hellhammer speelt over een aantal weken dezelfde set op Baroeg open air, als ze Thom weer eens boeken zal het wel iets exclusiever zijn denk ik of ze moeten er een goede deal op krijgen
Panopticon lijkt me wel een serieuze kans, laatste keer was 2018
Esoteric heeft voor een of andere reden nog nooit op roadburn gestaan en verassend dat ze weer touren. Kans is best realistische dat er een album set uit komt
Der Weg Einer Freiheit staat volgende maand nog in 013, natuurlijk Duitsland maar op zijn hoogst ergens een middag spot. Zelfde voor Naxen

Ashenspire, Final pose, Gudsforladt, five the hieropthant, mutterlien lijken me realitisch voor de kleinere spots als die tours zo lang lopen.
Imperial Triumphant hebben wel een heel sterk nieuw album natuurlijk. En ze boeken soms al wel eens bands al na een jaar opnieuw door een nieuw album (ben ik overigens geen voorstander van). Dus wat dat betreft zou het wel kunnen. Maar staan natuurlijk wel ook al behoorlijk vaak in Nederland de laatste jaren. Blackbraid vond ik niks aan op Soulcrusher dus ik hoop dat je gelijkt hebt. The Body had ik al afgeschreven, maar stond er even niet bij stil dat die natuurlijk touren met Full of Hell en hier al spelen, dus dan zullen die ook niet komen.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Imperial Triumphant hebben wel een heel sterk nieuw album natuurlijk. En ze boeken soms al wel eens bands al na een jaar opnieuw door een nieuw album (ben ik overigens geen voorstander van). Dus wat dat betreft zou het wel kunnen.
Klopt maar Truimphant tourt Nederland zo godverdomme veel, ze stonden vorige week nog in Haarlem bijvoorbeeld, dat ik niet echt denk dat ze geboekt worden als de reguliere tour dan al voorbij is

Ohja nog een ding waar ik hoop voor heb. Jaren 90 math-noise-rock klassiekers Dazzling Killmen hebben getekend bij Swamp, die flink wat voor roadburn bands tours boeken, en zoeken EU data voor 'spring 2026' dus hopelijk kunnen wie die intekenen.

Bekijk bijlage 15854

So close, yet so far. Nou ja, nog steeds vet natuurlijk. Dan toch maar eindelijk eens naar De Helling.
Hah godver die trilogie loop ik eerlijk gezegd niet zo warm voor. Nou het kan natuurlijk dat ze wat langer in de EU blijven hangen en nog een oudere album set doen voor Roadburn/in de loop nog wat shows aankondigen, Doomstar bands staan altijd wel op roadburn, maar die kans is ook natuurlijk klein

Hah godver die trilogie loop ik eerlijk gezegd niet zo warm voor. Nou het kan natuurlijk dat ze wat langer in de EU blijven hangen en nog een oudere album set doen voor Roadburn/in de loop nog wat shows aankondigen, Doomstar bands staan altijd wel op roadburn, maar die kans is ook natuurlijk klein
Niet? And Again Into The Light was mijn introductie, was niet per se liefde op eerste gezicht. Bleef wat hangen op de mix destijds, alhoewel ik het verder wel goed vond. Toen ook nog wat ouder spul geluisterd. Maar bij The Rime of Memory was ik echt compleet verkocht, voor mij wel echt een van mijn favoriete black metal albums. En AAITL is sindsdien ook nog redelijk op mij gaan groeien. En het nieuwe album weten we dan nog niet.

Maar een oudere album set op Roadburn zou ik ook zeker niet op tegen zijn! Het kan natuurlijk nog, maar van 1 t/m de 12e is letterlijk elke dag een show. Het zou me verbazen als er dan opeens minimaal 3 dagen rust is alvorens ze op Roadburn komen. Al helemaal als er al een show in Utrecht is. Dan zou er inderdaad nog wat meer aangekondigd moeten worden ofzo.

Wel jammer, het leek me zo'n inkoppertje haha. Zo dicht op Roadburn in Europa, met een aantal nieuwe albums op zak sinds de laatste (en enige (?)) keer. Ach ja, scheelt weer een mogelijke clash.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Niet? And Again Into The Light was mijn introductie, was niet per se liefde op eerste gezicht. Bleef wat hangen op de mix destijds, alhoewel ik het verder wel goed vond. Toen ook nog wat ouder spul geluisterd. Maar bij The Rime of Memory was ik echt compleet verkocht, voor mij wel echt een van mijn favoriete black metal albums. En AAITL is sindsdien ook nog redelijk op mij gaan groeien. En het nieuwe album weten we dan nog niet.

Maar een oudere album set op Roadburn zou ik ook zeker niet op tegen zijn! Het kan natuurlijk nog, maar van 1 t/m de 12e is letterlijk elke dag een show. Het zou me verbazen als er dan opeens minimaal 3 dagen rust is alvorens ze op Roadburn komen. Al helemaal als er al een show in Utrecht is. Dan zou er inderdaad nog wat meer aangekondigd moeten worden ofzo.

Wel jammer, het leek me zo'n inkoppertje haha. Zo dicht op Roadburn in Europa, met een aantal nieuwe albums op zak sinds de laatste (en enige (?)) keer. Ach ja, scheelt weer een mogelijke clash.
Nee, het is zo band waar ik eigenlijk aan een of 2 platen(Kentucky en Roads To North) genoeg heb in mijn leven. Wat ze doen is tof maar het is ook echt een band die een beetje in een hoekje werkt waar ik niet iedere plaat hoef te checken en recenter spul laat me wat koud. Maar goed smaken en belevingen verschillen en zie ze graag op roadburn verschijnen als dat mogelijk is.

Ja roadburn was de enigste keer dat ze in Nederland spelen. Ze hebben nog o.a in Duitsland gespeeld in 2019 en 2022, vorig jaar nog noorwegen

• Leuk
Waarderingen: Fluxion
Ik hoop elk jaar nog wat bands in de line-up die gedurende het jaar 2020 erop stonden, maar helaas door het annuleren van het festival niet zijn doorgegaan.
Hierbij blijf ik hopen op Red Sparowes, Dungen (laatst nog nieuw nummer uitgebracht), Warhorse en Blanck Mass.

Agriculture komt met nieuw album, maar stonden 2 jaar geleden nog op Roadburn.
Der We Einder Freiheit heeft (zoals eerder benoemd) een nieuw album, die zie ik prima nog ergens staan.
Bruit≤ heeft onlangs nieuw album uitgebracht en gun hun wel een extended mainstage plekje.
Primitive Man komt 31 oktober met nieuw album, ook altijd wel mogelijk.
NYOS komt 10 oktober met nieuw album, ook wel mogelijk voor kleine stage.

Als Nederlandse act zie ik graag Deathless Void weer komen.
Vanuit België zie ik ook graag weer is Wyatt E. op Roadburn staan.

Persoonlijk ben ik geen fan (meer) van AmenRa en alle zijtakken hiervan. Heb het teveel gezien en het geeft wel een overkill. Echter zijn er vele die het wel nog trekt, dus kan ook wel mogelijkheden geven om te eten:ROFLMAO:.

Daarnaast zie ik ook graag weer paar leuke dance-acts zoals Sierra, Gallops en Boy Harsher. Ben hier niet altijd even bekend mee, maar het bevalt me telkens goed op Roadburn!
En ik hoop altijd op Isis, Pelican en We Lost the Sea... Ondanks dat die kans meestal niet zo groot is, blijf ik hopen:rolleyes:

Het wordt ook wel hoog tijd voor nieuwe namen! Vorige jaar wisten we al ruim 3 weken wat de eerste bands waren! Mogelijk deze week meer nieuws?!

(Ik heb overigens niet rekening gehouden met actuele tours etc. Dus misschien zijn sommige acts überhaupt onmogelijk)

Ik hoop elk jaar nog wat bands in de line-up die gedurende het jaar 2020 erop stonden, maar helaas door het annuleren van het festival niet zijn doorgegaan.
Hierbij blijf ik hopen op Red Sparowes, Dungen (laatst nog nieuw nummer uitgebracht), Warhorse en Blanck Mass.

Der We Einder Freiheit heeft (zoals eerder benoemd) een nieuw album, die zie ik prima nog ergens staan.
Bruit≤ heeft onlangs nieuw album uitgebracht en gun hun wel een extended mainstage plekje.

Persoonlijk ben ik geen fan (meer) van AmenRa en alle zijtakken hiervan. Heb het teveel gezien en het geeft wel een overkill. Echter zijn er vele die het wel nog trekt, dus kan ook wel mogelijkheden geven om te eten:ROFLMAO:.

Daarnaast zie ik ook graag weer paar leuke dance-acts zoals Sierra, Gallops en Boy Harsher. Ben hier niet altijd even bekend mee, maar het bevalt me telkens goed op Roadburn!
En ik hoop altijd op Isis, Pelican en We Lost the Sea... Ondanks dat die kans meestal niet zo groot is, blijf ik hopen:rolleyes:

Het wordt ook wel hoog tijd voor nieuwe namen! Vorige jaar wisten we al ruim 3 weken wat de eerste bands waren! Mogelijk deze week meer nieuws?!

(Ik heb overigens niet rekening gehouden met actuele tours etc. Dus misschien zijn sommige acts überhaupt onmogelijk)
Dungen staat bij ook vrij hoog op de wensenlijst. Zeker met een Ta Det Lugnt set.

-Dungen zie ik wel gebeuren zeker als er nieuwe materiaal aankomt, zal mij erg blij maken
-NYOS is een goede! Er zijn altijd wel Finse bands op Roadburn dus die kans lijkt mij wel redelijk. Tof project
-Wyatt E. lijkt weer ontwaakt, staan op o.a soulcrusher, dus zelfde verhaal als wolvennest die kunnen we grote kans wel verwachten
-Einder Freiheit wordt op zijn hoogst een middag spot, ze staan nu nog best snel in 013 ik weet niet happig Roadburn is om ze een losse data aan te bieden maar het blijft wel Duitsland
-Bruit< is een band die meer voor Pelagic Fest dan Roadburn is maar die festivals hebben met sommige dingen wel crossover, mainstage gaat niet gebeuren maar het zal me niet verbazen dat ze in Engine room staan op een vrijdag bijvoorbeeld
-Primtive Man komt als er een tour eromheen geboekt kan worden, beetje year of no light/aluk todolo probleem waar ze al zo vaak op roadburn hebben gestaan dat de nieuwigheid er wel af is
-Deathless Void in de Hall zal mij niet verbazen.
-Tjah het Amenra circus, ze touren teveel om het echt een aantrekkelijke dag headliner te maken en als ze spelen zal het wel iets speciaals zijn(de akoestische set, een set met nummers van tm mass V ofzo). Van mij hoeft het ook niet maar snap de aantrekkingskracht en het is een band die een bijna cult achtige fanbase heeft(sorry tegen onze lieftallige Amenra fans op dit forum).
-Boy Harsher speelde 2 sets in 2023 die een beetje mid zijn ontvangen wat ik om mij heen hoorde, Gallops was 2018 alweer dus kan mogelijk, Sierra ook op editie 2023 dat was beter ontvangen
-Tjah Pelican stond eerder dit jaar nog in een mager gevulde Hall los, kwestie van als ze touren komen ze maar niet een band die zijn invliegen. Als Isis shows buiten Amerika gaat doen zal Roadburn wel no.1(of no.2 na hellfest) festival worden.

• Leuk
Waarderingen: ThomasHC
-Dungen zie ik wel gebeuren zeker als er nieuwe materiaal aankomt, zal mij erg blij maken
-NYOS is een goede! Er zijn altijd wel Finse bands op Roadburn dus die kans lijkt mij wel redelijk. Tof project
-Wyatt E. lijkt weer ontwaakt, staan op o.a soulcrusher, dus zelfde verhaal als wolvennest die kunnen we grote kans wel verwachten
-Einder Freiheit wordt op zijn hoogst een middag spot, ze staan nu nog best snel in 013 ik weet niet happig Roadburn is om ze een losse data aan te bieden maar het blijft wel Duitsland
-Bruit< is een band die meer voor Pelagic Fest dan Roadburn is maar die festivals hebben met sommige dingen wel crossover, mainstage gaat niet gebeuren maar het zal me niet verbazen dat ze in Engine room staan op een vrijdag bijvoorbeeld
-Primtive Man komt als er een tour eromheen geboekt kan worden, beetje year of no light/aluk todolo probleem waar ze al zo vaak op roadburn hebben gestaan dat de nieuwigheid er wel af is
-Deathless Void in de Hall zal mij niet verbazen.
-Tjah het Amenra circus, ze touren teveel om het echt een aantrekkelijke dag headliner te maken en als ze spelen zal het wel iets speciaals zijn(de akoestische set, een set met nummers van tm mass V ofzo). Van mij hoeft het ook niet maar snap de aantrekkingskracht en het is een band die een bijna cult achtige fanbase heeft(sorry tegen onze lieftallige Amenra fans op dit forum).
-Boy Harsher speelde 2 sets in 2023 die een beetje mid zijn ontvangen wat ik om mij heen hoorde, Gallops was 2018 alweer dus kan mogelijk, Sierra ook op editie 2023 dat was beter ontvangen
-Tjah Pelican stond eerder dit jaar nog in een mager gevulde Hall los, kwestie van als ze touren komen ze maar niet een band die zijn invliegen. Als Isis shows buiten Amerika gaat doen zal Roadburn wel no.1(of no.2 na hellfest) festival worden.
Bruit heeft er natuurlijk ook al eens gestaan, dus het is niet alsof het een onmogelijke opgave is. Eens met Amenra trouwens.

Ik hoop dit jaar op Roadburn weer een goede lading Skramz. Er is veel leuks gaande op dit moment in de UK o.a.

Users who are viewing this thread